Промяната, която не стана

Десислава Иванчева и експериментът "Младост"

   ©  Георги Кожухаров
   ©  Георги Кожухаров

"И кажете на хората от квартала да останат зад мен. Защото, ако те спрат да ме подкрепят, аз нямам нищо." С тези думи Десислава Иванчева изпрати "Капитал" в първото си интервю, след като беше избрана за кмет на "Младост". Хората от квартала надали ще имат шанс да се произнесат пред урните по повод работата й, но резултатът едва ли би бил изненадващ.

Още преди драматичния край на експеримента "Иванчева" да бъде предаван на живо по телевизиите от оживен столичен булевард, провалът на нейното управление се усещаше. Основната му идея - да бъдат спрени строежите, не се случи, защото Иванчева нямаше идея как да направи подобно нещо законно и устойчиво. Ако прокуратурата се окаже права, ще стане ясно, че тя не е имала и подобно намерение. Основното последствие от спрените десетки преписки ще бъдат евентуални съдебни дела, които ще значат още разходи за общината.

Иронично, Иванчева имаше повече правомощия от другите районни кметове, защото Столичната община нарочно й делегираше свои функции. Освен неадекватен управник обаче, тя се оказа и лош политик, защото прогони и хората, които можеха да й помогнат да се ориентира и да сглоби някакъв мениджърски екип.

Сега въпросът, който вече започна да се появява, е "виждате ли докъде водят протестите". Това е грешен аргумент. Гражданската енергия, която доведе до избирането на Иванчева, беше събудена от реални проблеми и десетилетия нередности. Носителят на тази енергия се оказа провал, но както тя сама посочи, никой друг не пожела да се кандидатира.

Това е проблемът на българската политика в последните години. На сцената остават онези със съмнителни морални качества. Показателно е, че посредник при предполагаемия подкуп е бил не друг, а бившият кмет на същия квартал, който напусна поста след съмнителни поръчки. И след края на експеримента "Иванчева" на "Младост" и на много други места продължава да им трябва промяна.

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

За магистралите и хората

За магистралите и хората