С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
10 27 апр 2018, 9:56, 5883 прочитания

Безсмислено сравнение

Цените на храните тук и в ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Проверка пак откри разлики при храните в България и на Запад

Подготвят се промени в законодателството на европейско ниво

23 апр 2018

Брюксел създава ново звено заради "двойния стандарт" при храните

Научен център ще координира дейностите по надзор на пазара и ще управлява система за ранно предупреждение при измами

13 мар 2018
Собственик на ресторант по Черноморието твърди, че хит в менюто им е чипс от тиквички. Проблемът е, че се приготвя бавно, хората в кухнята недоволстват, а за да ограничи поръчките, предприемачът решава да вдигне цената двойно. За негова изненада чипсът става още по-популярен.

В условията на свободен пазар цената на даден продукт или услуга се определя от търговеца. Дали тя е оптимална е въпрос на преценка на всеки клиент. Затова и коментарите след поредната проверка на земеделското министерство в посока "на най-бедните европейци се продава най-скъпо" (по-ниското качество и разминаването с етикета е друга тема) e популизъм.

Зад различните цени стоят и други фактори. Обикновено няма магазини, в които всички продукти да се предлагат на най-ниската стойност спрямо всички останали конкурентни вериги. Често моделът е определени стоки да са на промоция или с малко по-ниски цени за сметка на други артикули. Цената зависи и от това дали продуктът сега навлиза на пазара и търговецът е решил да я пусне с минимална печалба с цел да набере лоялна клиентска маса или пък е с калкулиран маркетингов бюджет. Фактор са и транспортните разходи, както и тези за съхранение на продуктите, с каква надценка работи търговецът, дали има голямо предлагане, колко е ожесточена конкуренцията, дали пазарът е достатъчно голям, за да се печели от количество, или напротив...

В крайна сметка всеки търговец е свободен да постави на етикетчето каквото число реши. А клиентът има право да я купи или не. Залитане в посока регулации на цените в условията на конкурентен пазар ще ни върне 30 години назад, когато стоките бяха евтини, с централно определяни цени и... дефицитни.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Крайният срок е
27 май!


Повече подробности на capital.bg/next

Остават броени дни до крайния срок за участие в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018!



“Капитал” и “Кариери” търсят активните, вдъхновени и вдъхновяващи мениджъри и предприемачи.

За да разкажем историите им.
И да ги наградим с EMBA стипендии от City College - международния факултет на The University of Sheffield.

Кандидатствай или номинирай Next Generation мениджър или предприемач!


Конкурсът се провежда с подкрепата на Trelleborg.

Прочетете и това

Примката се затвори – пак е 2008-а Примката се затвори – пак е 2008-а

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

25 май 2018, 1747 прочитания

Спокойно, данъкоплатците са насреща 1 Спокойно, данъкоплатците са насреща

Потушаването на протести

25 май 2018, 1148 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Когато липсата на промяна е добра новина

Отмяната на забраната за пушене в заведения

Георги Господинов: Организираната посредственост не обича различните

Сборникът със "свръхкратки истории" "Всички наши тела" е вече в книжарниците

Когато проблемите миришат

Екологичните протести срещу сметищата в Подмосковието започват да се превръщат в политически проблем за Кремъл

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Нова услуга: Cook it

Още една опция за готвене без пазаруване

Георги Господинов: Организираната посредственост не обича различните

Сборникът със "свръхкратки истории" "Всички наши тела" е вече в книжарниците

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 26.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как мишката не изяде книжката

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 25.05.2018 Прочетете