Социология на пропагандата

Кампанията срещу еврото

Reuters
Reuters    ©  LEONHARD FOEGER
Reuters
Reuters    ©  LEONHARD FOEGER

"Съдържанието, създадено с усилие и честно отношение към аудиторията, все повече е обект на нечестна конкуренция от финансирано съдържание, пропаганда и слухове. Социологическите проучвания показват, че фалшивите новини се разпространяват по-лесно от тези, на които може да се има доверие." Така генералният секретар на "Репортери без граници" Кристоф Делоар описа неотдавна заплахата за честността на публичния дебат в много места по света.

В България наблюдението му се потвърждава за жалост и по ключови за бъдещето на страната въпроси. Един от тях е присъединяването към еврозоната. Според проучване на "Алфа рисърч" от ноември 2017 г. най-голям дял - 48% от българите, подкрепят този вариант за бъдещето на ЕС, който ще го направи "по-силен, свързан и демократичен - чрез по-голяма интеграция на държавите членки, включително в Шенген и еврозоната". В същото време пак най-много - 45 на сто, не одобряват приемането на еврото.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

А къде бляхте толкова време?

А къде бляхте толкова време?