Стойте си вкъщи и яжте Нутела

Новите регулации за транспорта и българския бизнес

Транспортният сектор в България е пример за ползата от членството ни в ЕС. Вътрешният пазар на страната е твърде малък, за да може да поддържа големи транспортни компании, но най-големият пазар в света - този на 500-те милиона обединени европейци - е идеална платформа, на която гъвкави и малки конкуренти могат бързо да растат и да намерят ниша.

Използвайки стратегическото си положение близо до гръцките пристанища, турската икономика, на пътя от Азия и Близкия изток, българските транспортни фирми започнаха да растат през последните години, а европейският пазар им даде неподозирани преди възможности. Това роди успешни истории: само трите най-големи пътни транспортни компании имат годишни приходи от над половин милиард лева.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov
    • - 3
    • + 1

    30 години по-късно ... все така сме далеч от Европа по заплати. Някой трябва да си смени социалния модел, но кой?

    Нередност?
  • 2
    vaskoangelov avatar :-|
    vaskoangelov
    • - 2

    явно ще е Макрон.

    Нередност?
  • 3
    johihh avatar :-|
    johihh
    • + 3

    До коментар [#1] от "gavrilov":

    В никой свят, на никоя паралена вселена, по никой начин вдигането на заплатите няма да реши проблемите на България и българите.

    Нередност?
  • 4
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#3] от "johihh":

    Става дума за следното: българските фирми не отчисляват социални осигуровки, или го правят символично. По този начин те правят нелоялна конкуренция. Западна фирма и да иска, не може да прави такива ниски социални отчисления.
    Имаме значи два паралелни свята. Единият от двата трябва да си свери часовника.

    Нередност?
  • 5
    sokratus avatar :-?
    sokratus

    До коментар [#4] от "gavrilov":

    Българиските шофьори ще получават пенсии в България, а не във Франция. Лекуват се в български болници. Затова и не може да става въпрос за нелоялна конкуренция с неплащането на социалните осигуровки. Ако искат да имаме еднакви социални системи (Западняците) да направим обща държава! Има нещо много важно в ЕС и това е мобилността на работната ръка, не може нея да не я спазваме, но да спазваме мобилност на капитали например!
    Или пък да въведем следното тъпо ограничение, ако продаваш една стока в една страна в продължение на две години и искаш да продължиш, да отвориш завод и да ги произвеждаш в нея! Тъпо нали, но има социална логика!

    Нередност?
  • 6
    gavrilov avatar :-|
    gavrilov

    До коментар [#5] от "sokratus":

    И това е вярно, но само частично. Нашите шофьори вземат 2000 евро на месец, а са осигурени на 200 евро.
    30 г по-късно (след 1989), сближаването на стандартите е прекалено бавно. Западнярите започват да губят търпение, и е добре да разбрем защо : български фирми работят на Запад по български правила. Те конкурират западни фирми на техен терен. Западните фирми в отговор не могат да свалят цената, защото местният закон не позволява.

    Ако целта е да се премахне свободното движение на работна ръка в ЕС - да, това може да се случи. Това отдавна не е забранена тема.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

Новият ядрен шантаж на Путин

Новият ядрен шантаж на Путин