С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 18 май 2018, 11:28, 7230 прочитания

Стойте си вкъщи и яжте Нутела

Новите регулации за транспорта и българския бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Транспортният сектор в България е пример за ползата от членството ни в ЕС. Вътрешният пазар на страната е твърде малък, за да може да поддържа големи транспортни компании, но най-големият пазар в света - този на 500-те милиона обединени европейци - е идеална платформа, на която гъвкави и малки конкуренти могат бързо да растат и да намерят ниша.

Използвайки стратегическото си положение близо до гръцките пристанища, турската икономика, на пътя от Азия и Близкия изток, българските транспортни фирми започнаха да растат през последните години, а европейският пазар им даде неподозирани преди възможности. Това роди успешни истории: само трите най-големи пътни транспортни компании имат годишни приходи от над половин милиард лева.


Този успех е изправен пред огромен регулаторен риск. Европейската комисия под натиска на няколко големи и богати държави от запад и север (плюс Гърция), иска да приеме правила, които ще оскъпят и ще утежнят неимоверно бизнеса на превозвачите, които са далеч от икономическото сърце на съюза - като българските и румънските.

Една година българското правителство, което в част от времето беше председател на съюза, не успя да противодейства на предложенията. Министър Московски твърди, че е направил всичко възможно, но това очевидно не е така. Докато европейските лидери пристигаха в София, България тепърва внасяше контрапредложения и което е по-лошо - досега поне видимо не е успяла да формира коалиция от държави, които да й помогнат в защитата срещу тежките машини на Франция и Германия. Тази битка изглежда предварително обречена, което разбираемо кара транспортния бизнес отчаяно да вика.

Но тя е и много показателна за "новата" Европа на Еманюел Макрон, в която тепърва влизаме. В нея България вече няма как да разчита на призиви за солидарност или съчувствие към "изоставащите".



Така, ако ЕС предприеме мерки срещу двойното качество на храните, посланието на Брюксел ще бъде доста ясно - стойте си у вас и яжте по-качествената "Нутела".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мнения Daily - Твърде рано да се говори за пик на епидемията от коронавирус Мнения Daily - Твърде рано да се говори за пик на епидемията от коронавирус

И още: Последната пречка пред еврозоната е капиталовият недостиг на две банки; Гешев – революционер с каскет

24 фев 2020, 3115 прочитания

ДНК тест на валутния борд 4 ДНК тест на валутния борд

Кой е бащата на борда, за еврото и Банковия съюз и грубата грешка, ако "забавим темпото"

22 фев 2020, 9817 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Какво всъщност постигна Борисов за Балканите

Срещата на върха в София

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10