С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 18 май 2018, 11:28, 6678 прочитания

Стойте си вкъщи и яжте Нутела

Новите регулации за транспорта и българския бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Как западни компании привличат български шофьори

Превозвачи от Стара Европа отдавна се опитват да отнемат служителите на конкурентите си, а покрай идващите регулации на ЕК това се засилва

16 май 2018

Превозвачите ще блокират София в четвъртък по време на европейската среща

БСП и ГЕРБ влязоха в задочен спор дали правителството е защитило или зарязало транспортния бизнес в битката с Брюксел

16 май 2018
Транспортният сектор в България е пример за ползата от членството ни в ЕС. Вътрешният пазар на страната е твърде малък, за да може да поддържа големи транспортни компании, но най-големият пазар в света - този на 500-те милиона обединени европейци - е идеална платформа, на която гъвкави и малки конкуренти могат бързо да растат и да намерят ниша.

Използвайки стратегическото си положение близо до гръцките пристанища, турската икономика, на пътя от Азия и Близкия изток, българските транспортни фирми започнаха да растат през последните години, а европейският пазар им даде неподозирани преди възможности. Това роди успешни истории: само трите най-големи пътни транспортни компании имат годишни приходи от над половин милиард лева.

Този успех е изправен пред огромен регулаторен риск. Европейската комисия под натиска на няколко големи и богати държави от запад и север (плюс Гърция), иска да приеме правила, които ще оскъпят и ще утежнят неимоверно бизнеса на превозвачите, които са далеч от икономическото сърце на съюза - като българските и румънските.

Една година българското правителство, което в част от времето беше председател на съюза, не успя да противодейства на предложенията. Министър Московски твърди, че е направил всичко възможно, но това очевидно не е така. Докато европейските лидери пристигаха в София, България тепърва внасяше контрапредложения и което е по-лошо - досега поне видимо не е успяла да формира коалиция от държави, които да й помогнат в защитата срещу тежките машини на Франция и Германия. Тази битка изглежда предварително обречена, което разбираемо кара транспортния бизнес отчаяно да вика.

Но тя е и много показателна за "новата" Европа на Еманюел Макрон, в която тепърва влизаме. В нея България вече няма как да разчита на призиви за солидарност или съчувствие към "изоставащите".



Така, ако ЕС предприеме мерки срещу двойното качество на храните, посланието на Брюксел ще бъде доста ясно - стойте си у вас и яжте по-качествената "Нутела".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Защо убийството в Русе хвана всички за гърлото 2 Защо убийството в Русе хвана всички за гърлото

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

12 окт 2018, 8167 прочитания

Колко струва властта на Борисов 2 Колко струва властта на Борисов

Опитите за откупуване на политическо спокойствие с пари на данъкоплатеца едва ли ще спрат до тук

12 окт 2018, 2681 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Какво всъщност постигна Борисов за Балканите

Срещата на върха в София

Данък "Добра заплата"

Максималният осигурителен праг нараства с 15% до 3 хил. лв., което ще удари работещите в ИТ сектора

Дългото сбогуване на Меркел

Слабостта на германския канцлер отваря вакуум в ЕС, особено в момент, когато и Макрон става все по-непопулярен във Франция

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кино: "Роди се звезда"

Мелодиите на сърцето в талантлива версия на холивудската приказка

Какво ново в съвременното изкуство

Новите изложби, интересните автори и важните събития - какво да знаем и къде да отидем

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 13.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Бюджетът за пенсии догодина ще е 10 млрд. лв., инфлацията расте, "Свилоза" иска да напусне борсата

Емисия

DAILY @7AM // 16.10.2018 Прочетете