С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 18 май 2018, 11:28, 6344 прочитания

Стойте си вкъщи и яжте Нутела

Новите регулации за транспорта и българския бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Как западни компании привличат български шофьори

Превозвачи от Стара Европа отдавна се опитват да отнемат служителите на конкурентите си, а покрай идващите регулации на ЕК това се засилва

16 май 2018

Превозвачите ще блокират София в четвъртък по време на европейската среща

БСП и ГЕРБ влязоха в задочен спор дали правителството е защитило или зарязало транспортния бизнес в битката с Брюксел

16 май 2018
Транспортният сектор в България е пример за ползата от членството ни в ЕС. Вътрешният пазар на страната е твърде малък, за да може да поддържа големи транспортни компании, но най-големият пазар в света - този на 500-те милиона обединени европейци - е идеална платформа, на която гъвкави и малки конкуренти могат бързо да растат и да намерят ниша.

Използвайки стратегическото си положение близо до гръцките пристанища, турската икономика, на пътя от Азия и Близкия изток, българските транспортни фирми започнаха да растат през последните години, а европейският пазар им даде неподозирани преди възможности. Това роди успешни истории: само трите най-големи пътни транспортни компании имат годишни приходи от над половин милиард лева.

Този успех е изправен пред огромен регулаторен риск. Европейската комисия под натиска на няколко големи и богати държави от запад и север (плюс Гърция), иска да приеме правила, които ще оскъпят и ще утежнят неимоверно бизнеса на превозвачите, които са далеч от икономическото сърце на съюза - като българските и румънските.

Една година българското правителство, което в част от времето беше председател на съюза, не успя да противодейства на предложенията. Министър Московски твърди, че е направил всичко възможно, но това очевидно не е така. Докато европейските лидери пристигаха в София, България тепърва внасяше контрапредложения и което е по-лошо - досега поне видимо не е успяла да формира коалиция от държави, които да й помогнат в защитата срещу тежките машини на Франция и Германия. Тази битка изглежда предварително обречена, което разбираемо кара транспортния бизнес отчаяно да вика.

Но тя е и много показателна за "новата" Европа на Еманюел Макрон, в която тепърва влизаме. В нея България вече няма как да разчита на призиви за солидарност или съчувствие към "изоставащите".



Така, ако ЕС предприеме мерки срещу двойното качество на храните, посланието на Брюксел ще бъде доста ясно - стойте си у вас и яжте по-качествената "Нутела".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гледай Ердоган, мисли за Тръмп, имай едно наум за Борисов 2 Гледай Ердоган, мисли за Тръмп, имай едно наум за Борисов

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

17 авг 2018, 4109 прочитания

Изчезването на регистъра - System Error 3 Изчезването на регистъра - System Error

Блокирането на Търговския регистър

17 авг 2018, 3774 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Какво всъщност постигна Борисов за Балканите

Срещата на върха в София

Истинските правила за движение по българските пътища

Официалните закони в България по-често не важат, вместо тях има неформални, но строги правила

Когато улицата изкрещя "Стига!"

Опитите на управляващите за овладяване на правосъдната система и цялата държава вече будят опасения, че Румъния върви по стъпките на Унгария и Полша

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Лято в Пулия

Дългата сиеста е закон, часовниците не пазят реалното време, а духът на общността е заложен в миналото

Кино: "Дрейф"

Красиво заснета драма на оцеляване по истински случай

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, Най-важните въпроси и отговори за фалиралата "Олимпик", "Мидалидаре" инвестира 7 млн. лв. в нова винарна, топ 10 в машиностроенето

Емисия

DAILY @7AM // 20.08.2018 Прочетете