С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 18 май 2018, 11:28, 6960 прочитания

Стойте си вкъщи и яжте Нутела

Новите регулации за транспорта и българския бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Транспортният сектор в България е пример за ползата от членството ни в ЕС. Вътрешният пазар на страната е твърде малък, за да може да поддържа големи транспортни компании, но най-големият пазар в света - този на 500-те милиона обединени европейци - е идеална платформа, на която гъвкави и малки конкуренти могат бързо да растат и да намерят ниша.

Използвайки стратегическото си положение близо до гръцките пристанища, турската икономика, на пътя от Азия и Близкия изток, българските транспортни фирми започнаха да растат през последните години, а европейският пазар им даде неподозирани преди възможности. Това роди успешни истории: само трите най-големи пътни транспортни компании имат годишни приходи от над половин милиард лева.


Този успех е изправен пред огромен регулаторен риск. Европейската комисия под натиска на няколко големи и богати държави от запад и север (плюс Гърция), иска да приеме правила, които ще оскъпят и ще утежнят неимоверно бизнеса на превозвачите, които са далеч от икономическото сърце на съюза - като българските и румънските.

Една година българското правителство, което в част от времето беше председател на съюза, не успя да противодейства на предложенията. Министър Московски твърди, че е направил всичко възможно, но това очевидно не е така. Докато европейските лидери пристигаха в София, България тепърва внасяше контрапредложения и което е по-лошо - досега поне видимо не е успяла да формира коалиция от държави, които да й помогнат в защитата срещу тежките машини на Франция и Германия. Тази битка изглежда предварително обречена, което разбираемо кара транспортния бизнес отчаяно да вика.

Но тя е и много показателна за "новата" Европа на Еманюел Макрон, в която тепърва влизаме. В нея България вече няма как да разчита на призиви за солидарност или съчувствие към "изоставащите".



Така, ако ЕС предприеме мерки срещу двойното качество на храните, посланието на Брюксел ще бъде доста ясно - стойте си у вас и яжте по-качествената "Нутела".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 март 2019
Sofia Event Center

capital.bg/smartcities

SMART CITIES AND MOBILITY FORUM


Запазете своето място сега


На 26 март форумът ще събере експерти от бизнеса и общините от Великобритания, Финландия, Германия, Чехия, Холандия, Австрия, които ще говорят за бъдещето на:


  • управлението на умните градове
  • зелената, електрическа, автономна мобилност
  • интелигентните комунални услуги
  • умните, устойчиви сгради и домове

Краен срок за регистрация до 24 март

Прочетете и това

"Всичко е с връзки" "Всичко е с връзки"

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

22 мар 2019, 2655 прочитания

Пенсионна лотария Пенсионна лотария

Ефектите от влязлата в сила променена формула за изчисление на новите пенсии

22 мар 2019, 1671 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Какво всъщност постигна Борисов за Балканите

Срещата на върха в София

Формула за пенсионна буря

Серия промени в начина за изчисляване на пенсиите бързо генерира недоволство и се превърна в потенциално политическо оръжие

Растеж след буря

Основаната в България софтуерна фирма "Станга" отбелязва впечатляващ ръст на оборота от близо 30%, след по-ранен срив

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Агнешка Холанд има да ви каже нещо

Легендата на полското кино за новия си филм и защо обществото повтаря грешките от миналото

Сто години красота

Богата образователна програма ще отбележи стогодишнината от създаването на Баухаус

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.03.2019 Прочетете