С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 31 авг 2018, 10:04, 6652 прочитания

Асфалт и сълзи

Трагедията в Своге

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Трима министри подадоха оставки заради катастрофата в Своге (обновена)

Николай Нанков, Валентин Радев и Ивайло Московски се оттеглят по искане на Бойко Борисов, като "така поемат политическата отговорност"

31 авг 2018

Фалшиви пътища, истинска смърт

Трагедията край Своге повдигна завесата при строителството на пътища у нас и това, което се разкрива, е обезпокояващо

30 авг 2018

Историята на пътя до Своге: много пари, малко контрол

Отсечката, ремонтирана от "Трейс" и фирма на кандидат-депутат от ДПС за 23 млн. евро без обществена поръчка, е забавена и вероятно некачествена

27 авг 2018
Ако има сектор, в който корупцията, некадърността, безхаберието и покварата на еврофондовете да личат най-добре, това е пътното строителство. За десетте си години на власт, с кратки прекъсвания, ГЕРБ превърнаха този сектор в касичка, която разпределя огромни средства в затворен кръг от хора и компании. Затова е изумително как днес се опитват да се дистанцират от трагедията в Своге и причините за нея.

Става дума за път, построен срещу 50 млн. лв., възложен без публична процедура още през 2011 г., приет без реална проверка на качеството, с асфалт, който днес изненадващо се открива, че е дефектен.

Да, но ние не управлявахме през 2014 г., когато е положен асфалтът, казва министър Николай Нанков и размахва праведно пръст. Това е лицемерие, и то не само защото Нанков е дългогодишен зам.-министър в същото министерство. Системата, която позволява свързани компании и лаборатории да се проверяват една друга, която приема пътища по документи, без да проверява дори елементарни изисквания по тях, която раздава нови поръчки без оглед на това дали старите са изпълнени качествено - тази система не е от вчера, нито е създадена през краткия период на управление на Пламен Орешарски. Тя беше отгледана старателно и пазена дълги години, за да избуи в това, което е Агенция "Пътна инфраструктура" днес - безконтролна тъмна каса.

"Всички сме на едно мнение - че промяна трябва да има. Всички служби и функции, които имат отношение по темата, да се консолидират в една структура", каза пък вицепремиерът Томислав Дончев. Това също е или имитация на действие, или незнание. От години функционира Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, в която влизат всички изброени от него институции.
И това дори не е най-страшното. По-плашещият въпрос, който трябва да си задаваме след падането на автобуса, е - колко още фалшив асфалт има положен и колко сълзи ще пролеем заради него?


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Разбира се, че харесваме Орбан. Той е като нас 2 Разбира се, че харесваме Орбан. Той е като нас

Позицията на правителството за санкциите срещу Унгария

21 сеп 2018, 4113 прочитания

Дългата скамейка на ГЕРБ и лошият "Капитал" 4 Дългата скамейка на ГЕРБ и лошият "Капитал"

Или кой скрои шапка на Александър Манолев, за да не стане той министър на транспорта?

20 сеп 2018, 8495 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Чака се името и на друга поправка

Промените в Закона за държавната собственост

Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

Вкусът се възпитава

Баровете и специализирани магазинчета за крафт бира, се множат и вече излизат и извън София, но проблем пред развитието са по-високата цена и консервативните потребители

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Германската Leoni започва инвестиция за 32 млн. евро в Плевен, нова фабрика за ловно оръжие в Габрово, кои са най-големите търговци на дрехи и обувки

Емисия

DAILY @7AM // 26.09.2018 Прочетете