С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 31 авг 2018, 10:04, 8661 прочитания

Асфалт и сълзи

Трагедията в Своге

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако има сектор, в който корупцията, некадърността, безхаберието и покварата на еврофондовете да личат най-добре, това е пътното строителство. За десетте си години на власт, с кратки прекъсвания, ГЕРБ превърнаха този сектор в касичка, която разпределя огромни средства в затворен кръг от хора и компании. Затова е изумително как днес се опитват да се дистанцират от трагедията в Своге и причините за нея.

Става дума за път, построен срещу 50 млн. лв., възложен без публична процедура още през 2011 г., приет без реална проверка на качеството, с асфалт, който днес изненадващо се открива, че е дефектен.


Да, но ние не управлявахме през 2014 г., когато е положен асфалтът, казва министър Николай Нанков и размахва праведно пръст. Това е лицемерие, и то не само защото Нанков е дългогодишен зам.-министър в същото министерство. Системата, която позволява свързани компании и лаборатории да се проверяват една друга, която приема пътища по документи, без да проверява дори елементарни изисквания по тях, която раздава нови поръчки без оглед на това дали старите са изпълнени качествено - тази система не е от вчера, нито е създадена през краткия период на управление на Пламен Орешарски. Тя беше отгледана старателно и пазена дълги години, за да избуи в това, което е Агенция "Пътна инфраструктура" днес - безконтролна тъмна каса.

"Всички сме на едно мнение - че промяна трябва да има. Всички служби и функции, които имат отношение по темата, да се консолидират в една структура", каза пък вицепремиерът Томислав Дончев. Това също е или имитация на действие, или незнание. От години функционира Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, в която влизат всички изброени от него институции.
И това дори не е най-страшното. По-плашещият въпрос, който трябва да си задаваме след падането на автобуса, е - колко още фалшив асфалт има положен и колко сълзи ще пролеем заради него?


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Внимавайте на кого подарявате живота си Внимавайте на кого подарявате живота си

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

19 апр 2019, 679 прочитания

Комисия за отстрелване на конкуренцията 1 Комисия за отстрелване на конкуренцията

Блокираната сделка за "Дунарит"

19 апр 2019, 887 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Чака се името и на друга поправка

Промените в Закона за държавната собственост

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

Най-дългото кацане на летище София

Пет големи европейски кандидата поискаха за 35 години столичното летище

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София