С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 31 авг 2018, 10:04, 8010 прочитания

Асфалт и сълзи

Трагедията в Своге

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Трима министри подадоха оставки заради катастрофата в Своге (обновена)

Николай Нанков, Валентин Радев и Ивайло Московски се оттеглят по искане на Бойко Борисов, като "така поемат политическата отговорност"

31 авг 2018

Фалшиви пътища, истинска смърт

Трагедията край Своге повдигна завесата при строителството на пътища у нас и това, което се разкрива, е обезпокояващо

30 авг 2018

Историята на пътя до Своге: много пари, малко контрол

Отсечката, ремонтирана от "Трейс" и фирма на кандидат-депутат от ДПС за 23 млн. евро без обществена поръчка, е забавена и вероятно некачествена

27 авг 2018
Ако има сектор, в който корупцията, некадърността, безхаберието и покварата на еврофондовете да личат най-добре, това е пътното строителство. За десетте си години на власт, с кратки прекъсвания, ГЕРБ превърнаха този сектор в касичка, която разпределя огромни средства в затворен кръг от хора и компании. Затова е изумително как днес се опитват да се дистанцират от трагедията в Своге и причините за нея.

Става дума за път, построен срещу 50 млн. лв., възложен без публична процедура още през 2011 г., приет без реална проверка на качеството, с асфалт, който днес изненадващо се открива, че е дефектен.


Да, но ние не управлявахме през 2014 г., когато е положен асфалтът, казва министър Николай Нанков и размахва праведно пръст. Това е лицемерие, и то не само защото Нанков е дългогодишен зам.-министър в същото министерство. Системата, която позволява свързани компании и лаборатории да се проверяват една друга, която приема пътища по документи, без да проверява дори елементарни изисквания по тях, която раздава нови поръчки без оглед на това дали старите са изпълнени качествено - тази система не е от вчера, нито е създадена през краткия период на управление на Пламен Орешарски. Тя беше отгледана старателно и пазена дълги години, за да избуи в това, което е Агенция "Пътна инфраструктура" днес - безконтролна тъмна каса.

"Всички сме на едно мнение - че промяна трябва да има. Всички служби и функции, които имат отношение по темата, да се консолидират в една структура", каза пък вицепремиерът Томислав Дончев. Това също е или имитация на действие, или незнание. От години функционира Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, в която влизат всички изброени от него институции.
И това дори не е най-страшното. По-плашещият въпрос, който трябва да си задаваме след падането на автобуса, е - колко още фалшив асфалт има положен и колко сълзи ще пролеем заради него?


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК чете вестници, а Борисов? ЕК чете вестници, а Борисов?

Издание на Пеевски онагледи в петък констатацията на еврокомисията, че медийната среда е риск за независимостта на съдебната власт

16 ное 2018, 4144 прочитания

A! Ама как така протести?! 1 A! Ама как така протести?!

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

16 ное 2018, 2479 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Чака се името и на друга поправка

Промените в Закона за държавната собственост

Догодина - нов главен прокурор и 10 млрд. лв.

Който управлява през 2019 г., ще участва в избора на заместник на Цацаров и разпределянето на скъпи поръчки

Защо Брюксел вдигна ръце от България

Основната причина за провала на мониторинга е, че ЕК просто нямаше достатъчно правомощия да наложи промените.

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 18.11.2018 Прочетете