С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 31 авг 2018, 10:04, 8452 прочитания

Асфалт и сълзи

Трагедията в Своге

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако има сектор, в който корупцията, некадърността, безхаберието и покварата на еврофондовете да личат най-добре, това е пътното строителство. За десетте си години на власт, с кратки прекъсвания, ГЕРБ превърнаха този сектор в касичка, която разпределя огромни средства в затворен кръг от хора и компании. Затова е изумително как днес се опитват да се дистанцират от трагедията в Своге и причините за нея.

Става дума за път, построен срещу 50 млн. лв., възложен без публична процедура още през 2011 г., приет без реална проверка на качеството, с асфалт, който днес изненадващо се открива, че е дефектен.


Да, но ние не управлявахме през 2014 г., когато е положен асфалтът, казва министър Николай Нанков и размахва праведно пръст. Това е лицемерие, и то не само защото Нанков е дългогодишен зам.-министър в същото министерство. Системата, която позволява свързани компании и лаборатории да се проверяват една друга, която приема пътища по документи, без да проверява дори елементарни изисквания по тях, която раздава нови поръчки без оглед на това дали старите са изпълнени качествено - тази система не е от вчера, нито е създадена през краткия период на управление на Пламен Орешарски. Тя беше отгледана старателно и пазена дълги години, за да избуи в това, което е Агенция "Пътна инфраструктура" днес - безконтролна тъмна каса.

"Всички сме на едно мнение - че промяна трябва да има. Всички служби и функции, които имат отношение по темата, да се консолидират в една структура", каза пък вицепремиерът Томислав Дончев. Това също е или имитация на действие, или незнание. От години функционира Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, в която влизат всички изброени от него институции.
И това дори не е най-страшното. По-плашещият въпрос, който трябва да си задаваме след падането на автобуса, е - колко още фалшив асфалт има положен и колко сълзи ще пролеем заради него?


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зимата! Зимата идва Зимата! Зимата идва

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

22 фев 2019, 2459 прочитания

Чиновниците сигурно са полудели Чиновниците сигурно са полудели

Тежести от ДАНС и НАП

22 фев 2019, 1920 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Чака се името и на друга поправка

Промените в Закона за държавната собственост

Новите дрехи на Vogue

Американската медийна група Condé Nast променя бизнес модела си в опит да спаси печатните си издания

Домусчиев затяга медийната хватка на ГЕРБ с покупката на "Нова"

След неуспешния опит на ГЕРБ да го включи като партньор на Келнер в "Нова телевизия" сега бизнесменът купува директно телевизията

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

30 something

"30" на Симона Костова беше представен на Международния филмов фестивал в Ротердам и в Берлин

Старци разбойници

Остаряването със здрав дух и здраво тяло е въпрос преди всичко на лични усилия, активни възрастни хора с вкус към живота

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2019 Прочетете