С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 7 сеп 2018, 13:50, 5913 прочитания

Смъртоносно бездействие

Данните за пътищата след трагедията край Своге

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пътищата са опасни, държавата го знае, но не прави нищо, за да промени положението. Това излиза от предоставената от МВР информация за отправените към АПИ предписания за проблемни участъци. Фактите са достатъчно красноречиви: за 2017 г. само в областните дирекции на петте най-големи града - София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора, има издадени над 1432 предписания и разпореждания от органите на реда. Но няма нито една наказателна мярка срещу бездействието на пътната агенция по тях.

Това са все пътища, на които нещо не им е наред. Дали има много инциденти, дали движението не е добре организирано, дали настилката е увредена, няма мантинели, знаците не се виждат или маркировката е изтрита - всяко от тези неща може да се окаже причина за трагичен инцидент. И за поредна разправия кой е отговорен.


Може ли МВР да е изпратило 7 предписания до АПИ (по думите на вътрешния министър в оставка) за конкретния участък край Своге и да не са взети мерки? Вместо да попита това обаче вицепремиерът по обществения ред и сигурността Красимир Каракачанов предпочете да внушава, че вината за катастрофата може да е само на шофьора. А кой ще попита и МВР защо е бездействало по неизпълнените предписания?
Сега от АПИ уверяват, че започнали проверки на всички пътища в страната. Звучи обаче като пореден кризисен пиар за успокояване на общественото мнение. Защото, най-малкото заради предписанията, пътната агенция е била наясно с най-проблемните участъци от поне година. Отговорното поведение предполага, ако нещо не е както трябва с даден участък, трафикът по него да бъде спрян до поправянето му. В противен случай за произшествията на пътища без издаден акт 16, какъвто е този през Искърското дефиле, не може да се говори като за инциденти.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Три синджира неграмотни Три синджира неграмотни

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

6 дек 2019, 991 прочитания

Грешка 404 1 Грешка 404

Новата система на здравната каса за проверка на здравното досие

6 дек 2019, 922 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Прокуратурата като лъжливото овчарче

Акцията срещу източване на ДДС

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10