С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 7 сеп 2018, 13:50, 3843 прочитания

Смъртоносно бездействие

Данните за пътищата след трагедията край Своге

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Протестна пътна мрежа

Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо

14 сеп 2018

Кой проверява асфалта

Всички строителни лаборатории в България са свързани с пътностроителни фирми, но това не е големият проблем

14 сеп 2018

Още пропуски и грешки излизат за пътя край Своге

Според проверки на Института за пътна безопасност има проблеми с пътните знаци, отводняването, маркировката, парапетите и т.н.

4 сеп 2018

Борисов: Имам претенции и към други министри

Управляващите ще обсъждат рокадите в кабинета на коалиционен съвет в понеделник

1 сеп 2018

Пътната агенция "нямала пропуски" в работата си по пътя в Своге

Доскорошният шеф и настоящ член на УС на АПИ Дончо Атанасов не вижда вина в органа, който плаща и контролира пътищата в България

31 авг 2018

Трима министри подадоха оставки заради катастрофата в Своге (обновена)

Николай Нанков, Валентин Радев и Ивайло Московски се оттеглят по искане на Бойко Борисов, като "така поемат политическата отговорност"

31 авг 2018
Пътищата са опасни, държавата го знае, но не прави нищо, за да промени положението. Това излиза от предоставената от МВР информация за отправените към АПИ предписания за проблемни участъци. Фактите са достатъчно красноречиви: за 2017 г. само в областните дирекции на петте най-големи града - София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора, има издадени над 1432 предписания и разпореждания от органите на реда. Но няма нито една наказателна мярка срещу бездействието на пътната агенция по тях.

Това са все пътища, на които нещо не им е наред. Дали има много инциденти, дали движението не е добре организирано, дали настилката е увредена, няма мантинели, знаците не се виждат или маркировката е изтрита - всяко от тези неща може да се окаже причина за трагичен инцидент. И за поредна разправия кой е отговорен.

Може ли МВР да е изпратило 7 предписания до АПИ (по думите на вътрешния министър в оставка) за конкретния участък край Своге и да не са взети мерки? Вместо да попита това обаче вицепремиерът по обществения ред и сигурността Красимир Каракачанов предпочете да внушава, че вината за катастрофата може да е само на шофьора. А кой ще попита и МВР защо е бездействало по неизпълнените предписания?
Сега от АПИ уверяват, че започнали проверки на всички пътища в страната. Звучи обаче като пореден кризисен пиар за успокояване на общественото мнение. Защото, най-малкото заради предписанията, пътната агенция е била наясно с най-проблемните участъци от поне година. Отговорното поведение предполага, ако нещо не е както трябва с даден участък, трафикът по него да бъде спрян до поправянето му. В противен случай за произшествията на пътища без издаден акт 16, какъвто е този през Искърското дефиле, не може да се говори като за инциденти.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дългата скамейка на ГЕРБ и лошият "Капитал" 1 Дългата скамейка на ГЕРБ и лошият "Капитал"

Или кой скрои шапка на Александър Манолев, за да не стане той министър на транспорта?

20 сеп 2018, 836 прочитания

Спокойно. Нищо не е вечно Спокойно. Нищо не е вечно

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

14 сеп 2018, 4562 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Прокуратурата като лъжливото овчарче

Акцията срещу източване на ДДС

Следващата трагедия в Сирия

Офанзивата в Идлиб може да има ужасяваща цена с 3 млн. души, които няма къде да отидат

Нов телевизионен сезон без изненади

Доминацията на развлекателния жанр в сектора продължава

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Книга: Уилям Фокнър - "Докато лежах и умирах"

Една от класиките на американската литература се появява за първи път на български език

20 въпроса: Здравко Григоров и Ангел Хаджийски

Новото издание на фестивала Sofia Biting Docs започва на 1 октомври

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Парламентът смени тримата министри, Турция ще реже бюджетни разходи

Емисия

DAILY @7PM // 20.09.2018 Прочетете