С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 7 сеп 2018, 13:50, 4082 прочитания

Смъртоносно бездействие

Данните за пътищата след трагедията край Своге

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Протестна пътна мрежа

Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо

14 сеп 2018

Кой проверява асфалта

Всички строителни лаборатории в България са свързани с пътностроителни фирми, но това не е големият проблем

14 сеп 2018

Още пропуски и грешки излизат за пътя край Своге

Според проверки на Института за пътна безопасност има проблеми с пътните знаци, отводняването, маркировката, парапетите и т.н.

4 сеп 2018

Борисов: Имам претенции и към други министри

Управляващите ще обсъждат рокадите в кабинета на коалиционен съвет в понеделник

1 сеп 2018

Пътната агенция "нямала пропуски" в работата си по пътя в Своге

Доскорошният шеф и настоящ член на УС на АПИ Дончо Атанасов не вижда вина в органа, който плаща и контролира пътищата в България

31 авг 2018

Трима министри подадоха оставки заради катастрофата в Своге (обновена)

Николай Нанков, Валентин Радев и Ивайло Московски се оттеглят по искане на Бойко Борисов, като "така поемат политическата отговорност"

31 авг 2018
Пътищата са опасни, държавата го знае, но не прави нищо, за да промени положението. Това излиза от предоставената от МВР информация за отправените към АПИ предписания за проблемни участъци. Фактите са достатъчно красноречиви: за 2017 г. само в областните дирекции на петте най-големи града - София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора, има издадени над 1432 предписания и разпореждания от органите на реда. Но няма нито една наказателна мярка срещу бездействието на пътната агенция по тях.

Това са все пътища, на които нещо не им е наред. Дали има много инциденти, дали движението не е добре организирано, дали настилката е увредена, няма мантинели, знаците не се виждат или маркировката е изтрита - всяко от тези неща може да се окаже причина за трагичен инцидент. И за поредна разправия кой е отговорен.

Може ли МВР да е изпратило 7 предписания до АПИ (по думите на вътрешния министър в оставка) за конкретния участък край Своге и да не са взети мерки? Вместо да попита това обаче вицепремиерът по обществения ред и сигурността Красимир Каракачанов предпочете да внушава, че вината за катастрофата може да е само на шофьора. А кой ще попита и МВР защо е бездействало по неизпълнените предписания?
Сега от АПИ уверяват, че започнали проверки на всички пътища в страната. Звучи обаче като пореден кризисен пиар за успокояване на общественото мнение. Защото, най-малкото заради предписанията, пътната агенция е била наясно с най-проблемните участъци от поне година. Отговорното поведение предполага, ако нещо не е както трябва с даден участък, трафикът по него да бъде спрян до поправянето му. В противен случай за произшествията на пътища без издаден акт 16, какъвто е този през Искърското дефиле, не може да се говори като за инциденти.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Разбира се, че харесваме Орбан. Той е като нас 2 Разбира се, че харесваме Орбан. Той е като нас

Позицията на правителството за санкциите срещу Унгария

21 сеп 2018, 4024 прочитания

Дългата скамейка на ГЕРБ и лошият "Капитал" 4 Дългата скамейка на ГЕРБ и лошият "Капитал"

Или кой скрои шапка на Александър Манолев, за да не стане той министър на транспорта?

20 сеп 2018, 8346 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Прокуратурата като лъжливото овчарче

Акцията срещу източване на ДДС

Новият инвеститор в "Софтуер Груп БГ"

Създаденият преди месец фонд "БрайтКап венчърс" влага 2.65 млн. евро в българската софтуерна компания

#ДжиПиГейт - обръчът от консултанти, оценители и изпълнители в действие

Мрежа от свързани хора и фирми подготвя, оценява и изпълнява обществени поръчки, свързани с еврофондовете

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: И Каракачанов в битка срещу поскъпването на хляба, Франция сваля данъци от 2019 г

Емисия

DAILY @7PM // 25.09.2018 Прочетете