С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 7 сеп 2018, 13:50, 5430 прочитания

Смъртоносно бездействие

Данните за пътищата след трагедията край Своге

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

20 жертви по-късно мантинелата на пътя край Своге продължава да е с неизвестен произход

АПИ отговаря за пътищата само "от бордюр до бордюр"

31 окт 2018

Колко е сложно да доставяш мантинели

Само два участника са кандидатствали и получили 32 млн. лв. от пътната агенция за четири от районите на страната, в другите два има конкуренция и няма договори

24 окт 2018

Протестна пътна мрежа

Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо

14 сеп 2018

Кой проверява асфалта

Всички строителни лаборатории в България са свързани с пътностроителни фирми, но това не е големият проблем

14 сеп 2018

Още пропуски и грешки излизат за пътя край Своге

Според проверки на Института за пътна безопасност има проблеми с пътните знаци, отводняването, маркировката, парапетите и т.н.

4 сеп 2018

Борисов: Имам претенции и към други министри

Управляващите ще обсъждат рокадите в кабинета на коалиционен съвет в понеделник

1 сеп 2018

Пътната агенция "нямала пропуски" в работата си по пътя в Своге

Доскорошният шеф и настоящ член на УС на АПИ Дончо Атанасов не вижда вина в органа, който плаща и контролира пътищата в България

31 авг 2018

Трима министри подадоха оставки заради катастрофата в Своге (обновена)

Николай Нанков, Валентин Радев и Ивайло Московски се оттеглят по искане на Бойко Борисов, като "така поемат политическата отговорност"

31 авг 2018
Пътищата са опасни, държавата го знае, но не прави нищо, за да промени положението. Това излиза от предоставената от МВР информация за отправените към АПИ предписания за проблемни участъци. Фактите са достатъчно красноречиви: за 2017 г. само в областните дирекции на петте най-големи града - София, Пловдив, Варна, Бургас и Стара Загора, има издадени над 1432 предписания и разпореждания от органите на реда. Но няма нито една наказателна мярка срещу бездействието на пътната агенция по тях.

Това са все пътища, на които нещо не им е наред. Дали има много инциденти, дали движението не е добре организирано, дали настилката е увредена, няма мантинели, знаците не се виждат или маркировката е изтрита - всяко от тези неща може да се окаже причина за трагичен инцидент. И за поредна разправия кой е отговорен.


Може ли МВР да е изпратило 7 предписания до АПИ (по думите на вътрешния министър в оставка) за конкретния участък край Своге и да не са взети мерки? Вместо да попита това обаче вицепремиерът по обществения ред и сигурността Красимир Каракачанов предпочете да внушава, че вината за катастрофата може да е само на шофьора. А кой ще попита и МВР защо е бездействало по неизпълнените предписания?
Сега от АПИ уверяват, че започнали проверки на всички пътища в страната. Звучи обаче като пореден кризисен пиар за успокояване на общественото мнение. Защото, най-малкото заради предписанията, пътната агенция е била наясно с най-проблемните участъци от поне година. Отговорното поведение предполага, ако нещо не е както трябва с даден участък, трафикът по него да бъде спрян до поправянето му. В противен случай за произшествията на пътища без издаден акт 16, какъвто е този през Искърското дефиле, не може да се говори като за инциденти.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК чете вестници, а Борисов? ЕК чете вестници, а Борисов?

Издание на Пеевски онагледи в петък констатацията на еврокомисията, че медийната среда е риск за независимостта на съдебната власт

16 ное 2018, 2094 прочитания

A! Ама как така протести?! 1 A! Ама как така протести?!

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

16 ное 2018, 1592 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Прокуратурата като лъжливото овчарче

Акцията срещу източване на ДДС

Защо се задавя германският мотор

Германия трябва да използва момента да се подготви за пренастройване на икономиката си сега, докато растежът още е солиден и демографската криза не се усеща силно

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.11.2018 Прочетете