С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 14 сеп 2018, 11:57, 4513 прочитания

Протестна пътна мрежа

Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Смъртоносно бездействие

Данните за пътищата след трагедията край Своге

7 сеп 2018

Пътната агенция назначава още 921 служители и купува 53 нови коли

Значителното увеличение на щата е свързано с пускането на тол-системата

3 сеп 2018

Пътната агенция "нямала пропуски" в работата си по пътя в Своге

Доскорошният шеф и настоящ член на УС на АПИ Дончо Атанасов не вижда вина в органа, който плаща и контролира пътищата в България

31 авг 2018
Ако искате нов асфалт - протестирайте. И по възможност си издействайте тв изява. След такъв сценарий Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо. В началото на годината хора от Северозападна България няколко пъти блокираха главния път за Видин и вече са в ход поръчките за разширяването на пътя от Ботевград до дунавския град. Пак заради протестите пътят край Своге бе преасфалтиран, след като преди това нито сигналите на гражданите и НПО-тата, нито предписанията на МВР са успели да задействат пътните чиновници. Сега протест бе обявен от гражданите на родопските села Загражден и Белица - на 14 септември те се заканиха да блокират пътя Пловдив - Смолян, тъй като 8-километровото шосе, което ги свързва, е в окаяно състояние. И изведнъж се оказа, че АПИ е готова да възложи ремонта.

Историята със селския път е повече от куриозна, но показва начина, по който работи пътната агенция. Поръчката за ремонта за 3.8 млн. лв. е обявена на 11 септември 2017 г. На 7 ноември е проведено и заседание на оценителната комисия, на което са отворени техническите оферти на кандидатите. Протоколът обаче е публикуван повече от три месеца след съставянето му. Това забавяне обаче е нищо в сравнение със следващите 7 месеца, в които по тази поръчка буквално нищо не се случва. Раздвижване настъпва едва когато е обявен протестът и на 11 септември е публикувано съобщение, че на 14 септември предстои отварянето на цените на допуснатите кандидати. Това са "ИСА 2000", обединение между ЕЛА и "Пътстрой", "ПСТ груп", "Галчев инженеринг", "Мегаинвест – холд" и консорциум на "Агромах" и "Пътища Пловдив".


Обяснението за бавността може да варира - например чакане на финансова мотивация или на заповед кой да спечели. Тук дори не може да се ползва рутинното обяснение за забавата, тъй като жалби не е имало. За сравнение - пътната агенция може да е бърза, когато е за свои цели. Например само в рамките на един месец миналата есен АПИ успява да проведе процедура и да подпише договор за доставката на джип за нуждите на ръководството си срещу 84 хил. лева.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов + Пеевски + Цацаров = Ние, държавата 6 Борисов + Пеевски + Цацаров = Ние, държавата

Премиерът призна публично, че заедно с главния прокурор и силния човек в ДПС атакуват хора и медии

14 ное 2018, 3090 прочитания

Пеевски харесва вашия мейл 5 Пеевски харесва вашия мейл

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

9 ное 2018, 7289 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Кое беше това лекарство, дето го пия, за да не забравям

Акцията срещу Миню Стайков и сем. Арабаджиеви

Защо "Гражданската отговорност" е обречена да поскъпва

И без решението на ВКС цената на застраховката е тръгнала нагоре

Синя вълна с червено мъртво вълнение

Демократи и републиканци си поделиха контрола над Конгреса, което означава повече надзор и отчетност за управлението на Тръмп

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Бергман мания 2018

Сто години след рождението му Ингмар Бергман намира ново поколение публика за филмите си

Андалусия: една добра седмица

Жега, история и гамбас в Южна Испания

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Икономиките на ЕС и България се забавят, Brexit пред финал

Емисия

DAILY @7PM // 14.11.2018 Прочетете