Протестна пътна мрежа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Протестна пътна мрежа

Shutterstock

Протестна пътна мрежа

Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо

5888 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Ако искате нов асфалт - протестирайте. И по възможност си издействайте тв изява. След такъв сценарий Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо. В началото на годината хора от Северозападна България няколко пъти блокираха главния път за Видин и вече са в ход поръчките за разширяването на пътя от Ботевград до дунавския град. Пак заради протестите пътят край Своге бе преасфалтиран, след като преди това нито сигналите на гражданите и НПО-тата, нито предписанията на МВР са успели да задействат пътните чиновници. Сега протест бе обявен от гражданите на родопските села Загражден и Белица - на 14 септември те се заканиха да блокират пътя Пловдив - Смолян, тъй като 8-километровото шосе, което ги свързва, е в окаяно състояние. И изведнъж се оказа, че АПИ е готова да възложи ремонта.

Историята със селския път е повече от куриозна, но показва начина, по който работи пътната агенция. Поръчката за ремонта за 3.8 млн. лв. е обявена на 11 септември 2017 г. На 7 ноември е проведено и заседание на оценителната комисия, на което са отворени техническите оферти на кандидатите. Протоколът обаче е публикуван повече от три месеца след съставянето му. Това забавяне обаче е нищо в сравнение със следващите 7 месеца, в които по тази поръчка буквално нищо не се случва. Раздвижване настъпва едва когато е обявен протестът и на 11 септември е публикувано съобщение, че на 14 септември предстои отварянето на цените на допуснатите кандидати. Това са "ИСА 2000", обединение между ЕЛА и "Пътстрой", "ПСТ груп", "Галчев инженеринг", "Мегаинвест – холд" и консорциум на "Агромах" и "Пътища Пловдив".

Обяснението за бавността може да варира - например чакане на финансова мотивация или на заповед кой да спечели. Тук дори не може да се ползва рутинното обяснение за забавата, тъй като жалби не е имало. За сравнение - пътната агенция може да е бърза, когато е за свои цели. Например само в рамките на един месец миналата есен АПИ успява да проведе процедура и да подпише договор за доставката на джип за нуждите на ръководството си срещу 84 хил. лева.

Ако искате нов асфалт - протестирайте. И по възможност си издействайте тв изява. След такъв сценарий Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо. В началото на годината хора от Северозападна България няколко пъти блокираха главния път за Видин и вече са в ход поръчките за разширяването на пътя от Ботевград до дунавския град. Пак заради протестите пътят край Своге бе преасфалтиран, след като преди това нито сигналите на гражданите и НПО-тата, нито предписанията на МВР са успели да задействат пътните чиновници. Сега протест бе обявен от гражданите на родопските села Загражден и Белица - на 14 септември те се заканиха да блокират пътя Пловдив - Смолян, тъй като 8-километровото шосе, което ги свързва, е в окаяно състояние. И изведнъж се оказа, че АПИ е готова да възложи ремонта.

Историята със селския път е повече от куриозна, но показва начина, по който работи пътната агенция. Поръчката за ремонта за 3.8 млн. лв. е обявена на 11 септември 2017 г. На 7 ноември е проведено и заседание на оценителната комисия, на което са отворени техническите оферти на кандидатите. Протоколът обаче е публикуван повече от три месеца след съставянето му. Това забавяне обаче е нищо в сравнение със следващите 7 месеца, в които по тази поръчка буквално нищо не се случва. Раздвижване настъпва едва когато е обявен протестът и на 11 септември е публикувано съобщение, че на 14 септември предстои отварянето на цените на допуснатите кандидати. Това са "ИСА 2000", обединение между ЕЛА и "Пътстрой", "ПСТ груп", "Галчев инженеринг", "Мегаинвест – холд" и консорциум на "Агромах" и "Пътища Пловдив".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    mathilda avatar :-|
    mathilda

    А защо трябва да е под натиск? Защо трябва да се случи трагедия (по-скоро поредица от трагедии), за да започнат държавните институции да си вършат работата?

  • 2
    tonio26 avatar :-|
    tonio26

    Не само пътните чиновници спят . Има доста хора, които не са си на мястото.

  • 3
    capf avatar :-|
    capf

    До коментар [#1] от "mathilda":

    Защото целия глупав роден народ гласува за едни и същи мошеници от 30 г. или не гласува, за да ги "накаже" с лесна победа.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

(почти) Всичко зависи от нас

(почти) Всичко зависи от нас

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK