С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 14 сеп 2018, 11:57, 5392 прочитания

Протестна пътна мрежа

Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако искате нов асфалт - протестирайте. И по възможност си издействайте тв изява. След такъв сценарий Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо. В началото на годината хора от Северозападна България няколко пъти блокираха главния път за Видин и вече са в ход поръчките за разширяването на пътя от Ботевград до дунавския град. Пак заради протестите пътят край Своге бе преасфалтиран, след като преди това нито сигналите на гражданите и НПО-тата, нито предписанията на МВР са успели да задействат пътните чиновници. Сега протест бе обявен от гражданите на родопските села Загражден и Белица - на 14 септември те се заканиха да блокират пътя Пловдив - Смолян, тъй като 8-километровото шосе, което ги свързва, е в окаяно състояние. И изведнъж се оказа, че АПИ е готова да възложи ремонта.

Историята със селския път е повече от куриозна, но показва начина, по който работи пътната агенция. Поръчката за ремонта за 3.8 млн. лв. е обявена на 11 септември 2017 г. На 7 ноември е проведено и заседание на оценителната комисия, на което са отворени техническите оферти на кандидатите. Протоколът обаче е публикуван повече от три месеца след съставянето му. Това забавяне обаче е нищо в сравнение със следващите 7 месеца, в които по тази поръчка буквално нищо не се случва. Раздвижване настъпва едва когато е обявен протестът и на 11 септември е публикувано съобщение, че на 14 септември предстои отварянето на цените на допуснатите кандидати. Това са "ИСА 2000", обединение между ЕЛА и "Пътстрой", "ПСТ груп", "Галчев инженеринг", "Мегаинвест – холд" и консорциум на "Агромах" и "Пътища Пловдив".


Обяснението за бавността може да варира - например чакане на финансова мотивация или на заповед кой да спечели. Тук дори не може да се ползва рутинното обяснение за забавата, тъй като жалби не е имало. За сравнение - пътната агенция може да е бърза, когато е за свои цели. Например само в рамките на един месец миналата есен АПИ успява да проведе процедура и да подпише договор за доставката на джип за нуждите на ръководството си срещу 84 хил. лева.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кошмари в ретроградния Меркурий Кошмари в ретроградния Меркурий

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

19 юли 2019, 827 прочитания

Краят на мечтите за електронно правителство Краят на мечтите за електронно правителство

НАПлийкс

19 юли 2019, 660 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Кое беше това лекарство, дето го пия, за да не забравям

Акцията срещу Миню Стайков и сем. Арабаджиеви

Трусовете на продуцентския пазар

Новият телевизионен сезон започва без някои ключови предавания

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков