Мнения Daily - Пазарът е по-голям от хляба

И още: Безплатният хляб е първата фаза на сталинизма; Поездът е композиран на вокзала

   ©  Надежда Чипева
   ©  Надежда Чипева
За добри цени на хляба не трябва търговците да продават без печалба.

Насъщни нужди


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


7 коментара
  • 1
    uid28575369 avatar :-|
    Ивайло Московски

    Реалната производствена цена на хляба + печалбата на пекарната е 0,67лв. От тук нататък 45% надценка за веригата-прекупвач и 20% надценка за данък към дтржавата-ДДС.. Общо:65% надценка или крайна цена в магазина= 1,10лв.. Реалната цена на абсолютно всички стоки в България/и по света/ е между 100-700%. по евтина ... всико останало е надценки по веригите на прекупвачи, търговци, бизнесмении т.н. 1.http://www.degustos.com/доставка-пресни-зеленчуци-c9p1/ 2. http://easytobuy.eu/ 3. http://www.slatina-bulgarplod.com/

  • 2
    antipa avatar :-|
    D-r D

    Рядко щастие е да се чете г-н доц. Смилов.
    И тъй като във ФБ не пипам, благодаря на К. за удоволствието да срещам тук пресно препечатени всички изливи на цветната му мисъл.

    От Просвещението пред смаяния поглед на читателя г-н доц-ът дръпва набързо една тангента до неолиберализма и като канонизира всичките му постулати, обявява несъгласните с тях за еретици. Майсторлък!
    Сигурно затова и г-н Шорош не се скъпи да издържа доц-а.

    Разбираемо, г-н доц-ът отдалеч заобикаля въпроса, че всяка идеология има своето време и когато то свърши, тя става ретроградна на фона на новите прогресивни течения.
    И на младата буржозия през 18 в. са е отеснели прогресивните преди няколко века феодалните отношения.
    И на лудите глави Раковски, Левски, Ботев, Караджата през 19 в им е баялдисало от мазната "подреденост" в Османската империя и са се замислили за своя национална държава.

    И защо ли г-н доц. Смилов не може да се примири, че изхранващата го неолиберална идеология може също да отмре, изместена от по-прогресивни философски и идеологически течения?

    Масовизираният тук текст на доц-а е толкова демоде, че е все едно да облече един везирски златотъкан османски кафтан и да мине гордо с него гордо по Витошка.
    Направо ще е цирк. Също, както и написаното.

  • 3
    beky avatar :-|
    beky

    Икономисти - дал Бог. Защо трябва да ни се натрапват хрумките на най-бездарните от тях?
    1. Руският газ ни е скъп, както на бедния му е скъпо всичко. Знае ли Мартин реално достъпен по-евтин газ: от САЩ, от Алжир, от Катар? А от 2020 като започнем да купуваме същия руски газ, ама през прекупвача ТОФАШ, да не ни стане по-евтин?
    2. Плащанията на площ са по програми на ЕС. Сигурно изкривяват пазара до латифундистки тип. Я Мартин да даде пример къде дребните производители диктуват пазара?
    3. Какъв % от цената на продукта са транспортните разходи, Мартине?
    4. ТЕЦ Варна е колосална далавера, зад която стои цялата власт на ГЕБР и това не е процес, който е стартирал вчера. Мартин допреди година не гласуваше ли "за" за всичките престъпления на режима Борисов?
    5. За да влезеш в еврозоната, освен огромно желание трябва и да те приемат. С такива (...) като теб, Мартине, това няма как да стане.

  • 4
    beky avatar :-P
    beky

    До коментар [#2] от "D-r D":

    Убийствен си, докторе!

  • 5
    antipa avatar :-P
    D-r D

    До коментар [#4] от "beky":

    И вие газите здраво. Посекли сте онова мекотело Мартин Димитров. Сега психодесните ще ви омацат със слузта му.

  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#3] от "beky":

    Ей, добре че е Мартин да ви зачекне по русофилията, иначе няма на кого да се разфучите цял месец!

  • 7
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "uid28575369":

    Абсолютно всички стоки (до една) имат подобна страшна статистика.

    Ако ви е толкова свидно да давате пари за надценки, не пазарувате от хипермаркети.

    Няма никакво съмнение, че всяко намаление, на която и да било стока, ще бъде поета почти изцяло от производителите. Те са тези, които дават по 20-30-50-70% от оборота си на магазините за отстъпки и доброзорни кампании с билборди, мърчъндайзинг и промоционални кампании.

    Докато не се доведе до края усилието за уравновесяването на силите между производители и търговски вериги, няма нищо да се промени в настоящия модел.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал