С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 7 дек 2018, 12:27, 3178 прочитания

Българските тирове и ЕС: лошият вкус в устата

Новите европейски регулации и Източна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Загуба, от която ще боли. Така може да бъде определено решението в Брюксел тази седмица, когато транспортните министри одобриха пакета "Мобилност 1" напук на интересите на няколко държави от Източна Европа, сред които и България. Тези решения ще значат нови разходи за източноевропейските превозвачи и ще са силен удар по транспортния сектор на България, който е един от малкото успешни примери за местен бизнес, възползвал се от общия пазар. Излизайки от съвета, новият министър Росен Желязков нарече България "съпътстваща жертва".

Но София сама се постави в ролята на жертва. Бившият министър Ивайло Московски лъкатушеше неуверено по време на председателството, а шефът му Бойко Борисов се надяваше, че, разхождайки Еманюел Макрон из "Евксиноград" и потупвайки го по рамото, ще извлече политически дивиденти. В крайна сметка, докато евродепутатите на ГЕРБ славославеха кабинета и как той е "разгромил" Франция, България успя да постигне минимално смекчаване на ограничителните мерки за транспортния сектор.


Това поражение обаче е важно и заради изводите, които си заслужава да се направят. В ЕС солидарност е хубава дума, но когато става дума за икономически интереси, братството не е без пари. Затова и по много въпроси има традиционни братя по оръжие (например т.нар. Ханзенска лига на северните държави), които постоянно трябва да се търсят, намират, да се градят коалиции, чрез които да се защитават позиции в Брюксел и други столици. Както правителството, така и българският транспортен сектор явно не успяха да минат на това ниво този път.

А безмилостната ефективност, с която държави като Австрия, Германия и Франция успяха да прокарат интересите си срещу тези на България, Полша и Литва, оставя лош вкус в устата. Защото напомня, че на хартия пазарът е общ, а на практика все още е предимно техен и доста по-малко наш.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чакайте малко, превземаме държавата 5 Чакайте малко, превземаме държавата

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

7 дек 2018, 7851 прочитания

Тури му пепел 2 Тури му пепел

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

30 ное 2018, 6353 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Как държавата субсидира мръсния въздух

Замърсяването и решението

Как се прави меден бизнес

Основаната през 2016 г. от Петко Симеонов компания за биомед Bulgarian Organic Foods продава основно навън и гледа към създаване на собствен бранд

Кандидатите за нов мандат в Бюрото за СРС са прикривали закононарушения

Илия Ганев, Огнян Атанасов и Огнян Стоичков гласували да се изпрати невярно уведомление до гражданин, че не е подслушван незаконно

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Курск"

Трогващ авторски трилър по действителен случай

Ново място: "Компанията"

На брънч между "Оборище" и "Черковна"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 08.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Мей оцеля, но драмата Brexit продължава, ЕЦБ спира да печата пари

Емисия

DAILY @7PM // 13.12.2018 Прочетете