Българските тирове и ЕС: лошият вкус в устата

Новите европейски регулации и Източна Европа

Загуба, от която ще боли. Така може да бъде определено решението в Брюксел тази седмица, когато транспортните министри одобриха пакета "Мобилност 1" напук на интересите на няколко държави от Източна Европа, сред които и България. Тези решения ще значат нови разходи за източноевропейските превозвачи и ще са силен удар по транспортния сектор на България, който е един от малкото успешни примери за местен бизнес, възползвал се от общия пазар. Излизайки от съвета, новият министър Росен Желязков нарече България "съпътстваща жертва".

Но София сама се постави в ролята на жертва. Бившият министър Ивайло Московски лъкатушеше неуверено по време на председателството, а шефът му Бойко Борисов се надяваше, че, разхождайки Еманюел Макрон из "Евксиноград" и потупвайки го по рамото, ще извлече политически дивиденти. В крайна сметка, докато евродепутатите на ГЕРБ славославеха кабинета и как той е "разгромил" Франция, България успя да постигне минимално смекчаване на ограничителните мерки за транспортния сектор.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове