С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 7 дек 2018, 12:27, 5234 прочитания

Българските тирове и ЕС: лошият вкус в устата

Новите европейски регулации и Източна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Загуба, от която ще боли. Така може да бъде определено решението в Брюксел тази седмица, когато транспортните министри одобриха пакета "Мобилност 1" напук на интересите на няколко държави от Източна Европа, сред които и България. Тези решения ще значат нови разходи за източноевропейските превозвачи и ще са силен удар по транспортния сектор на България, който е един от малкото успешни примери за местен бизнес, възползвал се от общия пазар. Излизайки от съвета, новият министър Росен Желязков нарече България "съпътстваща жертва".

Но София сама се постави в ролята на жертва. Бившият министър Ивайло Московски лъкатушеше неуверено по време на председателството, а шефът му Бойко Борисов се надяваше, че, разхождайки Еманюел Макрон из "Евксиноград" и потупвайки го по рамото, ще извлече политически дивиденти. В крайна сметка, докато евродепутатите на ГЕРБ славославеха кабинета и как той е "разгромил" Франция, България успя да постигне минимално смекчаване на ограничителните мерки за транспортния сектор.


Това поражение обаче е важно и заради изводите, които си заслужава да се направят. В ЕС солидарност е хубава дума, но когато става дума за икономически интереси, братството не е без пари. Затова и по много въпроси има традиционни братя по оръжие (например т.нар. Ханзенска лига на северните държави), които постоянно трябва да се търсят, намират, да се градят коалиции, чрез които да се защитават позиции в Брюксел и други столици. Както правителството, така и българският транспортен сектор явно не успяха да минат на това ниво този път.

А безмилостната ефективност, с която държави като Австрия, Германия и Франция успяха да прокарат интересите си срещу тези на България, Полша и Литва, оставя лош вкус в устата. Защото напомня, че на хартия пазарът е общ, а на практика все още е предимно техен и доста по-малко наш.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как Западът взе пример от България 1 Как Западът взе пример от България

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

23 май 2019, 1527 прочитания

Защо умря изборната интрига 3 Защо умря изборната интрига

Властта в ръцете на хората

23 май 2019, 1088 прочитания

24 часа 7 дни

23 май 2019, 9884 прочитания

23 май 2019, 2609 прочитания

23 май 2019, 1771 прочитания

23 май 2019, 1563 прочитания

23 май 2019, 1535 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Как държавата субсидира мръсния въздух

Замърсяването и решението

Скъпа БНТ

Без публичност за финансовото състояние на БНТ конкурсът за генерален директор е безсмислен

Подрязаните крила на Huawei

Решението на Google удря по амбициите на китайския гигант да оглави глобалния смартфон сектор

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

По пътя с Инге Морат

Първата голяма ретроспективна изложба на австрийската фотографка е в италиански замък

Галина Дългото чорапче

Социалният цирк на осиновената в Дания Галина Риом-Ройбек учи децата у нас на приобщеност, емпатия и вяра в себе си