С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 7 дек 2018, 12:27, 5475 прочитания

Българските тирове и ЕС: лошият вкус в устата

Новите европейски регулации и Източна Европа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Загуба, от която ще боли. Така може да бъде определено решението в Брюксел тази седмица, когато транспортните министри одобриха пакета "Мобилност 1" напук на интересите на няколко държави от Източна Европа, сред които и България. Тези решения ще значат нови разходи за източноевропейските превозвачи и ще са силен удар по транспортния сектор на България, който е един от малкото успешни примери за местен бизнес, възползвал се от общия пазар. Излизайки от съвета, новият министър Росен Желязков нарече България "съпътстваща жертва".

Но София сама се постави в ролята на жертва. Бившият министър Ивайло Московски лъкатушеше неуверено по време на председателството, а шефът му Бойко Борисов се надяваше, че, разхождайки Еманюел Макрон из "Евксиноград" и потупвайки го по рамото, ще извлече политически дивиденти. В крайна сметка, докато евродепутатите на ГЕРБ славославеха кабинета и как той е "разгромил" Франция, България успя да постигне минимално смекчаване на ограничителните мерки за транспортния сектор.


Това поражение обаче е важно и заради изводите, които си заслужава да се направят. В ЕС солидарност е хубава дума, но когато става дума за икономически интереси, братството не е без пари. Затова и по много въпроси има традиционни братя по оръжие (например т.нар. Ханзенска лига на северните държави), които постоянно трябва да се търсят, намират, да се градят коалиции, чрез които да се защитават позиции в Брюксел и други столици. Както правителството, така и българският транспортен сектор явно не успяха да минат на това ниво този път.

А безмилостната ефективност, с която държави като Австрия, Германия и Франция успяха да прокарат интересите си срещу тези на България, Полша и Литва, оставя лош вкус в устата. Защото напомня, че на хартия пазарът е общ, а на практика все още е предимно техен и доста по-малко наш.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Игра на цени 1 Игра на цени

Законни ли са цените, които НЗОК е платила за онколекарство, или въпросите, които никой не постави

21 яну 2020, 1556 прочитания

Мнения Daily - Ще пострада ли водата на София от решението за Перник 1 Мнения Daily - Ще пострада ли водата на София от решението за Перник

И още: Ще се върви към актуализация на тол-тарифите; Путин не иска да остане на власт завинаги

20 яну 2020, 1554 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Как държавата субсидира мръсния въздух

Замърсяването и решението

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10