С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 4 яну 2019, 9:56, 6816 прочитания

Най-богатото държавно дружество

Строителството на "Хемус"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Недовършената магистрала "Хемус" ще се строи на тъмно. Не защото работниците ще работят и нощем, а защото държавата избра най-непрозрачния начин да финансира пътя. 1.35 млрд. лв. от излишъка се превеждат на държавното дружество "Автомагистрали". Тъй като въпреки името си това дружество няма хора и машини, то ще избира на коя група фирми да възложи задачата. Без поръчки, а като на подизпълнители, просто с договор. Това ще бъде най-голямата бюджетна сума, изразходвана по такъв начин, а "Автомагистрали" - най-богатото държавно дружество.

Идеята натрупаният излишък в бюджета да отиде за част от "Хемус" не е лоша - нужда от магистрала в Северна България очевидно има. Но начинът на харчене и строителство е абсолютно порочен. "Автомагистрали" от години е в тъмната част на публичния сектор - трудно е дори да откриете снимка на директора му, камо ли сметки за харченето на милиони по ремонти на тунелите и виадуктите на "Хемус".


Ръцете на дружеството (и тези над него) са допълнително развързани от предварителните разчети. Според набързо нахвърляният план километър магистрала ще струва около 10 млн. лв. Някои строители твърдят, че при релеф като този на "Хемус" може да се постигне дори двойно по-ниска цена. Въобще не може да се каже дали това е така, без да има състезание за трасето.

Досега всички отсечки от "Тракия", "Марица" и "Струма" се плащаха от Европа и явно затова управляващите поне на хартия спазваха приличие и организираха поръчки. Тъжната истина, разбира се, е, че както всички тези търгове показаха, нищо от това не гарантира нито пазарна цена, нито, че ще спечели най-добрият. Но най-показателно е, че след скандалите в строителния сектор тази година управляващите се отказват дори от привидния елемент на прозрачност, който дават обществените поръчки и системата за контрол върху тях.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 март 2019
Sofia Event Center

capital.bg/smartcities

SMART CITIES AND MOBILITY FORUM


Запазете своето място сега


На 26 март форумът ще събере експерти от бизнеса и общините от Великобритания, Финландия, Германия, Чехия, Холандия, Австрия, които ще говорят за бъдещето на:


  • управлението на умните градове
  • зелената, електрическа, автономна мобилност
  • интелигентните комунални услуги
  • умните, устойчиви сгради и домове

Краен срок за регистрация до 24 март

Прочетете и това

Оплетени във "Втората мрежа" Оплетени във "Втората мрежа"

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

15 мар 2019, 3762 прочитания

Пълно стягане на изборната машина 1 Пълно стягане на изборната машина

Прокурорските обвинения на кметове

15 мар 2019, 2149 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Нашите престъпници вече са и ваши

ЕС и търговията с българско гражданство

Тежка година с хубав край

Въпреки изпълнената с предизвикателства 2018 г. застрахователният сектор отчита добри резултати

Спокойствие на жилищния пазар след години на ръст

Търсенето и предлагането започват да се изравняват, което спира поскъпването на апартаментите в София

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кубоиди, фараони...

Художничката Моника Попова отбеляза 50-ия си юбилей с три изложби, които проследяват различните й интереси през годините

Ново място: "Такотека"

Появата на мястото е първа стъпка към дългоочакваното навлизане на мексиканската кухня в София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 16.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, "Еврохолд" ще търси 156 млн. лв. през борсата, хотел "България" няма да се надстроява, сливане на пазара на пропан-бутан

Емисия

DAILY @7AM // 20.03.2019 Прочетете