С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 4 яну 2019, 9:56, 7474 прочитания

Най-богатото държавно дружество

Строителството на "Хемус"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Недовършената магистрала "Хемус" ще се строи на тъмно. Не защото работниците ще работят и нощем, а защото държавата избра най-непрозрачния начин да финансира пътя. 1.35 млрд. лв. от излишъка се превеждат на държавното дружество "Автомагистрали". Тъй като въпреки името си това дружество няма хора и машини, то ще избира на коя група фирми да възложи задачата. Без поръчки, а като на подизпълнители, просто с договор. Това ще бъде най-голямата бюджетна сума, изразходвана по такъв начин, а "Автомагистрали" - най-богатото държавно дружество.

Идеята натрупаният излишък в бюджета да отиде за част от "Хемус" не е лоша - нужда от магистрала в Северна България очевидно има. Но начинът на харчене и строителство е абсолютно порочен. "Автомагистрали" от години е в тъмната част на публичния сектор - трудно е дори да откриете снимка на директора му, камо ли сметки за харченето на милиони по ремонти на тунелите и виадуктите на "Хемус".


Ръцете на дружеството (и тези над него) са допълнително развързани от предварителните разчети. Според набързо нахвърляният план километър магистрала ще струва около 10 млн. лв. Някои строители твърдят, че при релеф като този на "Хемус" може да се постигне дори двойно по-ниска цена. Въобще не може да се каже дали това е така, без да има състезание за трасето.

Досега всички отсечки от "Тракия", "Марица" и "Струма" се плащаха от Европа и явно затова управляващите поне на хартия спазваха приличие и организираха поръчки. Тъжната истина, разбира се, е, че както всички тези търгове показаха, нищо от това не гарантира нито пазарна цена, нито, че ще спечели най-добрият. Но най-показателно е, че след скандалите в строителния сектор тази година управляващите се отказват дори от привидния елемент на прозрачност, който дават обществените поръчки и системата за контрол върху тях.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Финтът срещу еврозоната 1 Финтът срещу еврозоната

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

21 фев 2020, 712 прочитания

Ремонти за пари вместо пари за ремонти Ремонти за пари вместо пари за ремонти

Новият проект за Борисовата градина

21 фев 2020, 626 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Нашите престъпници вече са и ваши

ЕС и търговията с българско гражданство

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10