Винетки ли? Само почакайте...
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Винетки ли? Само почакайте...

Винетки ли? Само почакайте...

Хаосът в АПИ

18947 прочитания

© Калин Янакиев


За мнозина този януари е първият месец, в който са се сблъскали челно с Агенция "Пътна инфраструктура". Държавната агенция, позната предимно като тази, която чисти и ремонтира пътищата, досега беше скрита зад функцията си да дава милиарди на фирми изпълнители и така да остава извън директния досег с потребителите.

Това успя умело да прикрие нейната неадекватност години наред въпреки нагласените поръчки. Да, нейните шефове излизаха покрай трагедии като тази в Своге и обясняваха как са си свършили работата, но, уви, лошо стечение на обстоятелствата и някакви други отговорни (например шофьорите) са причинили проблема. Но за повечето хора тези държавни чиновници оставаха образи от телевизиите.

Електронната винетка промени това. АПИ се провали грандиозно и с трясък във всеки елемент от въвеждането на тази система. И тъй като милиони хора използват винетки, оправданията на нейните ръководители, че вината не е у тях и всъщност няма никаква вина, защото нямало и проблем, този път не минаха. А с инстинкта си за оцеляване Бойко Борисов изпразни ръководния състав на агенцията и сега тя е с един-единствен член в управителния й съвет.

Какво следва? Първо, и бездруго неадекватната агенция ще трябва да се стегне бързо за края на януари, когато ще изтекат най-много винетки и ще има вълна от подновявания. И второ - няма да има кой да поеме отговорността през лятото, когато трябва да влезе в сила тол-системата.

Тази седмица "Капитал" откри, че АПИ тихомълком е анексирала договора за нея, като е освободила изпълнителя от много задължения, очевидно с цел да се справи навреме и да се "спестят" едни пари. Много други неща също са станали тихомълком - например кой е направил прословутия сайт bgtoll.bg, защото се оказа, че не е австрийската "Капш".

Ако си мислите, че хаосът сега е голям, само почакайте.

За мнозина този януари е първият месец, в който са се сблъскали челно с Агенция "Пътна инфраструктура". Държавната агенция, позната предимно като тази, която чисти и ремонтира пътищата, досега беше скрита зад функцията си да дава милиарди на фирми изпълнители и така да остава извън директния досег с потребителите.

Това успя умело да прикрие нейната неадекватност години наред въпреки нагласените поръчки. Да, нейните шефове излизаха покрай трагедии като тази в Своге и обясняваха как са си свършили работата, но, уви, лошо стечение на обстоятелствата и някакви други отговорни (например шофьорите) са причинили проблема. Но за повечето хора тези държавни чиновници оставаха образи от телевизиите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    toshocorporation avatar :-P
    Тошо Корп.

    Ми в чудото-сайт и чудото-домейн "за под 30 000 лева" - bgtoll.bg си има новини и последната е как фирмата разработила bgtoll.bg трябва да бъде глобена ... а в самата новина пък се споменава и името на фирмата - “УПХ” ЕООД :)

  • 2
    g.buzov avatar :-|
    Георги Бузов

    Здравейте Капитал,
    Вместо да дъвчете вече известни на всички българи проблеми с електронните винетки, опитайте се да разнищите темата - колко устройства за издаване на ел.винетки са купени, колко суха пара е платила България за тях и колко /процентно/ от тези устройства ще се налага да работят , да речем, след м.март , когато 99 % от собствениците на автомобили, ще са си купили такива винетки.
    Това е огромна сума загробени пари, за които никой и дума не обелва. Вашият вестник -също.
    ВТОРО. След като винетки ще могат да се купуват от бензиностанциите, от пощенските станции и т.н. ЗАЩО ТОГАВА беше нужно да се купуват устройства /апарати/ за издаване на ел.винетки?
    ТРЕТО: Какво ще правят тези 900 чиновници през годината и как ще си оправдават големите заплати?
    Ето тези въпроси задайте на АПИ и на транспортния министър, вместо да повтаряте като папагали отдавна казани от другите медии неща.

  • 3
    antoni avatar :-|
    Бай Гадьо

    Капитал, моля Ви направете разследване, защо частна фирма – "Интелигентни трафик системи АД" продават винетки на по разпознаваем уеб адрес вместо държавата и защо тази фирма сключва договори за продажба на винетки с ОМВ, А1, ЕasyPay, Български Пощи и др. а не се сключват договори директно с останалите разпространители?
    Да не говорим, че в случая с Български пощи, държавата - АПИ, продава винетки на частна фирма, която след това отново ги продава на държавата - Български пощи ЕАД.
    По този начин в продажбата на винетки се намества една посредническа фирма която прибира част от парите за пътища без реално нищо да прави!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Те виждат малко след носа си

Те виждат малко след носа си

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK