С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 11 яну 2019, 12:28, 14829 прочитания

Винетки ли? Само почакайте...

Хаосът в АПИ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За мнозина този януари е първият месец, в който са се сблъскали челно с Агенция "Пътна инфраструктура". Държавната агенция, позната предимно като тази, която чисти и ремонтира пътищата, досега беше скрита зад функцията си да дава милиарди на фирми изпълнители и така да остава извън директния досег с потребителите.

Това успя умело да прикрие нейната неадекватност години наред въпреки нагласените поръчки. Да, нейните шефове излизаха покрай трагедии като тази в Своге и обясняваха как са си свършили работата, но, уви, лошо стечение на обстоятелствата и някакви други отговорни (например шофьорите) са причинили проблема. Но за повечето хора тези държавни чиновници оставаха образи от телевизиите.


Електронната винетка промени това. АПИ се провали грандиозно и с трясък във всеки елемент от въвеждането на тази система. И тъй като милиони хора използват винетки, оправданията на нейните ръководители, че вината не е у тях и всъщност няма никаква вина, защото нямало и проблем, този път не минаха. А с инстинкта си за оцеляване Бойко Борисов изпразни ръководния състав на агенцията и сега тя е с един-единствен член в управителния й съвет.

Какво следва? Първо, и бездруго неадекватната агенция ще трябва да се стегне бързо за края на януари, когато ще изтекат най-много винетки и ще има вълна от подновявания. И второ - няма да има кой да поеме отговорността през лятото, когато трябва да влезе в сила тол-системата.

Тази седмица "Капитал" откри, че АПИ тихомълком е анексирала договора за нея, като е освободила изпълнителя от много задължения, очевидно с цел да се справи навреме и да се "спестят" едни пари. Много други неща също са станали тихомълком - например кой е направил прословутия сайт bgtoll.bg, защото се оказа, че не е австрийската "Капш".



Ако си мислите, че хаосът сега е голям, само почакайте.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

"Лукойл" или "жълти жилетки" 1 "Лукойл" или "жълти жилетки"

Лобисткият закон за горивата

11 яну 2019, 2363 прочитания

Защо Радев не наложи вето върху конфискацията без присъда 3 Защо Радев не наложи вето върху конфискацията без присъда

Главният секретар на държавния глава Димитър Стоянов отговори с неубедителни аргументи

7 яну 2019, 5977 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Милиардите обичат тишината

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Колко е сложно да управляваш милиарди

Фондът на фондовете обеща много неща за 2018 г., но само част от тях се случиха, а около процедурите витаят съмнения

Данъци, доходи и осигуровки - какво ново

Собствениците на автомобили, на имоти в курорти и тези с високи доходи ще плащат повече

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Непознатата Лика Янко

Изложба проследява рядко разказваната история на репресираната по време на социализма българска художничка от албански произход

Дунавски маршрути

Пътеводител "От Балкана до Дунав. Идеи за пътешествия в Дунавска България"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 12.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Провал на сделката за Brexit, БНБ предупреди за рискове, без фабрика за сладоледи във Варна, горивата донесоха 2.8% годишна инфлация

Емисия

DAILY @7AM // 16.01.2019 Прочетете