Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 8 фев 2019, 9:05, 3673 прочитания

Мълчанието на АПИ-тата

Медийна сергия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Едни от основните принципи при кризисните комуникации са прозрачност, честност и пълно разкриване на фактите. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) може би са пропуснали този урок. През последните два месеца тя беше изправена пред кризисни ситуации, коя от коя по-сериозни, но вместо да говори откровено с медиите, тя предпочете свенливо да замълчи.

Първо, договорът за строителство на 134 км от магистрала "Хемус". Правителството взе решение да отдели 1.34 млрд. лв. от излишъка и да ги даде на фирма без концепция как ще се справи със задачата. Това беше очевидно за всички и нямаше как да бъде скрито - все пак в този сектор работят хиляди хора и всички те знаят ситуацията. И АПИ, и новият регионален министър храбро защитаваха несъществуващия капацитет на "Автомагистрали".


И трите вкупом обаче свенливо мълчаха за договора, за който първо се появи информация мимоходом в "24 часа". Официалното потвърждение излезе поне 10 дни след решението от регионалния министър Петя Аврамова. Ръководството на дружеството, което не беше давало никакви интервюта, избра отново близкия до властта "24 часа", за да каже какво мисли, въпреки множеството покани на медии, сред които и "Капитал".

Но това фиаско е детска игра в сравнение със сюжета с електронните винетки. След провала на системата и гаф след гаф на ръководството й АПИ се оказа обезглавена, а това само спомогна за мълчанието ѝ по всякакви въпроси (дори кол-центърът не отговаряше на гневни потребители). Така агенцията "проспа" скандала с анекса към договора за тол-системата, който е спестил милиони левове на австрийската Kapsch.

След това запази мълчание и по необяснимия избор на единствен частен доставчик на винетки, като лаконично отговори на въпрос на "Капитал" по темата в средата на януари, но така и не публикува договора с него. "Консултантът на АПИ от Световната банка е дал препоръка процентът, който доставчика получава, да е в границите до 7%", е единственият конкретен коментар от прессъобщение на АПИ. Журналистите не получаваха отговори един месец относно работата на отговорното звено - Националното тол управление.



Тази седмица на екрана на "Нова ТВ" се появи Олег Асенов, началник на отдел в тол управлението, но както казва водещият Виктор Николаев няколкократно: "Колегите ни дават знак, че нищо не се разбира от нашия разговор". И наистина - интервюто уж щеше да даде отговори на всички тези въпроси, но така и не го направи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Скромността краси дарителя 8 Скромността краси дарителя

Депутатът Делян Пеевски дарява пари. И иска всеки да разбере това

28 мар 2020, 24283 прочитания

Когато записите тръгнат от държавата Когато записите тръгнат от държавата

За публикуваните частни СРС-та между Васил Божков и доскоршните му партньори

13 мар 2020, 1584 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Опорните точки на хибридчиците

Медийна сергия

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10