С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 8 фев 2019, 9:05, 3496 прочитания

Мълчанието на АПИ-тата

Медийна сергия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Едни от основните принципи при кризисните комуникации са прозрачност, честност и пълно разкриване на фактите. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) може би са пропуснали този урок. През последните два месеца тя беше изправена пред кризисни ситуации, коя от коя по-сериозни, но вместо да говори откровено с медиите, тя предпочете свенливо да замълчи.

Първо, договорът за строителство на 134 км от магистрала "Хемус". Правителството взе решение да отдели 1.34 млрд. лв. от излишъка и да ги даде на фирма без концепция как ще се справи със задачата. Това беше очевидно за всички и нямаше как да бъде скрито - все пак в този сектор работят хиляди хора и всички те знаят ситуацията. И АПИ, и новият регионален министър храбро защитаваха несъществуващия капацитет на "Автомагистрали".


И трите вкупом обаче свенливо мълчаха за договора, за който първо се появи информация мимоходом в "24 часа". Официалното потвърждение излезе поне 10 дни след решението от регионалния министър Петя Аврамова. Ръководството на дружеството, което не беше давало никакви интервюта, избра отново близкия до властта "24 часа", за да каже какво мисли, въпреки множеството покани на медии, сред които и "Капитал".

Но това фиаско е детска игра в сравнение със сюжета с електронните винетки. След провала на системата и гаф след гаф на ръководството й АПИ се оказа обезглавена, а това само спомогна за мълчанието ѝ по всякакви въпроси (дори кол-центърът не отговаряше на гневни потребители). Така агенцията "проспа" скандала с анекса към договора за тол-системата, който е спестил милиони левове на австрийската Kapsch.

След това запази мълчание и по необяснимия избор на единствен частен доставчик на винетки, като лаконично отговори на въпрос на "Капитал" по темата в средата на януари, но така и не публикува договора с него. "Консултантът на АПИ от Световната банка е дал препоръка процентът, който доставчика получава, да е в границите до 7%", е единственият конкретен коментар от прессъобщение на АПИ. Журналистите не получаваха отговори един месец относно работата на отговорното звено - Националното тол управление.



Тази седмица на екрана на "Нова ТВ" се появи Олег Асенов, началник на отдел в тол управлението, но както казва водещият Виктор Николаев няколкократно: "Колегите ни дават знак, че нищо не се разбира от нашия разговор". И наистина - интервюто уж щеше да даде отговори на всички тези въпроси, но така и не го направи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

До интерконектора и назад 2 До интерконектора и назад

Как Бойко Борисов въведе ударно новата американска посланичка в българската политика, история, култура, медии, бизнес, бит и душевност

15 ное 2019, 5617 прочитания

"Руският шпионин" Малинов получи награда от Путин 1 "Руският шпионин" Малинов получи награда от Путин

Одиозният шпионски скандал отново стана топ новина

8 ное 2019, 1362 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Опорните точки на хибридчиците

Медийна сергия

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Юта: непознатата земя

Щатът, основан от мормонски първозаселници през 1847 г., е определен като номер едно по условия за предприемачество

"Празникът" в МГТ "Зад канала"

Премиера на театралната адаптация на Дейвид Елдридж по киносценария на Томас Винтерберг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10