Мълчанието на АПИ-тата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мълчанието на АПИ-тата

Мълчанието на АПИ-тата

Медийна сергия

4038 прочитания

© Юлия Лазарова


Едни от основните принципи при кризисните комуникации са прозрачност, честност и пълно разкриване на фактите. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) може би са пропуснали този урок. През последните два месеца тя беше изправена пред кризисни ситуации, коя от коя по-сериозни, но вместо да говори откровено с медиите, тя предпочете свенливо да замълчи.

Първо, договорът за строителство на 134 км от магистрала "Хемус". Правителството взе решение да отдели 1.34 млрд. лв. от излишъка и да ги даде на фирма без концепция как ще се справи със задачата. Това беше очевидно за всички и нямаше как да бъде скрито - все пак в този сектор работят хиляди хора и всички те знаят ситуацията. И АПИ, и новият регионален министър храбро защитаваха несъществуващия капацитет на "Автомагистрали".

И трите вкупом обаче свенливо мълчаха за договора, за който първо се появи информация мимоходом в "24 часа". Официалното потвърждение излезе поне 10 дни след решението от регионалния министър Петя Аврамова. Ръководството на дружеството, което не беше давало никакви интервюта, избра отново близкия до властта "24 часа", за да каже какво мисли, въпреки множеството покани на медии, сред които и "Капитал".

Но това фиаско е детска игра в сравнение със сюжета с електронните винетки. След провала на системата и гаф след гаф на ръководството й АПИ се оказа обезглавена, а това само спомогна за мълчанието ѝ по всякакви въпроси (дори кол-центърът не отговаряше на гневни потребители). Така агенцията "проспа" скандала с анекса към договора за тол-системата, който е спестил милиони левове на австрийската Kapsch.

След това запази мълчание и по необяснимия избор на единствен частен доставчик на винетки, като лаконично отговори на въпрос на "Капитал" по темата в средата на януари, но така и не публикува договора с него. "Консултантът на АПИ от Световната банка е дал препоръка процентът, който доставчика получава, да е в границите до 7%", е единственият конкретен коментар от прессъобщение на АПИ. Журналистите не получаваха отговори един месец относно работата на отговорното звено - Националното тол управление.

Тази седмица на екрана на "Нова ТВ" се появи Олег Асенов, началник на отдел в тол управлението, но както казва водещият Виктор Николаев няколкократно: "Колегите ни дават знак, че нищо не се разбира от нашия разговор". И наистина - интервюто уж щеше да даде отговори на всички тези въпроси, но така и не го направи.

Едни от основните принципи при кризисните комуникации са прозрачност, честност и пълно разкриване на фактите. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) може би са пропуснали този урок. През последните два месеца тя беше изправена пред кризисни ситуации, коя от коя по-сериозни, но вместо да говори откровено с медиите, тя предпочете свенливо да замълчи.

Първо, договорът за строителство на 134 км от магистрала "Хемус". Правителството взе решение да отдели 1.34 млрд. лв. от излишъка и да ги даде на фирма без концепция как ще се справи със задачата. Това беше очевидно за всички и нямаше как да бъде скрито - все пак в този сектор работят хиляди хора и всички те знаят ситуацията. И АПИ, и новият регионален министър храбро защитаваха несъществуващия капацитет на "Автомагистрали".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Казачок с новичок

Казачок с новичок

На чаша турско кафе...

На чаша турско кафе...

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK