С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 8 фев 2019, 9:05, 3459 прочитания

Мълчанието на АПИ-тата

Медийна сергия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Едни от основните принципи при кризисните комуникации са прозрачност, честност и пълно разкриване на фактите. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) може би са пропуснали този урок. През последните два месеца тя беше изправена пред кризисни ситуации, коя от коя по-сериозни, но вместо да говори откровено с медиите, тя предпочете свенливо да замълчи.

Първо, договорът за строителство на 134 км от магистрала "Хемус". Правителството взе решение да отдели 1.34 млрд. лв. от излишъка и да ги даде на фирма без концепция как ще се справи със задачата. Това беше очевидно за всички и нямаше как да бъде скрито - все пак в този сектор работят хиляди хора и всички те знаят ситуацията. И АПИ, и новият регионален министър храбро защитаваха несъществуващия капацитет на "Автомагистрали".


И трите вкупом обаче свенливо мълчаха за договора, за който първо се появи информация мимоходом в "24 часа". Официалното потвърждение излезе поне 10 дни след решението от регионалния министър Петя Аврамова. Ръководството на дружеството, което не беше давало никакви интервюта, избра отново близкия до властта "24 часа", за да каже какво мисли, въпреки множеството покани на медии, сред които и "Капитал".

Но това фиаско е детска игра в сравнение със сюжета с електронните винетки. След провала на системата и гаф след гаф на ръководството й АПИ се оказа обезглавена, а това само спомогна за мълчанието ѝ по всякакви въпроси (дори кол-центърът не отговаряше на гневни потребители). Така агенцията "проспа" скандала с анекса към договора за тол-системата, който е спестил милиони левове на австрийската Kapsch.

След това запази мълчание и по необяснимия избор на единствен частен доставчик на винетки, като лаконично отговори на въпрос на "Капитал" по темата в средата на януари, но така и не публикува договора с него. "Консултантът на АПИ от Световната банка е дал препоръка процентът, който доставчика получава, да е в границите до 7%", е единственият конкретен коментар от прессъобщение на АПИ. Журналистите не получаваха отговори един месец относно работата на отговорното звено - Националното тол управление.



Тази седмица на екрана на "Нова ТВ" се появи Олег Асенов, началник на отдел в тол управлението, но както казва водещият Виктор Николаев няколкократно: "Колегите ни дават знак, че нищо не се разбира от нашия разговор". И наистина - интервюто уж щеше да даде отговори на всички тези въпроси, но така и не го направи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ключицата на успеха Ключицата на успеха

Катастрофата с кортежа на председателя на парламента - между героизъм и номенклатура

20 сеп 2019, 1668 прочитания

Да свалиш Борисов на промоция 6 Да свалиш Борисов на промоция

Как Иван Гешев върна сина на Чикагото на контрапротестърската сцена

13 сеп 2019, 7299 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медийна сергия" Затваряне
Опорните точки на хибридчиците

Медийна сергия

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години