Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Когато харчиш 2.8 млрд. лв., ти трябва желязна икономическа логика. А ако я нямаш - опитваш да създадеш илюзия за бизнес перспектива. Държавната компания "Булгартрансгаз" избра втория стил, за да оправдае строителството на най-големия инфраструктурен проект от много години насам - за нов транзитен газопровод от турската до сръбската граница. Резултатът от т.нар. тест бе методично нагласяван с промени в сроковете, таксите и най-вече с понижаване на търсения капацитет, така че да пасне на интересите на предопределения клиент - "Газпром".
Като контрапример: в края на 2018 г. гърците също започнаха пазарен тест за газов проект - бъдещият терминал за LNG край Александруполис, и получиха заявки от 20 дружества за два пъти повече обеми от планираните.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
На всички е ясно, че тази тръба която строим, основно е за продължението на турски поток.
Не знам, кък го изчислихте по 60 милиона на година приходи, като са над 100 милиона.
И освен това с резервирания от българите 21% от тръбата се изпълняват всички изисквания на ЕС...
Я да видим какво се случва с големия проект Северен поток и да видим какъв натиск има над Германия, че с този проект ще получи предимство с по-евтин газ. Единствените упреци към тях са , не купувайте евтин газ, за да може Украйна да не остане без транзитни такси.
И какво му е демократичното на това, за да не останела Украйна без стотиците милиони , дайте Германия да се откаже от много по-евтини суровини.
Ако може някой да им достави с танкери доставки на същите цени, да заповяда, но истината е че с танкери газта излиза с 70% по скъпа и така икономиката на Германия би била доста по неефективна.
Изненадани? - Няма!
Видими резултати от слугинажа на боко-"скритата" лимонка.
До коментар [#1] от "001":
Северен поток си го строят частни компании със свои пари. 5 германски си делят 50%, а 50% има Газпром. Германците са основните доставчици на газ до крайния потребител, водят си консуматорите със себе си. У нас го строи държавна фирма с моите и твоите пари, срещу фиктивната перспектива, че оголялата и обосяла Сърбия ще продължи тръбата. Положението е "Алеле, бате К*ре, 7 милиона разпоретини ги сърби гъдзо яко! Не им ли го ънденеме до мъди, нишо не прайме!"
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.