Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Някъде зад мъглата от политически боричкания и текущи скандали през последните месеци в България се случва нещо, което без никакви преувеличения може да промени сериозно българската икономика. Германският концерн Volkswagen разглежда възможността да премести тук един от заводите си за автомобили. България се състезава с още две държави – Румъния и Сърбия, но шансовете новият завод за коли да бъде покрай София или Пловдив са съвсем реални.
Това е грамадна инвестиция за мащабите на българската икономика, но ползите за нея са дори по-големи от това, че наведнъж тук могат да влязат 1.4 млрд. евро и да бъдат създадени няколко хиляди добре платени работни места. Завод на Volkswagen ще бъде изцяло ново ниво в структурата на българската икономика и ще промени отношението към България като инвестиционна дестинация.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Лъжеха хората, че членството в ЕС "и НАТО" ще докара инвестиции. Дръжки. Една Сърбия привлича в пъти повече чужди такива и нищо чудно да отмъкне и тоя завод, след като вече произвежда "Фиат" в Крагуевац. Изградила е и повече километри магистрали, при това без еврофондове, а строи усилено и високоскоростни ЖП-линии.
Сега новата лъжа е, че с влизане в Еврозоната щели били да се увеличат инвестициите. След това какво ще измислят?
До коментар [#1] от "izt21595181":
lazi-srbije-kriza-kragujevackoj-fabrici-ozbiljan-p roblem-celu-zemlju-3-500-radnih-mesta-opasnosti
https://www.bbc.com/serbian/lat/balkan-45659710
https://informer.rs/vesti/politika/339842/fijat-od
Пълни глупости.
Първо, че имат някакви традиции в автомобилостроенето.
Второ, Вучич подмами италианците да купят Застава с огромни държавни субсидии, пълните детайли са обществена тайна (защо ли). В момента работят 10-15% от служителите в Застава, има стачки и все по-силни слухове, че Фиат иска да се изнесе.
Цъфнали и вързали са. А скоростната отсечка Белград - Будапеща има да се прави още години, засега имат 0 километра скоростно ЖП.
Единственото, че правят магистрали без еврофондове, но това е въпрос на бюджетни приоритети.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.