Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 8 фев 2019, 13:16, 11705 прочитания

Завод ми дай

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Някъде зад мъглата от политически боричкания и текущи скандали през последните месеци в България се случва нещо, което без никакви преувеличения може да промени сериозно българската икономика. Германският концерн Volkswagen разглежда възможността да премести тук един от заводите си за автомобили. България се състезава с още две държави – Румъния и Сърбия, но шансовете новият завод за коли да бъде покрай София или Пловдив са съвсем реални.

Това е грамадна инвестиция за мащабите на българската икономика, но ползите за нея са дори по-големи от това, че наведнъж тук могат да влязат 1.4 млрд. евро и да бъдат създадени няколко хиляди добре платени работни места. Завод на Volkswagen ще бъде изцяло ново ниво в структурата на българската икономика и ще промени отношението към България като инвестиционна дестинация.


Инфографика

Корицата на новия брой на "Капитал"

Увеличаване

Хубавата страна на тази новина е, че има шанс да се случи, лошата е, че няма да стане от само себе си. За да изберат България, от Volkswagen ще трябва да получат много гаранции и съвсем конкретни ангажименти от правителството. В момента автомобилният концерн провежда истински търг между трите държави, останали на финала. Българското правителство към момента, изглежда, разбира какъв е залогът – включително и политическата печалба за него от привличането на Volkswagen. Остава да се организира и да предложи наистина конкурентна оферта на тези откъм Румъния и Сърбия. (Вижте всичко по темата на тук и тук.)

Сюжетът с евентуалното идване на завода за коли в България е свързан и с друга тема в този брой. Един от терените, които се оглеждат от Volkswagen, е на територията на някогашния завод "Кремиковци". Той до съвсем скоро беше собственост на Първа инвестиционна банка, но в края на миналата година тя продаде част от него и това засили слуховете, че там се готви нещо голямо. Причината да го продаде обаче е друга – ПИБ най-вероятно се готви за проверката на Европейската централна банка, която предшества евентуалното влизане на България в банковия съюз и преддверието на еврозоната. Продажбата на част от терена на "Кремиковци" е само една от стъпките, които българската банка е предприела през втората половина на миналата година вероятно за да се тушират най-честите обвинения към нея – че кредитира в големи размери, свързани с бизнеса на собствениците й (вижте тук).

Иначе извън историята за завода на Volkswagen събитията в България следват обичайния си ритъм. Министерството за опазване на околната среда предлага правила за по-малко опазване на околната среда. В тон с това край морето танците по ръба на закона започнаха с нова сила заедно със съответните строежи. БСП се опитва да мине в пистата на популизма, а съмнителното разпределяне на пари от еврофондове вече даже трудно изненадва.



За оправяне на вкуса вижте два текста от втората половина на "Капитал":

пътепис от китайския град Шънджън – един много различен свят, който върви адски бързо напред

какво се случва на най-значимото интериорно изложение в Испания
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бъдещата енергийна реалност 1 Бъдещата енергийна реалност

Или защо сегашната криза е предпоставка за ускоряване на енергийния преход

24 май 2020, 3834 прочитания

Утре ли е вече?* 1 Утре ли е вече?*

Как пандемията промени Европа, седемте парадокса на COVID-19

22 май 2020, 5361 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Платонична ли е любовта на кабинета към Русия

Налагащ се въпрос

Още от Капитал
Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10