Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Завод ми дай

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Някъде зад мъглата от политически боричкания и текущи скандали през последните месеци в България се случва нещо, което без никакви преувеличения може да промени сериозно българската икономика. Германският концерн Volkswagen разглежда възможността да премести тук един от заводите си за автомобили. България се състезава с още две държави – Румъния и Сърбия, но шансовете новият завод за коли да бъде покрай София или Пловдив са съвсем реални.

Това е грамадна инвестиция за мащабите на българската икономика, но ползите за нея са дори по-големи от това, че наведнъж тук могат да влязат 1.4 млрд. евро и да бъдат създадени няколко хиляди добре платени работни места. Завод на Volkswagen ще бъде изцяло ново ниво в структурата на българската икономика и ще промени отношението към България като инвестиционна дестинация.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    izt21595181 avatar :-|
    izt21595181
    • - 17
    • + 4

    Лъжеха хората, че членството в ЕС "и НАТО" ще докара инвестиции. Дръжки. Една Сърбия привлича в пъти повече чужди такива и нищо чудно да отмъкне и тоя завод, след като вече произвежда "Фиат" в Крагуевац. Изградила е и повече километри магистрали, при това без еврофондове, а строи усилено и високоскоростни ЖП-линии.
    Сега новата лъжа е, че с влизане в Еврозоната щели били да се увеличат инвестициите. След това какво ще измислят?

    Нередност?
  • 3
    lde1426970571395471 avatar :-|
    Xm HK
    • - 1
    • + 11

    До коментар [#1] от "izt21595181":

    https://www.bbc.com/serbian/lat/balkan-45659710

    https://informer.rs/vesti/politika/339842/fijat-odlazi-srbije-kriza-kragujevackoj-fabrici-ozbiljan-problem-celu-zemlju-3-500-radnih-mesta-opasnosti

    Пълни глупости.
    Първо, че имат някакви традиции в автомобилостроенето.
    Второ, Вучич подмами италианците да купят Застава с огромни държавни субсидии, пълните детайли са обществена тайна (защо ли). В момента работят 10-15% от служителите в Застава, има стачки и все по-силни слухове, че Фиат иска да се изнесе.

    Цъфнали и вързали са. А скоростната отсечка Белград - Будапеща има да се прави още години, засега имат 0 километра скоростно ЖП.

    Единственото, че правят магистрали без еврофондове, но това е въпрос на бюджетни приоритети.

    Нередност?
Нов коментар