С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 29 мар 2019, 11:56, 12193 прочитания

Държавата в поза "Мирно"

Бизнесът на Ахмед Доган

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Докато цялото обществено внимание е насочено към скандала с апартаментите на властта, почетният лидер на ДПС Ахмед Доган продължава да гради личната си бизнес експанзия - този път с ново пристанище във Варна. Схемата за успеха му е стандартна - държавата одобрява проектите му, на които после осигурява печалби. При това за суми, надхвърлящи тази от всичките промоционални апартаменти накуп.

Освен че ТЕЦ "Варна" получи близо 30 милиона, за да стои в готовност, Министерството на енергетиката без никаква причина увеличи размера на този резерв, а държавната ТЕЦ "Марица-изток 2" доброволно се отказа да участва в разпределението му. Все неща, които за предишния собственик CEZ бяха недопустими, поради което се стигна и до продажбата.


Сега Ахмед Доган иска да направи от стария въглищен терминал за ТЕЦ-а ново търговско пристанище. И през последните дни съответните институции са се активизирали за целта. Планът за управление на отпадъците е одобрен без забележки от съответните органи, министрите на транспорта и на регионалното развитие със съвместна заповед са разрешили изработването на генерален план на пристанището чрез обединяване на парцели, до дни се очаква и становището на варненската екоинспекция.

Така докато други частни проекти се бавят с години, съвсем скоро новият порт на Доган ще бъде готов да "поеме" от държавното "Пристанище Варна" товарите със зърно и контейнерите, които носят по 50 млн. лв. годишно. А междувременно "Булгартрансгаз" е планирал да разшири за собствена сметка тръбата, с която захранва ТЕЦ "Варна", така че централата да участва не с един, а с три блока при новите търгове за студен резерв.

Теми като тази обаче рядко влизат в емисиите. По тях и управляващите мълчат - каквато и да е цената.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чисто и просто Чисто и просто

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

21 юни 2019, 3725 прочитания

Над главния прокурор е само Пеевски 2 Над главния прокурор е само Пеевски

Държавното обвинение и медиите на депутата от ДПС

21 юни 2019, 6962 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
С Цветанов на шията

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Бойното поле на "Българска армия"

Ще има ли нов стадион на ЦСКА в Борисовата

Възкръсналата империя на Ковачки

Един човек владее целия цикъл в енергетиката: копае, транспортира, продава и изгаря. Христо Ковачки вече e най-големият търговец на ток и има империя за 1.5 млрд. лв.

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Петя Кокудева

Скоро ще се появи първата й пътешественическа книга - "Поздрави от синята палатка"

Power to the Robots

Албена Баева, артист и куратор на първата изложба в България на произведения, създадени в колаборация с изкуствен интелект