С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 29 мар 2019, 11:56, 12311 прочитания

Държавата в поза "Мирно"

Бизнесът на Ахмед Доган

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Докато цялото обществено внимание е насочено към скандала с апартаментите на властта, почетният лидер на ДПС Ахмед Доган продължава да гради личната си бизнес експанзия - този път с ново пристанище във Варна. Схемата за успеха му е стандартна - държавата одобрява проектите му, на които после осигурява печалби. При това за суми, надхвърлящи тази от всичките промоционални апартаменти накуп.

Освен че ТЕЦ "Варна" получи близо 30 милиона, за да стои в готовност, Министерството на енергетиката без никаква причина увеличи размера на този резерв, а държавната ТЕЦ "Марица-изток 2" доброволно се отказа да участва в разпределението му. Все неща, които за предишния собственик CEZ бяха недопустими, поради което се стигна и до продажбата.


Сега Ахмед Доган иска да направи от стария въглищен терминал за ТЕЦ-а ново търговско пристанище. И през последните дни съответните институции са се активизирали за целта. Планът за управление на отпадъците е одобрен без забележки от съответните органи, министрите на транспорта и на регионалното развитие със съвместна заповед са разрешили изработването на генерален план на пристанището чрез обединяване на парцели, до дни се очаква и становището на варненската екоинспекция.

Така докато други частни проекти се бавят с години, съвсем скоро новият порт на Доган ще бъде готов да "поеме" от държавното "Пристанище Варна" товарите със зърно и контейнерите, които носят по 50 млн. лв. годишно. А междувременно "Булгартрансгаз" е планирал да разшири за собствена сметка тръбата, с която захранва ТЕЦ "Варна", така че централата да участва не с един, а с три блока при новите търгове за студен резерв.

Теми като тази обаче рядко влизат в емисиите. По тях и управляващите мълчат - каквато и да е цената.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кошмари в ретроградния Меркурий Кошмари в ретроградния Меркурий

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

19 юли 2019, 4836 прочитания

Краят на мечтите за електронно правителство 2 Краят на мечтите за електронно правителство

НАПлийкс

19 юли 2019, 4045 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
С Цветанов на шията

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията

Банките са готови за Brexit, смята главният изпълнителен директор на европейското звено на Citibank

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото