С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 юни 2019, 11:09, 4333 прочитания

От тол та на глог

Хаосът покрай таксуването на пътищата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако някой си е мислел, че тол-системата ще влезе в сила безболезнено и бързо, както обещаваха още от миналата година държавата и изпълнителят, то той не знае как работят нещата в България. Първите признаци на задаващата се драма се видяха още през януари, когато доста по-простата система за електронни винетки тръгна с мащабен фалстарт и се оказа, че нито са правени достатъчно тестове, нито има достатъчно служители за изпълнение на задачата.

С наближаването на датата, в която трябва да влезе в сила цялостната промяна в начина на таксуване по българските пътища, е все по-ясно, че нищо от първоначално планираното няма да стане, както е предвидено. Първо, със сигурност системата няма да тръгне през август. Тогава (може би) ще са тестовете, но реалното влизане в сила на системата ще бъде по-късно. Кога - все още не е ясно. Това се налага от простия факт, че държавата поръчител все още не знае колко точно пътища ще обхваща тази система и каква ще е таксата за преминаване на тежкотоварни автомобили. Тепърва ще се водят преговори. Да припомним, че това става месец преди официалния край на договора и няколко години след първоначалните стъпки.


Отделно все така има само един частен доставчик на услуги за тол и винетки въпреки обещанията на АПИ това да се промени. Той засега се очертава и единственият доставчик на бордовите устройства - доста апетитен пазар в съвсем близко бъдеще. За това пък се оказа, че въобще никой в държавата не е мислил още - тепърва щяло да се решава.

Покрай това упражнение, което е сравнително праволинейно - монтираш рамки, обучаваш хора, изграждаш център за наблюдение и вкарваш мерки за контрол - се показаха толкова много дупки в способностите на ключови звена да координират и управляват, че изниква по-голям въпрос. Тук става дума за система, която е жизненоважна за това управление - на нея се разчита да генерира приходи за поддръжка на пътната мрежа (и да крепи имиджа на правителството). Какво да мислим за управлението на доста по-сложни и неблагодарни системи, като например здравеопазването и киберсигурността?


Капитал - брой 26

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Операция "Изпиране"
  • Най-големите компании в България през 2018 г.
  • Вълка - новият най-голям клиент на ББР

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Фалшиви фанфари в енергетиката 3 Фалшиви фанфари в енергетиката

След визитата в Туркменистан

16 авг 2019, 3547 прочитания

По релсите на корупцията влаковете са бавни По релсите на корупцията влаковете са бавни

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

16 авг 2019, 2856 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Танцуващият с вълци

Стоян Мавродиев и кредити на ББР за олигарси

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство