С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 юни 2019, 11:09, 4926 прочитания

От тол та на глог

Хаосът покрай таксуването на пътищата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако някой си е мислел, че тол-системата ще влезе в сила безболезнено и бързо, както обещаваха още от миналата година държавата и изпълнителят, то той не знае как работят нещата в България. Първите признаци на задаващата се драма се видяха още през януари, когато доста по-простата система за електронни винетки тръгна с мащабен фалстарт и се оказа, че нито са правени достатъчно тестове, нито има достатъчно служители за изпълнение на задачата.

С наближаването на датата, в която трябва да влезе в сила цялостната промяна в начина на таксуване по българските пътища, е все по-ясно, че нищо от първоначално планираното няма да стане, както е предвидено. Първо, със сигурност системата няма да тръгне през август. Тогава (може би) ще са тестовете, но реалното влизане в сила на системата ще бъде по-късно. Кога - все още не е ясно. Това се налага от простия факт, че държавата поръчител все още не знае колко точно пътища ще обхваща тази система и каква ще е таксата за преминаване на тежкотоварни автомобили. Тепърва ще се водят преговори. Да припомним, че това става месец преди официалния край на договора и няколко години след първоначалните стъпки.


Отделно все така има само един частен доставчик на услуги за тол и винетки въпреки обещанията на АПИ това да се промени. Той засега се очертава и единственият доставчик на бордовите устройства - доста апетитен пазар в съвсем близко бъдеще. За това пък се оказа, че въобще никой в държавата не е мислил още - тепърва щяло да се решава.

Покрай това упражнение, което е сравнително праволинейно - монтираш рамки, обучаваш хора, изграждаш център за наблюдение и вкарваш мерки за контрол - се показаха толкова много дупки в способностите на ключови звена да координират и управляват, че изниква по-голям въпрос. Тук става дума за система, която е жизненоважна за това управление - на нея се разчита да генерира приходи за поддръжка на пътната мрежа (и да крепи имиджа на правителството). Какво да мислим за управлението на доста по-сложни и неблагодарни системи, като например здравеопазването и киберсигурността?


Капитал - брой 26

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Операция "Изпиране"
  • Най-големите компании в България през 2018 г.
  • Вълка - новият най-голям клиент на ББР

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мнения Daily - Стига хулигански лафчета и тарикатски номера Мнения Daily - Стига хулигански лафчета и тарикатски номера

И още: Залива ни лавина от дълбините на глупостта; Ядрото на Евросъюза ще се консолидира

18 фев 2020, 2567 прочитания

Мнения Daily - Новата наказателна концепция е проява на смелост 1 Мнения Daily - Новата наказателна концепция е проява на смелост

И още: Призракът на страха от еврото не изчезва; Ровенето в приватизацията е търсене на изкупителни жертви

17 фев 2020, 1914 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Танцуващият с вълци

Стоян Мавродиев и кредити на ББР за олигарси

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10