С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 12 юли 2019, 10:28, 4651 прочитания

Министърът на шезлонгите и чадърите

Туризмът и Николина Ангелкова

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

"В момента разработваме такава стратегия и до края на годината ще бъдем готови с конкретен план за действие към нея. Сега се уточнява кои са целевите пазари, къде ще сме след 5 или 10 години и кои стъпки да спазваме." Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова в отговор на въпроса има ли държавна стратегия за привличане на чужди туристи. През 2015 г.

Четири години след това изказване Ангелкова отново обикаля безпомощно плажове и телевизионни студиа, за да обяснява колко смислени са нещата, които нейното министерство прави. Например: нова поръчка за "маркетингово проучване на деветте туристически региона" на стойност 420 хил. лв.
Истината е, че колкото и милиони да пръсне (а то пръска много), това министерство прилича на човека, който го оглавява: безпомощно, неориентирано и по-скоро пречещо, отколкото помагащо.
Туризмът е глобален пазар и се движи от геополитически и други фактори, върху които Ангелкова може да влияе, колкото може да влияе на цената на петрола (вижте повече в темата от броя).


Това, което нейното ведомство може да прави, е да работи неуморно за безупречност на продукта, с малкото регулаторни инструменти, които има и за рекламата му навън, като подбира правилно таргетите си.

Тук има два въпроса. Първият е: ако министерството върши своята работа, защо хотелиерите се оплакват, че те продават дестинацията, а не тя тях. И защо цяло едно министерство проспа експлозията на градския туризъм, който в София и Пловдив вече води повече туристи, отколкото в повечето морски дестинации.

И вторият, защо ни е в такъв случай цяло министерство, ако то има всичко на всичко две задачи и не ги изпълнява добре? За да брои шезлонгите и чадърите?



Може би отговорът се крие в промените, приети тази седмица от депутатите - министърът на туризма отново може да организира всички процедури за концесия на плажовете и контролът по тях. За да няма "пустеещи ивици", както отбеляза Ангелкова. И пустеещи джобове.

Капитал - брой 28

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Защо се срина морският туризъм
  • Как F-16 полетя към парламента
  • Новите въпросителни пред Исторически парк

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всичко е ток и жица Всичко е ток и жица

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

12 юли 2019, 3458 прочитания

Трудните избори 1 Трудните избори

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

5 юли 2019, 3396 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Безплатното винаги излиза по-скъпо

Законодателство и здраве

Министърът и златната каса

Кирил Ананиев е готов с втори проект за здравна реформа, който предвижда конкуренция между държавната и частни здравни каси

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Тарантино и другите

По-интересните заглавия от ваканционния афиш

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо