Министърът на шезлонгите и чадърите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Министърът на шезлонгите и чадърите

Николина Ангелкова

Министърът на шезлонгите и чадърите

Туризмът и Николина Ангелкова

7896 прочитания

Николина Ангелкова

© Велко Ангелов


"В момента разработваме такава стратегия и до края на годината ще бъдем готови с конкретен план за действие към нея. Сега се уточнява кои са целевите пазари, къде ще сме след 5 или 10 години и кои стъпки да спазваме." Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова в отговор на въпроса има ли държавна стратегия за привличане на чужди туристи. През 2015 г.

Четири години след това изказване Ангелкова отново обикаля безпомощно плажове и телевизионни студиа, за да обяснява колко смислени са нещата, които нейното министерство прави. Например: нова поръчка за "маркетингово проучване на деветте туристически региона" на стойност 420 хил. лв.

Истината е, че колкото и милиони да пръсне (а то пръска много), това министерство прилича на човека, който го оглавява: безпомощно, неориентирано и по-скоро пречещо, отколкото помагащо. Туризмът е глобален пазар и се движи от геополитически и други фактори, върху които Ангелкова може да влияе, колкото може да влияе на цената на петрола (вижте повече в темата от броя).

Това, което нейното ведомство може да прави, е да работи неуморно за безупречност на продукта, с малкото регулаторни инструменти, които има и за рекламата му навън, като подбира правилно таргетите си.

Тук има два въпроса. Първият е: ако министерството върши своята работа, защо хотелиерите се оплакват, че те продават дестинацията, а не тя тях. И защо цяло едно министерство проспа експлозията на градския туризъм, който в София и Пловдив вече води повече туристи, отколкото в повечето морски дестинации.

И вторият, защо ни е в такъв случай цяло министерство, ако то има всичко на всичко две задачи и не ги изпълнява добре? За да брои шезлонгите и чадърите?

Може би отговорът се крие в промените, приети тази седмица от депутатите - министърът на туризма отново може да организира всички процедури за концесия на плажовете и контролът по тях. За да няма "пустеещи ивици", както отбеляза Ангелкова. И пустеещи джобове.

"В момента разработваме такава стратегия и до края на годината ще бъдем готови с конкретен план за действие към нея. Сега се уточнява кои са целевите пазари, къде ще сме след 5 или 10 години и кои стъпки да спазваме." Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова в отговор на въпроса има ли държавна стратегия за привличане на чужди туристи. През 2015 г.

Четири години след това изказване Ангелкова отново обикаля безпомощно плажове и телевизионни студиа, за да обяснява колко смислени са нещата, които нейното министерство прави. Например: нова поръчка за "маркетингово проучване на деветте туристически региона" на стойност 420 хил. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    liz31552545 avatar :-|
    liz31552545

    Докато всички основни безобразия по курортите като хотели на самия пясък, разораване на дюни, кафенета във водата, дерибействане на лакоми концесионери и полуграмотни хотелиери ще са " законни", а проблемите са големините на табелите по плажа, дали кърпите на нудистите са на дюните или не и дали екскурзоводите имат заверена трудова книжка от Министерството на туризма или печатът в тях е овален, а не кръгъл, ще е така. Ангелкова и цялото и войнство стоят на манежа не по-малко нелепо от новия ни правосъден министър ,дето проверява на живо бълникането на делата по съдилищата!

  • 2
    jrj23598870 avatar :-|
    Marinov

    Безспорно най-лошият министър на туризма, който някога сме имали. Това е човек, който нищо ама абсолютно нищо не разбира от поста, който заема.

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Това министерство НЕ може да брои чадъри и шезлонги. Ако можеше - всички концесионери щяха да бъдат глобени, защото не си спазват договора.

    Някои хора не им се плаща за чадъри. И ако им покрият плажа с такива, просто не го посещават. Никога повече.

  • 4
    popovster avatar :-|
    Петел88

    За туризма няма да е лошо ако има повече полети към България. Трудно е да привлечеш туристи от дестинации с 2 пъти по-евтини билети.

    Хората имат нужда от места за селфита! Това май хората от бранша не го разбират.

    Няма да е лошо ако се мисли и за други отракции освен едното море. Конкретно: Варненският регион предлага места с много добри гледки, но има само една еко-пътека Аладжа-к.к.Златни. Няма да е лошо ако се добави маркировка и за над аладжата, обезопасят се местата с панорамна гледка (сега те са скрити и малко опасни) и се въведът маршрути и до Кранево. В облачните дни си е голяма скука. Другите курори може да се замислят, защо да не разработят и вело маршрути. Не е необходимо да отикриваме топлата вода. Други дестинации вече правят това...

  • 5
    leoncho avatar :-|
    leoncho

    Зашо всички се вторачват само в чадъри и шезлонги! Нека например да видим състоянието на плаж Кабакум – най-добрият плаж в района на Варна. Плажът се намира между курортите Св. Св. Константин и Елена и Златни Пясъци, на около 10 км северно от Варна, дължина около 1200 м и ширина около 50-60 м.
    Достъпът до плажа е посредством асфалтов път в близост до х-л Журналист, който в горната си част е доволно тесен и е трудно да се разминат 2 коли, а в часта си покрай плажа е в лошо състояние и на 5 места текат върху него водите от деретата, които след това отиват директно в пясъка и не са заустени в морето. Преди двадесет-тридесет години имаше достъп до плажа и от панорамния път за Златни Пясъци посредством три широки павирани с балчишки камък пътеки. От трите пътеки тази на сп. Хоризонт е опасна за ползване, с разрушена настилка, по която текат водите от близкото дере. Пътеката между сп. Хоризонт и сп. Писател от тази година е затворена откъм пътя с опъната мрежа, а откъм плажа е поставен някакъв кемпер, който не става за нищо друго освен за скрап (да се чуди човек как са го закарали до там). Пътеката от сп. Писател е в занемарено състояние, мръсна и неподдържана. Плажът и достъпът до него погледнат през очите на човек непривикнал с нашите си неуредици изобщо не изглежда привлекателно. Въпреки, че парите от наемът на различните части от плаж Кабакум са около половин милион лева годишно, нищо не се инвестира за неговото облагородяване. Ей така си пропиляваме природните дадености, а после се чудим защо има отлив на туристи.

  • 6
    aussie avatar :-|
    aussie

    Защо трябва да има концесионери на плажовете? Плажовете трябва да се поддържат от местни общини.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK