С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 12 юли 2019, 10:28, 6957 прочитания

Министърът на шезлонгите и чадърите

Туризмът и Николина Ангелкова

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

"В момента разработваме такава стратегия и до края на годината ще бъдем готови с конкретен план за действие към нея. Сега се уточнява кои са целевите пазари, къде ще сме след 5 или 10 години и кои стъпки да спазваме." Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова в отговор на въпроса има ли държавна стратегия за привличане на чужди туристи. През 2015 г.

Четири години след това изказване Ангелкова отново обикаля безпомощно плажове и телевизионни студиа, за да обяснява колко смислени са нещата, които нейното министерство прави. Например: нова поръчка за "маркетингово проучване на деветте туристически региона" на стойност 420 хил. лв.
Истината е, че колкото и милиони да пръсне (а то пръска много), това министерство прилича на човека, който го оглавява: безпомощно, неориентирано и по-скоро пречещо, отколкото помагащо.
Туризмът е глобален пазар и се движи от геополитически и други фактори, върху които Ангелкова може да влияе, колкото може да влияе на цената на петрола (вижте повече в темата от броя).


Това, което нейното ведомство може да прави, е да работи неуморно за безупречност на продукта, с малкото регулаторни инструменти, които има и за рекламата му навън, като подбира правилно таргетите си.

Тук има два въпроса. Първият е: ако министерството върши своята работа, защо хотелиерите се оплакват, че те продават дестинацията, а не тя тях. И защо цяло едно министерство проспа експлозията на градския туризъм, който в София и Пловдив вече води повече туристи, отколкото в повечето морски дестинации.

И вторият, защо ни е в такъв случай цяло министерство, ако то има всичко на всичко две задачи и не ги изпълнява добре? За да брои шезлонгите и чадърите?



Може би отговорът се крие в промените, приети тази седмица от депутатите - министърът на туризма отново може да организира всички процедури за концесия на плажовете и контролът по тях. За да няма "пустеещи ивици", както отбеляза Ангелкова. И пустеещи джобове.

Капитал #28

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Защо се срина морският туризъм
  • Как F-16 полетя към парламента
  • Новите въпросителни пред Исторически парк

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да се хванем за зелено Да се хванем за зелено

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

23 авг 2019, 1077 прочитания

Кокошата работа на ДАНС 1 Кокошата работа на ДАНС

Репресията срещу ген. Шивиков

23 авг 2019, 4487 прочитания

24 часа 7 дни

23 авг 2019, 5702 прочитания

23 авг 2019, 4480 прочитания

23 авг 2019, 3083 прочитания

23 авг 2019, 2610 прочитания

23 авг 2019, 2014 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Безплатното винаги излиза по-скъпо

Законодателство и здраве

Опасно ядро около АЕЦ "Белене"

Интересът само от руска и китайска страна и липсата на сериозен частен инвеститор показва, че проектът за нова ядрена централа не е икономически изгоден

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети

Ново място: Клуб за естетическо възпитание на артиста (К.Е.В.А.)

Втори живот за знаковото място до НАТФИЗ