
Кошмари в ретроградния Меркурий
По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"
![]() |
[Shutterstock]
|
Сега Меркурий отново е тръгнал назад и последните дни дадоха няколко потвърждения на Борисов за зловредното му влияние.
Според астролозите една от областите, в които то се усеща най-силно, са пътуванията и автомобилите. И ето - в края на миналата седмица бордът на Volkswagen даде сигнал, че на етапа класира предложението на Турция за нов завод на компанията преди това на България. Извън шегата с астрологията, причините за това, разбира се, са други. Турция предлага много по-голяма държавна помощ, отколкото правилата на Европейския съюз разрешават на България. Годините липса на реформи в образованието и силната емиграция оттук вероятно също правят Турция по-привлекателна. Добрата новина е, че България продължава да е в играта и окончателното решение ще се вземе през следващите месеци, тоест след края на ретроградния Меркурий, който свършва в началото на август (още по темата за Volkswagen тук).
И сякаш това не е достатъчно, ретроградният Меркурий нанесе още един съкрушителен удар по управляващата клика в България. Тази седмица шансовете на румънката Лаура Кьовеши да стане главен прокурор на ЕС рязко нараснаха. Задачата на тази нова позиция ще е най-вече да се бори със злоупотребите с еврофондове, а предвид опита на Кьовеши в родната ѝ Румъния (десетки политици в затвора, милиони конфискувани от злоупотреби с публични пари) тукашният елит има поводи за притеснения (още - тук и тук).
Въпреки ретроградния Меркурий и неговото влияние върху транспорта, тази седмица беше обявен победителят в състезанието за концесията на летище "София". Това е консорциум между френски инвестиционен фонд и строителната фирма "Щрабаг" със седалище във Виена. Лошото астрологично влияние в случая не е толкова за ГЕРБ, колкото за пътниците на летището и може да се види през местното лоби, което очевидно е изработило класирането му на предна позиция (вижте още тук).
Капитал #29
Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:
- Кой взима летище София
- Мая Манолова вече загрява за битката с Фандъкова
- Загуби ли България битката за завода на Volkswagen
Още по темата
Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика
Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България
19 юли 2019Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта
19 юли 2019България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти
19 юли 2019
По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"
13 дек 2019, 1688 прочитания
15 дек 2019, 3326 прочитания
15 дек 2019, 2063 прочитания
15 дек 2019, 1671 прочитания
15 дек 2019, 1227 прочитания
15 дек 2019, 1215 прочитания