С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 юли 2019, 13:57, 8626 прочитания

Кошмари в ретроградния Меркурий

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
За ГЕРБ ретроградният Меркурий е особен период. В астрологията това е моментът, в който планетата изглежда, че пътува назад в небето и (намигваме) излъчва талази негативна енергия към клетата Земя. Причината за ГЕРБ това да е особен период е, че ключови фигури от управляващите и най-вече Бойко Борисов вярват в него. Той е признавал това неведнъж - преди няколко години например каза, че ще обявят кандидата си за президент, като свърши ретроградният Меркурий. В такива моменти премиерът рязко изчезва, броят на публичните му изяви е сведен до минимум и не се взимат никакви важни решения. Това е и съветът на астролозите - да не се правят резки движения и да си готов за внезапни промени.

[Shutterstock]

Сега Меркурий отново е тръгнал назад и последните дни дадоха няколко потвърждения на Борисов за зловредното му влияние.

Според астролозите една от областите, в които то се усеща най-силно, са пътуванията и автомобилите. И ето - в края на миналата седмица бордът на Volkswagen даде сигнал, че на етапа класира предложението на Турция за нов завод на компанията преди това на България. Извън шегата с астрологията, причините за това, разбира се, са други. Турция предлага много по-голяма държавна помощ, отколкото правилата на Европейския съюз разрешават на България. Годините липса на реформи в образованието и силната емиграция оттук вероятно също правят Турция по-привлекателна. Добрата новина е, че България продължава да е в играта и окончателното решение ще се вземе през следващите месеци, тоест след края на ретроградния Меркурий, който свършва в началото на август (още по темата за Volkswagen тук).


Другата област, за която астролозите предупреждават за проблеми, са комуникациите. И ето - от НАП изтече огромен масив с данни. Причината за това, разбира се, пак не е коварната планета. В продължение на дълги години няколко правителства (основно на ГЕРБ) напълно проспаха новите правила, които управляват света. България няма политика за данните, които събира от хората, нито адекватна практика за защитата им. Информацията за хората е една от най-ценните валути на нашето време и огромният теч от НАП е нагледно доказателство за това колко е далече правителството от модерността (вижте всичко за изтеклите данни в темата на броя и коментар тук).

И сякаш това не е достатъчно, ретроградният Меркурий нанесе още един съкрушителен удар по управляващата клика в България. Тази седмица шансовете на румънката Лаура Кьовеши да стане главен прокурор на ЕС рязко нараснаха. Задачата на тази нова позиция ще е най-вече да се бори със злоупотребите с еврофондове, а предвид опита на Кьовеши в родната ѝ Румъния (десетки политици в затвора, милиони конфискувани от злоупотреби с публични пари) тукашният елит има поводи за притеснения (още - тук и тук).

Въпреки ретроградния Меркурий и неговото влияние върху транспорта, тази седмица беше обявен победителят в състезанието за концесията на летище "София". Това е консорциум между френски инвестиционен фонд и строителната фирма "Щрабаг" със седалище във Виена. Лошото астрологично влияние в случая не е толкова за ГЕРБ, колкото за пътниците на летището и може да се види през местното лоби, което очевидно е изработило класирането му на предна позиция (вижте още тук).

Капитал #29

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Кой взима летище София
  • Мая Манолова вече загрява за битката с Фандъкова
  • Загуби ли България битката за завода на Volkswagen

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зелена вълна Зелена вълна

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

13 дек 2019, 1688 прочитания

Пригответе си маските Пригответе си маските

Проблемът с мръсния въздух

13 дек 2019, 1717 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Истинското ни влизане в НАТО

Сделката за F-16

Още от Капитал
Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10