С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 2 авг 2019, 15:34, 4769 прочитания

За медийната свобода, рекламата и фактите

Как "Икономедиа" разделя редакционната от търговската си политика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На специална пресконференция днес застрахователната компания "Лев инс" отправи нова серия от обвинения към "Капитал". Поводът за това са текстове в медиата, които описват за пореден път проблемите с плащанията по "Зелена карта". По-рано тази седмица ръководството на компанията и нейните адвокати протестираха пред редакцията на "Капитал". Днес представители на "Лев инс" заявиха, че медиата "цензурира, манипулира и фалшифицира техните отговори, уронва името и имиджа на компанията и я репресира". Като доказателство за това те посочиха, че "Икономедиа" - компанията, издател на "Капитал", на два пъти е предоставяла оферти за реклама на "Лев инс", и свързаха това с публикуваните текстове. По-долу може да видите официалната позиция на "Икономедиа" по въпроса.

Както е известно, повечето медии имат двустранен бизнес модел - от една страна, са на пазара на читатели и на него продават отделни издания и абонаменти. От друга, са на пазара на реклама и маркетинг услуги. Тук наши клиенти са компаниите, които имат нужда да комуникират послания.


"Икономедиа", издател на "Капитал" и "Дневник", от години работи и на двата пазара, има развити търговски отношения с множество български и чужди фирми. Нашите медии спазват високи редакционни стандарти и със съдържанието си привличат качествена аудитория, по тази причина са търсен и ефективен канал за комуникация и на рекламни послания.

"Ние спазваме принцип на разделение между редакционната и търговската си политика. Редакцията и търговския екип функционират под отделни ръководства, без вмешателство един спрямо друг. Търговците нямат практика да отправят оферти към фирми, заради това, че по един или друг повод са попаднали в редакционното съдържание. В същото време рекламната ни политика е неутрална - работим с всички компании, при публично обявени условия", казва Сибел Реджеб, търговски директор в "Икономедиа".

Справка с търговския отдел на "Икономедиа" показва, че твърденията на "Лев инс", че са получавали оферта за реклама веднага след като в "Капитал" са публикувани статии за компанията (които те определят като негативни), не отговарят на истината.



В първия посочен от тях случай, датиращ от август миналата година, инициатор за търговска сделка е била самата "Лев инс". Неин представител, по-конкретно Мария Максимова, експерт "Реклама и връзки с обществеността", се е свързала с представител на търговския екип, поискала е оферта за нейтив публикации и е получила такава. Нейтив публикациите са форма на реклама, в която маркетинговото послание се комуникира през съдържание. В "Капитал" и "Дневник" тези статии се отбелязват като рекламни с маркер "Съдържание от еди-коя си фирма" и не се маскират като редакционно съдържание. В допълнение, фактите, изложени в тях, се проверяват и ако не отговарят на истината, публикацията не се приема. Както и в договорите за стандартна реклама, в договорите за нейтив публикации е отбелязано, че търговското отношение не може да повлияe на редакционната политика.

Повече за нейтив рекламата в изданията на "Икономедиа" може да видите тук.

Вторият случай, цитиран от "Лев инс", е за оферта, която те са получили като един от официалните партньори на предстоящия тази есен Автомобилен салон - София. Същата стандартна оферта освен на тях е изпратена и на още няколко фирми, партньори на автосалона. На всички тях се предлага да бъдат включени в официалния каталог на събитието, който тази година ще се издава от "Капитал".

Предложението е изпратено на 18 юни, повече от месец преди публикацията, която предизвика недоволството на "Лев инс". Ще припомним, че тази публикация има независещ от редакцията на "Капитал" информационен повод - а именно, тя е по повод приключилите проверки на финансовия сектор във връзка с желанието на България да се присъедини към ERM II. Част от тях са и усилията на европейския орган по застраховане EIOPA да проследи как се решава проблемът със системата "Зелена карта". (Teкста може да видите тук)

Никой от редакцията на "Капитал" не е бил в течение на комуникацията между "Лев инс" и търговския отдел именно заради принципа на разделение, по който функционират двата екипа.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов отново е центърът на Вселената 5 Борисов отново е центърът на Вселената

Изборът на Кристалина Георгиева за МВФ

13 сеп 2019, 4906 прочитания

Обръч от боклуци Обръч от боклуци

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

13 сеп 2019, 2334 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Защо е изнервено прокурорското ръководство

Кампанията срещу "Капитал" и "Сега"

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език