С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 2 авг 2019, 15:34, 4284 прочитания

За медийната свобода, рекламата и фактите

Как "Икономедиа" разделя редакционната от търговската си политика

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
На специална пресконференция днес застрахователната компания "Лев инс" отправи нова серия от обвинения към "Капитал". Поводът за това са текстове в медиата, които описват за пореден път проблемите с плащанията по "Зелена карта". По-рано тази седмица ръководството на компанията и нейните адвокати протестираха пред редакцията на "Капитал". Днес представители на "Лев инс" заявиха, че медиата "цензурира, манипулира и фалшифицира техните отговори, уронва името и имиджа на компанията и я репресира". Като доказателство за това те посочиха, че "Икономедиа" - компанията, издател на "Капитал", на два пъти е предоставяла оферти за реклама на "Лев инс", и свързаха това с публикуваните текстове. По-долу може да видите официалната позиция на "Икономедиа" по въпроса.

Както е известно, повечето медии имат двустранен бизнес модел - от една страна, са на пазара на читатели и на него продават отделни издания и абонаменти. От друга, са на пазара на реклама и маркетинг услуги. Тук наши клиенти са компаниите, които имат нужда да комуникират послания.


"Икономедиа", издател на "Капитал" и "Дневник", от години работи и на двата пазара, има развити търговски отношения с множество български и чужди фирми. Нашите медии спазват високи редакционни стандарти и със съдържанието си привличат качествена аудитория, по тази причина са търсен и ефективен канал за комуникация и на рекламни послания.

"Ние спазваме принцип на разделение между редакционната и търговската си политика. Редакцията и търговския екип функционират под отделни ръководства, без вмешателство един спрямо друг. Търговците нямат практика да отправят оферти към фирми, заради това, че по един или друг повод са попаднали в редакционното съдържание. В същото време рекламната ни политика е неутрална - работим с всички компании, при публично обявени условия", казва Сибел Реджеб, търговски директор в "Икономедиа".

Справка с търговския отдел на "Икономедиа" показва, че твърденията на "Лев инс", че са получавали оферта за реклама веднага след като в "Капитал" са публикувани статии за компанията (които те определят като негативни), не отговарят на истината.



В първия посочен от тях случай, датиращ от август миналата година, инициатор за търговска сделка е била самата "Лев инс". Неин представител, по-конкретно Мария Максимова, експерт "Реклама и връзки с обществеността", се е свързала с представител на търговския екип, поискала е оферта за нейтив публикации и е получила такава. Нейтив публикациите са форма на реклама, в която маркетинговото послание се комуникира през съдържание. В "Капитал" и "Дневник" тези статии се отбелязват като рекламни с маркер "Съдържание от еди-коя си фирма" и не се маскират като редакционно съдържание. В допълнение, фактите, изложени в тях, се проверяват и ако не отговарят на истината, публикацията не се приема. Както и в договорите за стандартна реклама, в договорите за нейтив публикации е отбелязано, че търговското отношение не може да повлияe на редакционната политика.

Повече за нейтив рекламата в изданията на "Икономедиа" може да видите тук.

Вторият случай, цитиран от "Лев инс", е за оферта, която те са получили като един от официалните партньори на предстоящия тази есен Автомобилен салон - София. Същата стандартна оферта освен на тях е изпратена и на още няколко фирми, партньори на автосалона. На всички тях се предлага да бъдат включени в официалния каталог на събитието, който тази година ще се издава от "Капитал".

Предложението е изпратено на 18 юни, повече от месец преди публикацията, която предизвика недоволството на "Лев инс". Ще припомним, че тази публикация има независещ от редакцията на "Капитал" информационен повод - а именно, тя е по повод приключилите проверки на финансовия сектор във връзка с желанието на България да се присъедини към ERM II. Част от тях са и усилията на европейския орган по застраховане EIOPA да проследи как се решава проблемът със системата "Зелена карта". (Teкста може да видите тук)

Никой от редакцията на "Капитал" не е бил в течение на комуникацията между "Лев инс" и търговския отдел именно заради принципа на разделение, по който функционират двата екипа.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ковачки - невидимият енергиен бос 1 Ковачки - невидимият енергиен бос

Институциите се правят, че не виждат свързаност между фирмите от групата на Христо Ковачки

22 авг 2019, 1490 прочитания

Фалшиви фанфари в енергетиката 3 Фалшиви фанфари в енергетиката

След визитата в Туркменистан

16 авг 2019, 3904 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Защо е изнервено прокурорското ръководство

Кампанията срещу "Капитал" и "Сега"

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда