С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 авг 2019, 12:00, 4730 прочитания

По релсите на корупцията влаковете са бавни

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В пика на августовските пътувания (и съответно натоварени пътища) темата от корицата в този брой на "Капитал" е за влаковете. В един идеален свят те можеха да са съвсем достойна алтернатива на автомобилите. Но тук и сега не са. Това, което прави темата още по-важна, е, че в момента има отделени милиарди за строеж на нови железопътни линии.

Историята от корицата накратко: От две години текат конкурси за 1.6 млрд. лева, с които по принцип може да бъде преобразен най-ползваният жп маршрут София - Бургас. Първоначално част от поръчките са спечелени от международни компании. После обаче всички решения са обжалвани в КЗК, която в 100% от случаите пренарежда класирането в полза на български компании, и то добре познати:


- бившата "Водстрой 98" (свързвана с Делян Пеевски)

- "Джи Пи груп" (свързвана с Валентин Златев)

- няколко компании, свързвани с Христо Ковачки



Интересен детайл: За да бъде картината съвсем безскрупулна, един от членовете на КЗК е назначен там от квотата на партията на Христо Ковачки. Той гледа три от преписките, свързани с енергийния бизнесмен, като решава и трите в полза на свързваните с него компании - да се пренареди класирането, досещате се в чия полза.

Какво означава това? От тази история има поне три важни последствия:

- Тези компании и без това усвояват сериозна част от държавните (и европейски) инвестиции в инфраструктура. С новите поръчки в тях се концентрират още повече средства, а фактът, че това се случва по този начин, допълнително разбива илюзиите за нормален пазар в строителния сектор.

- КЗК дава още едно доказателство, че е политически доминиран орган, който се използва за овладяване на различни парични потоци и сектори от икономиката, а не независим регулатор.

- И това, което засяга всички: заради борбата кой да усвои тези средства, както и заради липсата на опит в някои от политически наложените компании, вероятността скоро да има бързи и модерни влакове се отлага и ще струва стотици милиони на българския данъкоплатец заради изпуснато еврофинансиране.

Всичко по темата вижте тук.

Бизнес-историята на броя: Тя, разбира се, е повече от една, но водеща тази седмица е статията за пазара на карти за спортни зали, който изглежда се развива бързо и добре.

Какво се случва: За няколко години картите, които предлагат достъп до различни спортни зали - фитнеси, басейни и прочее, станаха изключително популярни. Основна заслуга за това имаше компанията зад Multisport. Сега обаче ситуацията се променя:

- Появяват се още две нови компании.

- Участниците все повече залагат на мобилните приложения и абонаменти, отколкото на физическите карти.

- Цените на картите/абонаментите през следващите месеци по-скоро ще се увеличават, но Multisport засега не планира повишение.

Още по темата тук.

В броя ще видите още:

- Шестте най-продавани модела смарт часовници
- Идеи за добро прекарване на гръцкия остров Хидра
- Българската база на Антарктида ще има нова сграда
Капитал #33

Можете да купите новия брой "Капитал" от бензиностанции OMV, Shell, EKO и Lukoil, магазините Inmedio и Relay, супермаркети Billa, Kaufland, "Фантастико", както и в обектите на "Аванти", Memento, Green Deli, Chucky’s, La Bottega, CrossFitDream и Orange Fitness.

Капитал #33

Текстът е част от новия брой на "Капитал". В него ще видите още:

  • Защо тол системата закъсня с година
  • Пазарът на спортни карти у нас расте
  • Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

На ход е Румен Радев 6 На ход е Румен Радев

Пред президента има три варианта за реакция на избора на нов главен прокурор. Те зависят от волята му да бъде държавник

21 окт 2019, 3275 прочитания

Раздвижване с bTV и БТК, застой с политиците Раздвижване с bTV и БТК, застой с политиците

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

18 окт 2019, 2943 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Фалшиви фанфари в енергетиката

След визитата в Туркменистан

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10