С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 авг 2019, 12:00, 4891 прочитания

По релсите на корупцията влаковете са бавни

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В пика на августовските пътувания (и съответно натоварени пътища) темата от корицата в този брой на "Капитал" е за влаковете. В един идеален свят те можеха да са съвсем достойна алтернатива на автомобилите. Но тук и сега не са. Това, което прави темата още по-важна, е, че в момента има отделени милиарди за строеж на нови железопътни линии.

Историята от корицата накратко: От две години текат конкурси за 1.6 млрд. лева, с които по принцип може да бъде преобразен най-ползваният жп маршрут София - Бургас. Първоначално част от поръчките са спечелени от международни компании. После обаче всички решения са обжалвани в КЗК, която в 100% от случаите пренарежда класирането в полза на български компании, и то добре познати:


- бившата "Водстрой 98" (свързвана с Делян Пеевски)

- "Джи Пи груп" (свързвана с Валентин Златев)

- няколко компании, свързвани с Христо Ковачки



Интересен детайл: За да бъде картината съвсем безскрупулна, един от членовете на КЗК е назначен там от квотата на партията на Христо Ковачки. Той гледа три от преписките, свързани с енергийния бизнесмен, като решава и трите в полза на свързваните с него компании - да се пренареди класирането, досещате се в чия полза.

Какво означава това? От тази история има поне три важни последствия:

- Тези компании и без това усвояват сериозна част от държавните (и европейски) инвестиции в инфраструктура. С новите поръчки в тях се концентрират още повече средства, а фактът, че това се случва по този начин, допълнително разбива илюзиите за нормален пазар в строителния сектор.

- КЗК дава още едно доказателство, че е политически доминиран орган, който се използва за овладяване на различни парични потоци и сектори от икономиката, а не независим регулатор.

- И това, което засяга всички: заради борбата кой да усвои тези средства, както и заради липсата на опит в някои от политически наложените компании, вероятността скоро да има бързи и модерни влакове се отлага и ще струва стотици милиони на българския данъкоплатец заради изпуснато еврофинансиране.

Всичко по темата вижте тук.

Бизнес-историята на броя: Тя, разбира се, е повече от една, но водеща тази седмица е статията за пазара на карти за спортни зали, който изглежда се развива бързо и добре.

Какво се случва: За няколко години картите, които предлагат достъп до различни спортни зали - фитнеси, басейни и прочее, станаха изключително популярни. Основна заслуга за това имаше компанията зад Multisport. Сега обаче ситуацията се променя:

- Появяват се още две нови компании.

- Участниците все повече залагат на мобилните приложения и абонаменти, отколкото на физическите карти.

- Цените на картите/абонаментите през следващите месеци по-скоро ще се увеличават, но Multisport засега не планира повишение.

Още по темата тук.

В броя ще видите още:

- Шестте най-продавани модела смарт часовници
- Идеи за добро прекарване на гръцкия остров Хидра
- Българската база на Антарктида ще има нова сграда
Капитал #33

Можете да купите новия брой "Капитал" от бензиностанции OMV, Shell, EKO и Lukoil, магазините Inmedio и Relay, супермаркети Billa, Kaufland, "Фантастико", както и в обектите на "Аванти", Memento, Green Deli, Chucky’s, La Bottega, CrossFitDream и Orange Fitness.

Капитал #33

Текстът е част от новия брой на "Капитал". В него ще видите още:

  • Защо тол системата закъсня с година
  • Пазарът на спортни карти у нас расте
  • Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Зелена вълна Зелена вълна

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

13 дек 2019, 1462 прочитания

Пригответе си маските Пригответе си маските

Проблемът с мръсния въздух

13 дек 2019, 1571 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Фалшиви фанфари в енергетиката

След визитата в Туркменистан

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10