С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 11 окт 2019, 16:41, 42862 прочитания

Те наистина взимат децата ни

Норвежката истерия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Има нещо вярно в цялата история с взимането на децата от държавата, която тази седмица изпразни училища в Сливен, Ямбол и Карнобат. Това беше само един от акордите на истерия, която набира скорост от поне година и разбира се, твърденията, че държавата подготвя масово взимане на деца от семействата, за да ги изпрати в чужбина, са пълна глупост.

Взимане на деца обаче има. То просто се случва по друг начин.


През август всяка година терминалите на софийското летище са едно от най-тъжните места в България. Зад опашките за чекиране, близо до изхода, винаги има жени, които току-що са казали "Чао, маме" и сега се опитват тайно да избършат сълзите си. До тях мъжете им преглъщат своите, стиснали устни. Те изпращат обратно децата и внуците си, за които "вкъщи" е на няколко хиляди километра и след това една година ще ги виждат само по skype.

[Pixabay.com]

Макар и малко по-късно, другите държави взимат децата ни в по-добрите си училища и университети. Това се случва, защото родителите там са полагали системни усилия в продължение на дълги години, така че образованието им да е смислено, интересно и полезно. Те са внимавали да не допуснат корупцията да превземе държавите им. Държали са политиците под контрол, така че да работят в интерес на хората, а не в своя собствен.

Да учиш в друга страна, разбира се, е съвсем нормално. Проблемът е, че огромна част от порасналите деца след това остават в чужбина. "Взимат" ни ги, защото хората там са успели да се преборят за качествено здравеопазване, добра бизнес среда и възможности за работа, удобни градове.

На летището в София през август порасналите деца също преглъщат на заминаване. Те оставят тук родителите и приятелите си. Принудени са да избират между тях и реална възможност за достоен живот сега.



Хубавото в тази история е, че те биха се върнали. Стига само тук да спре да се краде. Да има справедливост. Честните и усърдни хора да успяват не само по изключение.

Капитал #41


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мнения Daily - Стига хулигански лафчета и тарикатски номера Мнения Daily - Стига хулигански лафчета и тарикатски номера

И още: Залива ни лавина от дълбините на глупостта; Ядрото на Евросъюза ще се консолидира

18 фев 2020, 3348 прочитания

Мнения Daily - Новата наказателна концепция е проява на смелост 1 Мнения Daily - Новата наказателна концепция е проява на смелост

И още: Призракът на страха от еврото не изчезва; Ровенето в приватизацията е търсене на изкупителни жертви

17 фев 2020, 2059 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Лозан Панов: Призовавам съдиите да поемат отговорността си без страх!

Обръщение от председателя на Върховния касационен съд по повод случая "Джок Полфрийман"

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10