Вярно или не: Къде се чакълира магистрала "Хемус" и се пробива планина

В свое изказване премиерът Борисов твърди, че "Хемус" е на финалната права, а тунелът под Шипка се пробива

Премиерът присъстваше на символична първа копка на строителството на "Хемус" в участъка между Боаза и връзката с път Русе - Велико Търново. Отсечката в близост до село Торос е и единствената, която се изгражда в момента. Тя е дълга 1.6 км
Премиерът присъстваше на символична първа копка на строителството на "Хемус" в участъка между Боаза и връзката с път Русе - Велико Търново. Отсечката в близост до село Торос е и единствената, която се изгражда в момента. Тя е дълга 1.6 км
Премиерът присъстваше на символична първа копка на строителството на "Хемус" в участъка между Боаза и връзката с път Русе - Велико Търново. Отсечката в близост до село Торос е и единствената, която се изгражда в момента. Тя е дълга 1.6 км    ©  Цветелина Белутова
Премиерът присъстваше на символична първа копка на строителството на "Хемус" в участъка между Боаза и връзката с път Русе - Велико Търново. Отсечката в близост до село Торос е и единствената, която се изгражда в момента. Тя е дълга 1.6 км    ©  Цветелина Белутова

Изграждането на магистрали е гордост на министър-председателя Бойко Борисов. Именно затова той не пропуска удобен момент да изтъкне напредъка по тези проекти. Това се случи и по време на неговото изказване на събитието "Мистър и Мисис Икономика: в София. В монолога си, цитиран от в. "Сега", министър-председателят силно преувеличи какво се случва с магистрала "Хемус":

"Магистрала "Хемус": напълно оборотна, стотици хиляди български работници работят на тези места, къдет’ ви казвам. Вносителите на механизираната техника може би са тук. Щото това са хиляди машини, и то скъпи и големи - валяци, трактори, багери и камиони.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    g.e.m. avatar :-(
    ГЕМ
    • - 1
    • + 11

    Щеше да е смешно, ако не беше толкова трагично... с тоя шут начело на държавата. По простотия ще задмине учителя си Т.Живков, определено...

    Нередност?
  • 2
    bramasole avatar :-|
    bramasole
    • - 1
    • + 12

    Ще перифразирам мисъл на Тони Филипов за експрезидента Първанов - Бих искала да уважавам министър-председателя, но нямам нито една причина да го правя.

    Нередност?
  • 3
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • + 14

    Орисията ни е такава: да ни управляват прости, прости, прости, но хитри сатрапи. И целият народ да се хили на лензенето им.

    В този смисъл - каквото с Живков, такова и с телохранителя му. 1/3 от нашенците си гласуват за него, защото си го харесват. По какви критерии - никой не ги разпитва. Просто любов. А, построил им бил магистрали, фараонът му ниеден...
    А кой колко е откраднал при това упражнение не питат. Не питат и защо в Сребърния фонд, който гарантира пенсиите, при Борисовите управления за 11 г. са влезли едва 500 млн лв, а няколко милиарда от излишъците, които е трябвало да отидат там, са отишли другаде. Къде?

    В българската история няма по-голям престъпник.

    Нередност?
  • 4
    antipa avatar :-P
    D-r D
    • - 2
    • + 11

    Като последен главанак се хвърлих да чета простотиите, а пропуснах фотографията! Тя казва всичко!

    Целувам ръка на Цветелина Белутова! Я загледайте къде е десницата Му! Няма нужда от думи, нали?
    Пусти език на тялото - всичко си казва! Приказките са за простаците.

    Нередност?
  • 5
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 1

    Като цяло ГЕРБ може да се вини за едно основно нещо по тези два проекта - късогледство. Не предвидиха, че ще излезе много скъпо да се строи Хемус по стария проект и не възприеха тунел под Шипка като топ приоритет.

    Сега наистина няма как да се работи по-бързо - предстоят тепърва проекти и проучвания за Хемус, а за Шипка ще се търси финансиране и обезателно ще има обжалвания. Тези процедури не можеш да ги заобиколиш, но може да ги предвидиш.

    Ако са смятали да строят Хемус през 2009 г., трябваше тогава да търсят кой да проектира, а не след "катарзиса". Сега след проектите тепърва ни чака отчуждаване, държавни поръчки - това се мери в години. Нищо от това, което казва Бойко, не може да бъде истина без тези процедури да свършат.

    Нередност?
  • 6
    angy71 avatar :-|
    Shakir Ahmedov
    • - 1

    Опитвам се да сметна. Казва, че с откритите 9 кмсе спестява половин час. Обаче той целия път е 5 часа и 440км. Или пътя в момента е 24 часа София -Варна, или след като е готова магистралата ще връщаме времето назад. Тъгваш в понеделник, пристигаш в Неделя....

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

България е наполовина добре

България е наполовина добре