Чий е този багер
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Чий е този багер

Риболовен клуб ''Балканка''

Чий е този багер

Пет институции и три дни не стигнаха, за да се обясни какво правят машини в река Вит

5306 прочитания

Риболовен клуб ''Балканка''

© Риболовен клуб ''Балканка''


Колко институции са необходими, за да разберат чии машини копаят 12-ата най-дълга река у нас Вит без позволение, незаконно, и така създават риск от наводнения? Оказва се, че и пет не стигат - това стана ясно тази седмица, след като риболовен клуб "Балканка" сигнализира, че строителни машини незаконно влизат в коритото на реката и незаконно изгребват баластра - пясък и чакъл, който се използва в строежа на магистрала "Хемус". Няколко ведомства в рамките на три дни съчиняваха взаимно изключващи се версии, за да покрият или кражбата, или беззаконието, или откровеното безхаберие.

Първо се започна с уж ожесточено отчаяно търсене и ровене от страна на институциите. На 8 ноември Басейнова дирекция "Дунавски район" (БДДР) реагира на сигнал на "Балканка" и отговаря, че в реката над моста при пресичането с път I-4 наистина има следи от тежка механизация и е извършено изземване на баластра. Да де, обаче в този момент багери във Вит нямало, та не разбрали чии са били. Машините обаче се завърнаха след няколко дни и на 14 ноември от "Балканка" ги хванаха в крачка, но камионите сякаш по невидим сигнал напуснаха коритото, преди инспекторите пак да стигнат мястото.

След повишеното медийно внимание на 18 ноември изведнъж БДДР и РИОСВ - Плевен, "разбраха" какво се е случило. Те съобщиха, че областният управител на Ловеч Ваня Събчева ги бил уведомил, че се извършват "дейности по почистване на наносни отложения", но не е изчакала разрешение. Ековедомствата изискаха документите по договора от областната администрация, но във вторник Събчева каза, че е сключила договор за почистване речното корито на река Вит в района на АМ "Хемус", но без отворен търг. Обаче публични следи от подобна процедура и документи няма.

И пътната агенция, и строителят на "Хемус" - държавната фирма "Автомагистрали", отрекоха, че камионите работят за тях. Но и това се оказа лъжа. Когато на мястото на строежа пристигна премиерът Бойко Борисов във вторник, той пусна видеоразговор с инженер от строежа на "Хемус", който работи за "Автомагистрали", който призна, че машините в коритото са техни и ще служат, за да се изгражда мост. За който още няма разрешително за строеж.

Накратко - ако добавим и Борисов (той така или иначе сам си е институция), това са пет държавни институции, които мислили, мазали, лъгали и накрая вероятно никой няма да бъде наказан.

Колко институции са необходими, за да разберат чии машини копаят 12-ата най-дълга река у нас Вит без позволение, незаконно, и така създават риск от наводнения? Оказва се, че и пет не стигат - това стана ясно тази седмица, след като риболовен клуб "Балканка" сигнализира, че строителни машини незаконно влизат в коритото на реката и незаконно изгребват баластра - пясък и чакъл, който се използва в строежа на магистрала "Хемус". Няколко ведомства в рамките на три дни съчиняваха взаимно изключващи се версии, за да покрият или кражбата, или беззаконието, или откровеното безхаберие.

Първо се започна с уж ожесточено отчаяно търсене и ровене от страна на институциите. На 8 ноември Басейнова дирекция "Дунавски район" (БДДР) реагира на сигнал на "Балканка" и отговаря, че в реката над моста при пресичането с път I-4 наистина има следи от тежка механизация и е извършено изземване на баластра. Да де, обаче в този момент багери във Вит нямало, та не разбрали чии са били. Машините обаче се завърнаха след няколко дни и на 14 ноември от "Балканка" ги хванаха в крачка, но камионите сякаш по невидим сигнал напуснаха коритото, преди инспекторите пак да стигнат мястото.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

66 коментара
  • 1
    m17 avatar :-|
    m17

    Това последното е лъжа - има разрешително за строеж на целия обект и затова могат да строят всеки един мост по него. А дали има нужда от допълнително разрешително за разчистване на коритото за да паркират крана в коритото не е съвсем ясно, поне за мен.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#1] от "m17":

    Нали областният управител наредил дейности по превенция на наводненията? Погледни си последните инструкции от трол-центъра, да не се налага да ти ги казваме ние.

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    Подзаглавието е препратка към вица "Колко милиционера са необходими, за да развият крушка". Там отговорът също беше 5


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK