Не губи кураж, идва нов тираж
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Не губи кураж, идва нов тираж

7777.bg

Не губи кураж, идва нов тираж

Рекламата на хазарта

6873 прочитания

7777.bg

© 7777.bg


Цялата Велика хазартна война, в която засега падна жертва едноличният господар на този бизнес през последните години - Васил Божков, всъщност започна още преди две години. Тогава "патриотът" Валери Симеонов внесе законопроект за забрана на всякаква реклама на хазарт. По това време търкането на билетчета вече беше станало по-масово от грипната епидемия. Основният инструмент, с който лотариите завзеха пазара, беше телевизионната реклама. Погледнато от маркетингова гледна точка, за тях това беше огромен успех. От гледна точка на държавата обаче е пълен провал.

Да почнем оттам: пряката реклама на хазарта и сега е забранена. Всичко, което се вижда по телевизията, се промъква през вратичката "съобщаване на резултати". Естествено нищо от излъчваното през последните години не е невинно обявяване на печеливши, а чиста реклама. Заобикалянето на закона стана възможно заради съзнателния отказ на държавата да наложи правила.

Преди две години Валери Симеонов имаше смелостта да предложи нещо доста смислено - лицемерието да престане и рекламата да се забрани напълно. Така, както е например за цигарите. Тогава приемането на предложения от него закон беше отложено с измисления аргумент да се пита Брюксел дали подобен ход не нарушава правилата на ЕС. Отговорът дойде след няколко месеца и накратко гласеше: "Направете както намерите за добре". Нищо не се случи.

Сега тази тема не се повдига въобще. Вместо нея се предлага частни компании да не могат да организират лотарии и талони да не се продават извън лицензираните пунктове. Ок, но защо е забравена рекламата? Отговорът на този въпрос не се крие в желанието на държавата да не ограничава прекалено един сектор. Той е по-скоро в това, че има интерес да се контролират рекламните бюджети силно регулирания хазартен бизнес. Само един пример - бюджетът на Национална лотария в "Нова телевизия" (поне преди година) правеше разликата между печалба и загуба на компанията. Сега, след елиминирането на Васил Божков от този сектор нови господари ще казват кое къде да се рекламира.

А няма ли да е по-лесно (и принципно по-правилно), ако просто се спре всичката реклама на хазарт?

Цялата Велика хазартна война, в която засега падна жертва едноличният господар на този бизнес през последните години - Васил Божков, всъщност започна още преди две години. Тогава "патриотът" Валери Симеонов внесе законопроект за забрана на всякаква реклама на хазарт. По това време търкането на билетчета вече беше станало по-масово от грипната епидемия. Основният инструмент, с който лотариите завзеха пазара, беше телевизионната реклама. Погледнато от маркетингова гледна точка, за тях това беше огромен успех. От гледна точка на държавата обаче е пълен провал.

Да почнем оттам: пряката реклама на хазарта и сега е забранена. Всичко, което се вижда по телевизията, се промъква през вратичката "съобщаване на резултати". Естествено нищо от излъчваното през последните години не е невинно обявяване на печеливши, а чиста реклама. Заобикалянето на закона стана възможно заради съзнателния отказ на държавата да наложи правила.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • ukt23635029

    Определено разочароваща статия. Рекламата на хазарт, поне за момента, изцяло крепи българският спорт и в частност футбола. Приемането на закон, който да забрани тази реклама практически означава заличаване на и без това едва съществуващото ни първенство.

    Хубаво беше да споменете и този факт.

  • 2
    chitatelsz avatar :-|
    Читател

    Съгласен съм с казаното в статията, но очевидно мнозинството дупетати са на друго мнение.

  • 3
    dr.web avatar :-|
    dr.web

    В Лас Вегас, меката на хазарта, също са се запънали като магаре на лед, и не щат ... и не щат да си премахнат рекламите на хазарта, така че ... на прав път сме, дами, гуспожици и гуспода, рекламките са му майката на всичко и газ до дупка към светлото бъдеще.

  • 4
    orchis avatar :-|
    orchis

    За държава като нашата, с толкова много хора с рисков хазартен профил, си е направо лудост да се допуска каквато и да е форма на хазарт.
    Наистина разочероващо е , че покрай шумното отсрелване на Божков, не се намери медия, която да анализира обстойно зависимостите, които съпътстват хазарта. Темата някак страно се измести към антиките на Божков, където явно има повече сеир.

  • 5
    peni_nikol.53. avatar :-|
    Peni Nikol

    Менте билети с менте печалби.

  • 6
    aussie avatar :-|
    aussie

    Захари дали си търси друга работа?
    А рекламата на хазарт трябва да се забрани поне до 22:00 часа.

  • 7
    gosko22 avatar :-|
    gosko22

    Дборъ Цитат: " ,,,,нови господари ще казват кое къде да се рекламира."

    Ако държавата стане собственик, новия господар Държвата ще казва къде да отиват едни 20 милион за реклама на Лотарията.

    Да не забравяме че майката на Пеевски бе шеф на ТоТото и мисля, че можем да се сетим., че държавата ще инвестира в реклама в НТ и Лафка. За да покаже КОЙ е господаря реално.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Русия прегази България

Русия прегази България

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK