С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 7 фев 2020, 9:40, 5830 прочитания

Не губи кураж, идва нов тираж

Рекламата на хазарта

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Цялата Велика хазартна война, в която засега падна жертва едноличният господар на този бизнес през последните години - Васил Божков, всъщност започна още преди две години. Тогава "патриотът" Валери Симеонов внесе законопроект за забрана на всякаква реклама на хазарт. По това време търкането на билетчета вече беше станало по-масово от грипната епидемия. Основният инструмент, с който лотариите завзеха пазара, беше телевизионната реклама. Погледнато от маркетингова гледна точка, за тях това беше огромен успех. От гледна точка на държавата обаче е пълен провал.

Да почнем оттам: пряката реклама на хазарта и сега е забранена. Всичко, което се вижда по телевизията, се промъква през вратичката "съобщаване на резултати". Естествено нищо от излъчваното през последните години не е невинно обявяване на печеливши, а чиста реклама. Заобикалянето на закона стана възможно заради съзнателния отказ на държавата да наложи правила.


Преди две години Валери Симеонов имаше смелостта да предложи нещо доста смислено - лицемерието да престане и рекламата да се забрани напълно. Така, както е например за цигарите. Тогава приемането на предложения от него закон беше отложено с измисления аргумент да се пита Брюксел дали подобен ход не нарушава правилата на ЕС. Отговорът дойде след няколко месеца и накратко гласеше: "Направете както намерите за добре". Нищо не се случи.

Сега тази тема не се повдига въобще. Вместо нея се предлага частни компании да не могат да организират лотарии и талони да не се продават извън лицензираните пунктове. Ок, но защо е забравена рекламата? Отговорът на този въпрос не се крие в желанието на държавата да не ограничава прекалено един сектор. Той е по-скоро в това, че има интерес да се контролират рекламните бюджети силно регулирания хазартен бизнес. Само един пример - бюджетът на Национална лотария в "Нова телевизия" (поне преди година) правеше разликата между печалба и загуба на компанията. Сега, след елиминирането на Васил Божков от този сектор нови господари ще казват кое къде да се рекламира.

А няма ли да е по-лесно (и принципно по-правилно), ако просто се спре всичката реклама на хазарт?

Капитал #5

Текстът е част от брой 5 на седмичния Капитал (7 - 13 февруари). В броя ще прочетете още:

По ръба на газовата тръба
Двамата на ринга, ако не броим главния прокурор
Хазартът остана без господар

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Помощ от държавата? Не, не, мерси Помощ от държавата? Не, не, мерси

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

28 фев 2020, 1482 прочитания

По-добре ли е танковете да дойдат? 1 По-добре ли е танковете да дойдат?

Акциите на прокуратурата

28 фев 2020, 1298 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 15545 прочитания

28 фев 2020, 5315 прочитания

28 фев 2020, 2991 прочитания

28 фев 2020, 2706 прочитания

28 фев 2020, 2416 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Коментари и анализи" Затваряне
Стотици милиони за политически комфорт

"Спасяването" на ТЕЦ "Марица-изток" 2

Още от Капитал
"Белите" петна на София

Главният архитект посочи 684 ха свободни терени в София в потвърждение на идеята си за компактно развитие на столицата

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

Произходът на видовете според Сабина Радева

Детската книга за труда на Чарлз Дарвин, която стана хит във Великобритания и по света, излиза на български

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10