На кални бани

Атаката срещу Борисов

Премиерът Борисов се разсърди, че е започнала кална война срещу него с пускането на аудиозаписа, в който той прави скандални изявления за председателката на парламента и се заканва да "размаже физиономията" на една частна компания, последван от разпространени снимки от спалнята му с кюлчета злато и пачки с банкноти от 500 евро в шкафчето до възглавницата му. Но забравя, че самият той разкаля терена, на който се провежда българската политика. Затова изглежда, че някой го е поканил на кални бани. И този някой си е дал сметка, че в България, благодарение точно на Борисов не може да има нормална демокрация. И той не може да бъде победен на терена на нормалната политика просто защото не играе с честни средства.

На странната пресконференция, на която се самоопроверга на няколко пъти и на практика почти призна, че и записът, и част от снимките, та дори и кореспонденцията му с Васил Божков са истина, премиерът посочи евентуалните субекти, които биха имали полза от неговото компрометиране - БСП, Радев, Цветанов, Слави Трифонов, Мая Манолова, Васил Божков и всички ДСБ-та по всички земни кълбета. С малки изключения авторите на тези скандали едва ли могат да бъдат сред изброените.

Премиерът очевидно знае кой би могъл да му сготви тази амалгама и това е някой, който не само го познава добре, но е бил и в близкото му обкръжение. Бил е на масата му, имал е достъп до спалнята му. И това не са служителите на НСО. Борисов, естествено, ще се опита да излезе от ситуацията, като се разправи със службата за охрана само защото тя не е на негово подчинение, и ще прехвърли всичко на президента Радев. Но обясненията му, че някой го прави заради евроатлантическата ориентация на България е смешно.

И още нещо, според учебника на КГБ за компроматите, който премиерът цитира, рецептата за тях е да се смесват истини с лъжи - минимум 50 на 50. А ако в изтеклите записи и снимки има дори 10 на сто истина, Борисов трябва да се превърне в политически спомен.

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО

За магистралите и хората

За магистралите и хората