Лошите стопани са на власт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Лошите стопани са на власт

Лошите стопани са на власт

Магистрала "Тракия"

2945 прочитания

© Надежда Чипева


По повод на протестиращите пред Министерския съвет преди дни премиерът Бойко Борисов заяви: "Да го строшат Министерския съвет, щом искат. Да строшат и "Тракия", и "Марица", и Ботевград - Мездра, и метрото. Ние само градим. Повече от Тодор Живков. Повече от всички премиери, взети заедно. За това ли да дадем оставка?"

Проблемът е, че магистралите няма нужда да се трошат - проблемите с пътищата са си както заради лошото строителство, така и заради зле похарчени пари. Магистрала "Тракия" в отсечката между Чирпан и Стара Загора от години е "на вълни", с въведено ограничение 90 км/час и предизвиква множество пътни произшествия. Мерки обаче не се взимат, а проблемът се увеличава - с всеки изминал ден състоянието на пътя се влошава. Пътна агенция казва, че хем са накарали фирмите, строили участъка, да правят гаранционни ремонти и да отстраняват дефекти, хем не са се възползвали от това, така че настилката наистина да се оправи, и гаранцията междувременно е изтекла. Освен това държавата е наляла 8 млн. лв. за ремонти на тази отсечка, но парите са потънали в настилката без осезаем ефект. А мантинелите, изглежда, ще излязат златни.

Дългогодишната мантра на ГЕРБ, че отсечката е построена по времето на Сергей Станишев и вината е на тройната коалиция, беше валидна допреди няколко години, но вече няма никаква стойност. ГЕРБ са на власт от 11 години с прекъсване от около 18 месеца, но за цялото това време не решиха този проблем. Затова и решението да се инвестират 90 млн. лв. за ремонта на 50 км, и то само в едната посока, хем е крайно належащо, хем изглежда, че е взето цинично късно.

Или накратко: хвалбите с нови магистрали са безпочвени, защото стопанисването на старите е трагично.

По повод на протестиращите пред Министерския съвет преди дни премиерът Бойко Борисов заяви: "Да го строшат Министерския съвет, щом искат. Да строшат и "Тракия", и "Марица", и Ботевград - Мездра, и метрото. Ние само градим. Повече от Тодор Живков. Повече от всички премиери, взети заедно. За това ли да дадем оставка?"

Проблемът е, че магистралите няма нужда да се трошат - проблемите с пътищата са си както заради лошото строителство, така и заради зле похарчени пари. Магистрала "Тракия" в отсечката между Чирпан и Стара Загора от години е "на вълни", с въведено ограничение 90 км/час и предизвиква множество пътни произшествия. Мерки обаче не се взимат, а проблемът се увеличава - с всеки изминал ден състоянието на пътя се влошава. Пътна агенция казва, че хем са накарали фирмите, строили участъка, да правят гаранционни ремонти и да отстраняват дефекти, хем не са се възползвали от това, така че настилката наистина да се оправи, и гаранцията междувременно е изтекла. Освен това държавата е наляла 8 млн. лв. за ремонти на тази отсечка, но парите са потънали в настилката без осезаем ефект. А мантинелите, изглежда, ще излязат златни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    yoskobosko avatar :-|
    yoskobosko

    Ако правилно си спомням лотът от Оризово до Стара Загора струваше 198 милиона, сега за ремонт само в едната посока ще се инвестират 90 милиона.
    Добре, ами ако решат да правят двете платна и десетина години ремонта магистралата отново заприлича на застинала лава от току що затихнал вулкан... Май е по-добре нищо да не правят.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Да влезеш в историята

Да влезеш в историята

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK