Лошите стопани са на власт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Лошите стопани са на власт

Лошите стопани са на власт

Магистрала "Тракия"

3291 прочитания

© Надежда Чипева


По повод на протестиращите пред Министерския съвет преди дни премиерът Бойко Борисов заяви: "Да го строшат Министерския съвет, щом искат. Да строшат и "Тракия", и "Марица", и Ботевград - Мездра, и метрото. Ние само градим. Повече от Тодор Живков. Повече от всички премиери, взети заедно. За това ли да дадем оставка?"

Проблемът е, че магистралите няма нужда да се трошат - проблемите с пътищата са си както заради лошото строителство, така и заради зле похарчени пари. Магистрала "Тракия" в отсечката между Чирпан и Стара Загора от години е "на вълни", с въведено ограничение 90 км/час и предизвиква множество пътни произшествия. Мерки обаче не се взимат, а проблемът се увеличава - с всеки изминал ден състоянието на пътя се влошава. Пътна агенция казва, че хем са накарали фирмите, строили участъка, да правят гаранционни ремонти и да отстраняват дефекти, хем не са се възползвали от това, така че настилката наистина да се оправи, и гаранцията междувременно е изтекла. Освен това държавата е наляла 8 млн. лв. за ремонти на тази отсечка, но парите са потънали в настилката без осезаем ефект. А мантинелите, изглежда, ще излязат златни.

Дългогодишната мантра на ГЕРБ, че отсечката е построена по времето на Сергей Станишев и вината е на тройната коалиция, беше валидна допреди няколко години, но вече няма никаква стойност. ГЕРБ са на власт от 11 години с прекъсване от около 18 месеца, но за цялото това време не решиха този проблем. Затова и решението да се инвестират 90 млн. лв. за ремонта на 50 км, и то само в едната посока, хем е крайно належащо, хем изглежда, че е взето цинично късно.

Или накратко: хвалбите с нови магистрали са безпочвени, защото стопанисването на старите е трагично.

По повод на протестиращите пред Министерския съвет преди дни премиерът Бойко Борисов заяви: "Да го строшат Министерския съвет, щом искат. Да строшат и "Тракия", и "Марица", и Ботевград - Мездра, и метрото. Ние само градим. Повече от Тодор Живков. Повече от всички премиери, взети заедно. За това ли да дадем оставка?"

Проблемът е, че магистралите няма нужда да се трошат - проблемите с пътищата са си както заради лошото строителство, така и заради зле похарчени пари. Магистрала "Тракия" в отсечката между Чирпан и Стара Загора от години е "на вълни", с въведено ограничение 90 км/час и предизвиква множество пътни произшествия. Мерки обаче не се взимат, а проблемът се увеличава - с всеки изминал ден състоянието на пътя се влошава. Пътна агенция казва, че хем са накарали фирмите, строили участъка, да правят гаранционни ремонти и да отстраняват дефекти, хем не са се възползвали от това, така че настилката наистина да се оправи, и гаранцията междувременно е изтекла. Освен това държавата е наляла 8 млн. лв. за ремонти на тази отсечка, но парите са потънали в настилката без осезаем ефект. А мантинелите, изглежда, ще излязат златни.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    yoskobosko avatar :-|
    yoskobosko

    Ако правилно си спомням лотът от Оризово до Стара Загора струваше 198 милиона, сега за ремонт само в едната посока ще се инвестират 90 милиона.
    Добре, ами ако решат да правят двете платна и десетина години ремонта магистралата отново заприлича на застинала лава от току що затихнал вулкан... Май е по-добре нищо да не правят.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK