Държавата си измисли оправдания, за да даде на концесия тол системата

Министър Петя Аврамова изкриви действителността, като каза, че тол системата се е усложнила и затова са нужни още 28 млн. лв. годишно за оперирането й от Kapsch

Регионалният министър Петя Аврамова обяснява скандалното решение за практическа концесия на тол системата с новости в нея. Такива няма, няма обаче и признание, че вината е в поредица лоши политически решения.
Регионалният министър Петя Аврамова обяснява скандалното решение за практическа концесия на тол системата с новости в нея. Такива няма, няма обаче и признание, че вината е в поредица лоши политически решения.    ©  Велко Ангелов
Регионалният министър Петя Аврамова обяснява скандалното решение за практическа концесия на тол системата с новости в нея. Такива няма, няма обаче и признание, че вината е в поредица лоши политически решения.
Регионалният министър Петя Аврамова обяснява скандалното решение за практическа концесия на тол системата с новости в нея. Такива няма, няма обаче и признание, че вината е в поредица лоши политически решения.    ©  Велко Ангелов

В петък в парламента регионалният министър Петя Аврамова опита да оправдае изключително противоречивото решение на пътната агенция да плаща по 28 млн. лв. на година на Kapsch, за да поддържа системата за е-винетка и тол такси. На практика това, което държавата иска да направи, е подарък за Kapsch - концесия, но без отговорност, без конкуренция и състезателна процедура и без каквато и да е била аргументация. На този фон приходите от тежкотоварния трафик почти не са се увеличили (виж сметките долу) след пускането на тола.

Притеснителното в тази идея, която изплува през лятото и все още не е влязла в сила, е, че държавата ще плаща огромна годишна сума за работа, която трябваше да свърши сама. Няма нито разчет как точно е изчислена сумата от 28 млн. лв. на година, нито прозрачност относно взимането на решението за плащането й. Също така има основание да се смята, че се нарушава Законът за пътищата, който гласи, че "Агенция "Пътна инфраструктура" оперира и поддържа Електронната система за събиране на пътни такси по ал. 1, която се състои от електронна система за издадените електронни винетки и електронна система за събиране на тол такси."


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

А къде бляхте толкова време?

А къде бляхте толкова време?