Камъните падат, тротоарите пропадат

След ремонтите

АПИ
АПИ    ©  АПИ
АПИ
АПИ    ©  АПИ

Построеното от нас остава за поколенията", обича да казва премиерът Бойко Борисов. Но тази седмица нагледно се видя, че много от новите придобивки не издържат и месец. Само 10 дни след като Борисов се похвали с уж завършеното и укрепено свлачище на пътя за Рилския манастир, то се сгромоляса и затвори пътя. Два дни след това паважът на ремонтираната за трети път улица "Михаил Колони" във Варна пропадна. Тротоарът при Медицинска академия в столицата, който е нов и направен покрай строежа на метрото, също се разпадна.

Корупция, некадърност или просто ужасно лош късмет? Списъкът с некачествените или закъснели ремонти е толкова дълъг, че може да се обясни само комбинацията на първите две. И ако сте забравили, ще припомним: През февруари 2017 г. лампа падна в тунел "Ечемишка" на "Хемус" и уби жена в колата й. През август 2018 г. заради лоша пътна настилка и поддръжка 20 души загинаха на пътя за Своге.

Същата година беше и скандалният ремонт на столичната ул. "Граф Игнатиев". През май 2020 г. бул. "Васил Левски" във Варна, в който бяха вложени над 100 млн. лв., беше срутен от дъжда. Асфалтът на столичния бул. "Дондуков" и на ул. "Тодорини кукли" пък се разтопи и залепна по гумите на автомобили при едва 30 градуса. През юни 2020 г. паднали скали затвориха току-що открития обход на Габрово, тъй като никой не бе предвидил, че може да има свлачище над чисто новото трасе за близо 100 млн. лв.

През декември 2020 г. Ларгото протече за втори път, след като това е случи за първи път непосредствено след ремонта през 2016 г., когато стана и ясно, че строителите не са изпълнили редица дейности по договор.

Обясненията за тези провали стават все по-абсурдни. Но в случая не става въпрос само за пари. Нелепите извинения взимат и нелепи жертви.

Още от Капитал

КапиталНО

КапиталНО