Кой дължи нещо на такситата

Промените в транспорта

   ©  Георги Кожухаров

Ако има голям сектор с много лъчи на интереси на местна територия, това е транспортът. Камионите обикалят Европа. Автобусите са трън в очите на железничарите. А такситата представят себе си като армия, която с лекота премахва модерни явления като Uber. Броят на заетите и клиентите е голям, на фирмите - също. Или пазарните сили не би следвало да срещат прегради по пътищата.

Точно този пазар обаче реши да "преправя" министерството на транспорта малко преди изборите, като влезе в силна серия от нови регулации. Последното управление на премиера Борисов се зае с прокарването на промени, от години искани от таксиметрови компании и автобусни превозвачи. А за да се хареса на многолюдния бранш, то е напът да пожертва възможностите за по-голяма конкуренция и интересите на крайния потребител, който отново ще плати сметката.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kiro1234 avatar :-P
    kiro1234
    • - 1

    Чалгар, некъпан, знае всичко,винаги друг му е виновен. Що е то?
    — Бакшиш сър!

    Нередност?
  • 2
    lal12575638 avatar :-|
    lal12575638

    "като влезе в силна серия от нови регулации" ? Какво точно означава това на български език?

    Нередност?
Нов коментар