Някой изкарва пари. Просто не е държавата

Тол системата

Ако Агенция "Пътна инфраструктура" бе частно дружество, индикаторът ѝ за ефективност нямаше да е положителен. След като получи 180 млн. лв. от държавата за изграждането на тол системата, нае стотици допълнителни служители и плаща комисиони на посредници, сега се оказва, че инвестицията и повишените разходи засега не носят повече приходи. Корона кризата, разбира се, е част от проблема, но в основата му са преди всичко поредица лоши мениджърски решения, които задълбочиха проблемите.

Първо, бяха предоговорени условията с доставчика Kapsch - в негова полза, не в полза на държавата. Това се случи с анекс през 2018 г., който на практика опрости дейности за 20 млн. лв. без промяна в цената на договора. После цялата тол система трябваше да заработи през август 2019 г., но бе отложена заради лоша комуникация с бизнеса и липса на планиране от страна на пътната агенция и регионалното министерство. След това под натиска на превозвачите беше намален обхватът на платените пътища и таксите, които трябва да се плащат.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ss avatar :-P
    SS

    Някой изкарва пари. Просто не е държавата...тя ги прахосва !!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

Три добри новини и една лоша

Три добри новини и една лоша