Те печелят винаги от хазарта

Те печелят винаги от хазарта

Тв рекламата на залаганията

2904 прочитания

Откакто Васил Божков стана изгнаник в Дубай и държавата му отне всички лицензи за хазарт, из телевизиите пак шестват игрите на щастието. Три хазартни оператора на онлайн игри превзеха синия екран, завладяха билбордовете и всички други рекламни канали. Божков остави празнина, който бързо беше запълнена от неговите конкуренти.

Само за първото тримесечие трите български хазартни играча и един чужд са наляли в телевизия, по данни на мониторинговата агенция ГАРБ, 35.6 милиона лева в БНТ, БТВ, "Нова" и др. Реалните тв бюджети са по-малко, но пък към тях трябва да се прибавят и инвестициите в други канали - онлайн, външна реклама и прочие.

Проблемът е в това, че по закон пряката реклама на хазарта е забранена. Обаче законодателят не е дефинирал какво е пряка реклама и какво непряка. И така Фики Стораро, който пее "апартаменти, много награди" или Стоичков, който казва "Съмтайм уин", или онзи младеж, на когото продавачът на плодове "му развали линията от щайги с портокали", всъщност твърдят, че не рекламират пряко хазарт. Двузначните текстове в закона, особено в тази област, са много съмнителни.

По подобен начин преди няколко години Национална лотария на Божков беше намерила вратичка да има собствено предаване по "Нова", което минаваше в изцяло разрешеното от закона обявяване на печеливши. Това всъщност бяха изключително дълги рекламни блокове.

По подобна схема - неясно написан законов текст, който трябва да бъде тълкуван от държавен орган, лотарията на Васил Божков плащаше по-ниски данъци. Сега органът, който трябва да каже какво е пряка и какво непряка реклама на хазарт, е НАП и той до момента щедро позволява всичко.

Това е нелепа ситуация. Рекламата на хазарта трябва да е или забранена, или позволена. Всичко половинчато в този сектор, всеки неясен текст, който трябва да се тълкува от държавен орган, създава съмнения за корупция.

Откакто Васил Божков стана изгнаник в Дубай и държавата му отне всички лицензи за хазарт, из телевизиите пак шестват игрите на щастието. Три хазартни оператора на онлайн игри превзеха синия екран, завладяха билбордовете и всички други рекламни канали. Божков остави празнина, който бързо беше запълнена от неговите конкуренти.

Само за първото тримесечие трите български хазартни играча и един чужд са наляли в телевизия, по данни на мониторинговата агенция ГАРБ, 35.6 милиона лева в БНТ, БТВ, "Нова" и др. Реалните тв бюджети са по-малко, но пък към тях трябва да се прибавят и инвестициите в други канали - онлайн, външна реклама и прочие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    antipa avatar :-|
    D-r D

    Браво!
    Заливащата ни отвсякъде реклама на хазарт показа, че името на проблема не е Божков, а е държавтата регулация, която използва пухкави законови текстове, за да насочна и разпределя паричти потоци- другото име на корупцията.
    Преди години с писмо до Етичтата комисия на съвета за саморегулация успяхме да спрем момичетата отхудожествената гимтастика да якат шоколад по телевизора, рекламирайки талони за търкане.
    Хазартът е наркотик, независимо кой го стопанисва. Разрастването му води до ментална пандемия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

И пак чакаме за коли

И пак чакаме за коли