Те печелят винаги от хазарта

Те печелят винаги от хазарта

Тв рекламата на залаганията

2834 прочитания

Откакто Васил Божков стана изгнаник в Дубай и държавата му отне всички лицензи за хазарт, из телевизиите пак шестват игрите на щастието. Три хазартни оператора на онлайн игри превзеха синия екран, завладяха билбордовете и всички други рекламни канали. Божков остави празнина, който бързо беше запълнена от неговите конкуренти.

Само за първото тримесечие трите български хазартни играча и един чужд са наляли в телевизия, по данни на мониторинговата агенция ГАРБ, 35.6 милиона лева в БНТ, БТВ, "Нова" и др. Реалните тв бюджети са по-малко, но пък към тях трябва да се прибавят и инвестициите в други канали - онлайн, външна реклама и прочие.

Проблемът е в това, че по закон пряката реклама на хазарта е забранена. Обаче законодателят не е дефинирал какво е пряка реклама и какво непряка. И така Фики Стораро, който пее "апартаменти, много награди" или Стоичков, който казва "Съмтайм уин", или онзи младеж, на когото продавачът на плодове "му развали линията от щайги с портокали", всъщност твърдят, че не рекламират пряко хазарт. Двузначните текстове в закона, особено в тази област, са много съмнителни.

По подобен начин преди няколко години Национална лотария на Божков беше намерила вратичка да има собствено предаване по "Нова", което минаваше в изцяло разрешеното от закона обявяване на печеливши. Това всъщност бяха изключително дълги рекламни блокове.

По подобна схема - неясно написан законов текст, който трябва да бъде тълкуван от държавен орган, лотарията на Васил Божков плащаше по-ниски данъци. Сега органът, който трябва да каже какво е пряка и какво непряка реклама на хазарт, е НАП и той до момента щедро позволява всичко.

Това е нелепа ситуация. Рекламата на хазарта трябва да е или забранена, или позволена. Всичко половинчато в този сектор, всеки неясен текст, който трябва да се тълкува от държавен орган, създава съмнения за корупция.

Откакто Васил Божков стана изгнаник в Дубай и държавата му отне всички лицензи за хазарт, из телевизиите пак шестват игрите на щастието. Три хазартни оператора на онлайн игри превзеха синия екран, завладяха билбордовете и всички други рекламни канали. Божков остави празнина, който бързо беше запълнена от неговите конкуренти.

Само за първото тримесечие трите български хазартни играча и един чужд са наляли в телевизия, по данни на мониторинговата агенция ГАРБ, 35.6 милиона лева в БНТ, БТВ, "Нова" и др. Реалните тв бюджети са по-малко, но пък към тях трябва да се прибавят и инвестициите в други канали - онлайн, външна реклама и прочие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    antipa avatar :-|
    D-r D

    Браво!
    Заливащата ни отвсякъде реклама на хазарт показа, че името на проблема не е Божков, а е държавтата регулация, която използва пухкави законови текстове, за да насочна и разпределя паричти потоци- другото име на корупцията.
    Преди години с писмо до Етичтата комисия на съвета за саморегулация успяхме да спрем момичетата отхудожествената гимтастика да якат шоколад по телевизора, рекламирайки талони за търкане.
    Хазартът е наркотик, независимо кой го стопанисва. Разрастването му води до ментална пандемия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Да се огледаме на кръстовището

Да се огледаме на кръстовището

Болни от власт мозъци

Болни от власт мозъци