Ако сте притискани с НАП или друг държавен орган да осигурявате гласове, прочетете това

Натискът над бизнеса

Тоягата и моркова. Това е основната технология, използвана от местната и изпълнителната власт спрямо бизнеса преди парламентарните избори през април. През последните седмици "Капитал" получи два сигнала от бизнесмени, че са били подлагани на административен тормоз в месеците преди изборите - от НАП, агенцията по храните, Главната инспекция по труда и други контролни институции. След това тормозът спира, за да може около изборите да има спокойствие и служителите на компаниите да бъдат насочени към "нашата" партия и към "нашата" преференция, през която именно се проверява резултатът. От бизнесмените са искани конкретни резултати - определен брой гласове и преференции за конкретни кандидати.

Два месеца след изборите и на прага на нови след месец се случват две неща. Едното е, че въпреки смените по върховете на институциите има сигнали, че на места в страната тази система отново започва да работи и проверките се възобновяват. Другото е, че шансовете ГЕРБ отново да се върне на власт не изглеждат големи и съответно хората малко по малко събират смелост да говорят. Вторият процес е бавен и носи рискове. Както казва един от източниците на "Капитал", "и един процент шанс да има да се върнат, после знаете ли какво ще ми се случи".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Ковид влезе в съда

Ковид влезе в съда