Няма кой да ви напише глобата, че сте без винетка

Няма кой да ви напише глобата, че сте без винетка

Провалът на тола

20799 прочитания

© Надежда Чипева


Не работи! Тол системата, за която държавата първо похарчи 180 млн. лв., а после реши да даде още 140 милиона, буквално не работи. Нищо, че уж беше пусната преди година и половина, а електронните винетки се продават от началото на 2019. През изминалата седмица служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова обяви, че от пътни такси и винетки са събрани почти двойно по-малко пари спрямо предкризисната 2019, когато имаше и проблеми със самата система.

На практика в оставащите шест месеца на тази година трябва да бъдат събрани още над 200 млн. лв., за да може сметката да излезе "на нулата". А това е почти невъзможно.

По-интересното обаче е друго - има около 200 хиляди нарушения, които са регистрирани от тол камерите, но не са обработени. И заради това държавата не е събрала над 70 млн. лв. от глоби. Колкото и абсурдно да звучи, оказва се, че въпреки похарчените около 320 млн. лв. процесът не е автоматизиран и дигитализиран, а фишовете се обработват на ръка. В момента 15 служители се борят с 3 хиляди нарушения на денонощие, които трябва да описват и съставят ръчно, защото софтуерът просто не работи добре.

Затова, ако направите нарушение на пътя или карате без винетка, може да ви известят за това с година закъснение. Но и това не е съвсем сигурно. Пак от служебното ръководство на МРРБ научихме, че няма кой да разнесе съставените глоби до нарушителите и сега те се трупат в АПИ. Причината за това е, че няма сключен договор с куриерска фирма - поръчката за това е проведена, но се обжалва. Така че контролът по пътищата съвсем е изтърван.

Добрата новина е, че сега за първи път се заговори за мащабите на този проблем. А тепърва ще се изяснява и цялостната картина за управлението на системата и комисионите, които събират посредниците за сметка на държавата.

Не работи! Тол системата, за която държавата първо похарчи 180 млн. лв., а после реши да даде още 140 милиона, буквално не работи. Нищо, че уж беше пусната преди година и половина, а електронните винетки се продават от началото на 2019. През изминалата седмица служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова обяви, че от пътни такси и винетки са събрани почти двойно по-малко пари спрямо предкризисната 2019, когато имаше и проблеми със самата система.

На практика в оставащите шест месеца на тази година трябва да бъдат събрани още над 200 млн. лв., за да може сметката да излезе "на нулата". А това е почти невъзможно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


3 коментара
  • amidala

    Баце-е, Баце-е! Още едно поколение ли ще ни трябвя, за да ти изчегъртаме наследството!

  • 2
    kepov avatar :-|
    kepov

    Заповядайте, карайте без винетки, ако сте много смели . Очакваме ви!

  • ivojp

    Сайта bgtoll.bg не работи - поне 3 пробвах да си платя винетка и не може да завърши плащането.
    И после си я пуснах през мобилния оператор и воала всичко си мина. Защо да се дават проценти на посредници? Оправете сайта!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал