Няма кой да ви напише глобата, че сте без винетка

Няма кой да ви напише глобата, че сте без винетка

Провалът на тола

22877 прочитания

© Надежда Чипева


Не работи! Тол системата, за която държавата първо похарчи 180 млн. лв., а после реши да даде още 140 милиона, буквално не работи. Нищо, че уж беше пусната преди година и половина, а електронните винетки се продават от началото на 2019. През изминалата седмица служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова обяви, че от пътни такси и винетки са събрани почти двойно по-малко пари спрямо предкризисната 2019, когато имаше и проблеми със самата система.

На практика в оставащите шест месеца на тази година трябва да бъдат събрани още над 200 млн. лв., за да може сметката да излезе "на нулата". А това е почти невъзможно.

По-интересното обаче е друго - има около 200 хиляди нарушения, които са регистрирани от тол камерите, но не са обработени. И заради това държавата не е събрала над 70 млн. лв. от глоби. Колкото и абсурдно да звучи, оказва се, че въпреки похарчените около 320 млн. лв. процесът не е автоматизиран и дигитализиран, а фишовете се обработват на ръка. В момента 15 служители се борят с 3 хиляди нарушения на денонощие, които трябва да описват и съставят ръчно, защото софтуерът просто не работи добре.

Затова, ако направите нарушение на пътя или карате без винетка, може да ви известят за това с година закъснение. Но и това не е съвсем сигурно. Пак от служебното ръководство на МРРБ научихме, че няма кой да разнесе съставените глоби до нарушителите и сега те се трупат в АПИ. Причината за това е, че няма сключен договор с куриерска фирма - поръчката за това е проведена, но се обжалва. Така че контролът по пътищата съвсем е изтърван.

Добрата новина е, че сега за първи път се заговори за мащабите на този проблем. А тепърва ще се изяснява и цялостната картина за управлението на системата и комисионите, които събират посредниците за сметка на държавата.

Не работи! Тол системата, за която държавата първо похарчи 180 млн. лв., а после реши да даде още 140 милиона, буквално не работи. Нищо, че уж беше пусната преди година и половина, а електронните винетки се продават от началото на 2019. През изминалата седмица служебният министър на регионалното развитие Виолета Комитова обяви, че от пътни такси и винетки са събрани почти двойно по-малко пари спрямо предкризисната 2019, когато имаше и проблеми със самата система.

На практика в оставащите шест месеца на тази година трябва да бъдат събрани още над 200 млн. лв., за да може сметката да излезе "на нулата". А това е почти невъзможно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


3 коментара
  • amidala

    Баце-е, Баце-е! Още едно поколение ли ще ни трябвя, за да ти изчегъртаме наследството!

  • 2
    kepov avatar :-|
    kepov

    Заповядайте, карайте без винетки, ако сте много смели . Очакваме ви!

  • ivojp

    Сайта bgtoll.bg не работи - поне 3 пробвах да си платя винетка и не може да завърши плащането.
    И после си я пуснах през мобилния оператор и воала всичко си мина. Защо да се дават проценти на посредници? Оправете сайта!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Тука няма, там има

Тука няма, там има

Искаме още от същото

Искаме още от същото