Режи градския транспорт и пиши оставка

Режи градския транспорт и пиши оставка

Лидерът ГЕРБ Бойко Борисов реши, че трябва някой да плати за поредния скандал в общината

5532 прочитания

© Надежда Чипева


Този мъглив понеделник софиянци се събудиха с новината, че, уви, ще чакат повече на спирката за рейса, тролея или трамвая. И така ще е най-малкото цяла зима. Това, разбираемо, предизвика вълна от недоволство сред жителите на различни квартали, които и без това не намираха транспорта за особено бърз и удобен. Първи за орязването на линиите алармираха от гражданската организация "Спаси София", а от общината до края на деня се чудиха как да отговорят на "атаката".

Аргументите са следните: Центърът за градска мобилност е пострадал от корона кризата, вози по-малко пътници и трябва да пести. Следователно софиянци трябва да са съпричастни. Става въпрос за 1-2 до 3 минути чакане в повече - какво толкова? А решението кои линии да са по-нарядко идва от новата тикет система, която брои пътниците с камери, и модерния face recognition.

Доколко хората разбраха тези доводи е друг въпрос. Пасивността на Столичната община стана повод за друго - оставката на дългогодишния председател на Столичния общински съвет Елен Герджиков (от ГЕРБ). Лидерът на партията Бойко Борисов решил, че трябва някой да плати за поредния скандал, и му наредил да напусне всичко постове. Какво обаче е общото между Герджиков и транспорта така и не стана ясно.

Но по-важното е друго - че точно в началото на учебната година, в празничния инак 22 септември, гражданите разбраха за "нужната оптимизация" по трудния начин - докато се чудят защо не идва градският транспорт, или от Фейсбук. Официални съобщения нямаше. Освен това прокламираната политика за насърчаване на градския транспорт не се връзва с премахването на превозни средства, пък било то и с аргумента, че така или иначе не се използват. Сега със сигурност ще се ползват още по-малко.

Този мъглив понеделник софиянци се събудиха с новината, че, уви, ще чакат повече на спирката за рейса, тролея или трамвая. И така ще е най-малкото цяла зима. Това, разбираемо, предизвика вълна от недоволство сред жителите на различни квартали, които и без това не намираха транспорта за особено бърз и удобен. Първи за орязването на линиите алармираха от гражданската организация "Спаси София", а от общината до края на деня се чудиха как да отговорят на "атаката".

Аргументите са следните: Центърът за градска мобилност е пострадал от корона кризата, вози по-малко пътници и трябва да пести. Следователно софиянци трябва да са съпричастни. Става въпрос за 1-2 до 3 минути чакане в повече - какво толкова? А решението кои линии да са по-нарядко идва от новата тикет система, която брои пътниците с камери, и модерния face recognition.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Тука няма, там има

Тука няма, там има

Искаме още от същото

Искаме още от същото