Режи градския транспорт и пиши оставка

Режи градския транспорт и пиши оставка

Лидерът ГЕРБ Бойко Борисов реши, че трябва някой да плати за поредния скандал в общината

5591 прочитания

© Надежда Чипева


Този мъглив понеделник софиянци се събудиха с новината, че, уви, ще чакат повече на спирката за рейса, тролея или трамвая. И така ще е най-малкото цяла зима. Това, разбираемо, предизвика вълна от недоволство сред жителите на различни квартали, които и без това не намираха транспорта за особено бърз и удобен. Първи за орязването на линиите алармираха от гражданската организация "Спаси София", а от общината до края на деня се чудиха как да отговорят на "атаката".

Аргументите са следните: Центърът за градска мобилност е пострадал от корона кризата, вози по-малко пътници и трябва да пести. Следователно софиянци трябва да са съпричастни. Става въпрос за 1-2 до 3 минути чакане в повече - какво толкова? А решението кои линии да са по-нарядко идва от новата тикет система, която брои пътниците с камери, и модерния face recognition.

Доколко хората разбраха тези доводи е друг въпрос. Пасивността на Столичната община стана повод за друго - оставката на дългогодишния председател на Столичния общински съвет Елен Герджиков (от ГЕРБ). Лидерът на партията Бойко Борисов решил, че трябва някой да плати за поредния скандал, и му наредил да напусне всичко постове. Какво обаче е общото между Герджиков и транспорта така и не стана ясно.

Но по-важното е друго - че точно в началото на учебната година, в празничния инак 22 септември, гражданите разбраха за "нужната оптимизация" по трудния начин - докато се чудят защо не идва градският транспорт, или от Фейсбук. Официални съобщения нямаше. Освен това прокламираната политика за насърчаване на градския транспорт не се връзва с премахването на превозни средства, пък било то и с аргумента, че така или иначе не се използват. Сега със сигурност ще се ползват още по-малко.

Този мъглив понеделник софиянци се събудиха с новината, че, уви, ще чакат повече на спирката за рейса, тролея или трамвая. И така ще е най-малкото цяла зима. Това, разбираемо, предизвика вълна от недоволство сред жителите на различни квартали, които и без това не намираха транспорта за особено бърз и удобен. Първи за орязването на линиите алармираха от гражданската организация "Спаси София", а от общината до края на деня се чудиха как да отговорят на "атаката".

Аргументите са следните: Центърът за градска мобилност е пострадал от корона кризата, вози по-малко пътници и трябва да пести. Следователно софиянци трябва да са съпричастни. Става въпрос за 1-2 до 3 минути чакане в повече - какво толкова? А решението кои линии да са по-нарядко идва от новата тикет система, която брои пътниците с камери, и модерния face recognition.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Във водовъртежа на три кризи

Във водовъртежа на три кризи

КапиталНО

КапиталНО