Образованието в България: нужни са смелост, визия за бъдещето и технологии

В глобален мащаб преживяваме революция и експериментиране с модели и това е очевидно от големия оптимизъм на рисковите инвеститори да подкрепят образователни технологични компании

Бъдещето на ученето, преподаването и организацията на обществата е преплетено с това на изкуствения интелект, метавселената (metaverse) и развитието на човешките възможности
Бъдещето на ученето, преподаването и организацията на обществата е преплетено с това на изкуствения интелект, метавселената (metaverse) и развитието на човешките възможности
Бъдещето на ученето, преподаването и организацията на обществата е преплетено с това на изкуствения интелект, метавселената (metaverse) и развитието на човешките възможности
Бъдещето на ученето, преподаването и организацията на обществата е преплетено с това на изкуствения интелект, метавселената (metaverse) и развитието на човешките възможности
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Проф. Венета Андонова е член на управителния съвет на Глобален предприемачески мониторинг (GEM) България и на Global Business Schools Network. Тя е преподавател и декан на Факултета по стопанско управление на Universidad de los Andes в Богота, Колумбия, който е сред топ 5 водещите в Латинска Америка.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    grp33607215 avatar :-|
    Yavor Hadzhiev

    За тези, които са твърде оптимистично настроени към въвеждането на новите технологии в образователния процес: https://l.facebook.com/l.php?u=https %3A%2F%2Fwww.dnevnik.bg%2Fdetski_dnevnik%2F2015%2F09%2F24%2F2611666_kompjutrite_v_uchilishte_ne_podobriavat_rezultatite_na%2F%3Ffbclid%3DIwAR06kOBF1hC_wpCDfS37YCKfBEiFrDJaHw-5qLSaYO9Ym1QBhjvSWdTaIQA&h=AT3byKDmq73opnJ4_H_OhMKbRWAmq_ib-3J457TOUP03hbvetw81NXlUErEy8oU-MoqpL0uCuhOPqrVYrc8lWRUc78q4b-zGM2owEdo9V1XdEm5fdzJgMhA6rCv5CQAZbmuUUnWXT4GNlnHECKoERD0wqFgN&__tn__=R]-R&c[0]=AT3eYXR9y8_GTkUJTjeIEWD1GYSdSufFpExQjMMFBh2-My-wJNnlJ8mTyTG80XBfqQRvZGRRIVqBMXW61NYGalyzNq_8hOCIsTxl9BElof3hQgD79FXeND-byUhQMtskIQEq0oO7sV89aFMueZK54E67n7sE4Muqh7ExbZMJ7gtOu4lXYVnJfxeYRiq1u4XcKKkV3-nJE0yp1fjPNERS_KBZBlwj2-yxYYECO4hc28yHQH0Ux78H

    Нередност?
  • 2
    grp33607215 avatar :-(
    Yavor Hadzhiev
    • + 1

    Извинявам се - ето правилния линк: https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/redakcionni_komentari/2022/01/28/4306022_obrazovanieto_v_bulgariia_nujni_sa_smelost_viziia_za/
    Колкото и нови технологии да се въведат, ако определени структурални проблеми не се адресират, ще става дума за напразно похарчени пари.

    Нередност?
  • 3
    grp33607215 avatar :-|
    Yavor Hadzhiev

    https://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2015/09/24/2611666_kompjutrite_v_uchilishte_ne_podobriavat_rezultatite_na/

    "A terceira é de vez.", както се казва в Португалия.

    Нередност?
  • 4
    nixonanim avatar :-|
    Nixonanim
    • + 1

    Хората учат, без значение от възрастта, главно защото някой пред тях ги е вдъхновил и запалил с примера, който им е дал. Т.е. връзката между учител и ученик е най-важното нещо, всичко останало е добавка. Ако използваме илюстрацията за анализ и съдържанието на статията за отправна точка, в оптималния случай след десет години учениците за които говори професорката ще са с увредени очи, изкривен гръбнак, неразвити крайници и напълно непригодни да се включат в обществения и социален живот като пълноценни граждани. Като човек, ползващ и преподаващ технологии вече 20 години, определено не мисля, че съм станал добър преподавател благодарение на някой софтуер или устройство. Убедил съм се, че учебната среда, подкрепата и правилните методи, като например сугестопедията на проф. Лозанов са много по-важно от това какви джаджи ползваш. Btw, след броени дни започвам да преподавам курс по рисуване и анимация, който разработвам вече четири години...

    Нередност?
Нов коментар