Шестобалната система на МОН е абсолютно неадекватна на съвременния свят

Оценките все още се пишат най-вече за възпроизвеждане на информация, а не за комбинация от положен труд и способност за прилагане на придобитите знания и умения

Според Емил Джасим няма глупави ученици, има немотивирани.
Според Емил Джасим няма глупави ученици, има немотивирани.
Според Емил Джасим няма глупави ученици, има немотивирани.    ©  NA
Според Емил Джасим няма глупави ученици, има немотивирани.    ©  NA
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

С разрешение на автора публикуваме коментара във фейсбук на Емил Джасим, учител по история в Uwekind International School в София

Понеже официално приключи първият учебен срок за всички български училища и се пишат срочните оценки, намирам за необходимо да направя в 700 думи няколко уточнения, след като първо посоча няколко факта:


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rik56546348 avatar :-|
    rik56546348
    • - 5
    • + 4

    може да е добър по история,но е изкл.слаб математик.Няма да коментирам анализа за оценяването.

    Нередност?
  • 2
    rau16437818561100524 avatar :-|
    Maria Panayotova
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#1] от "rik56546348":
    Какво значи” изключително“слаб по математика?Този ,много умен учител ,ви говори за сбърканата ни образователна система!!!Учителка съм ,с 37год.стаж!!! Имам и внуци!Зная за какво става въпрос! Ако сте колега , елате да Ви попрепитам !Само 15мин.ще са ви достатъчни,за да се изумите!

    До коментар [#1] от "rik56546348":

    Нередност?
  • 3
    baza avatar :-|
    Божидар Здравков
    • + 1

    В анализа куца логиката. Като факти се дава мнението и целите според автора. Това не значи, че не е добър учител.
    Моето МНЕНИЕ.
    Трябва обществото да обмисли какво очаква от образователната система. Децата имат/нямат заложби във всички области. Знанията и уменията в тях може да са много различни. Обществото трябва да реши кой е базовия минимум за човек със средно образование. Акцентът върху практическите умения трябва да се балансира с достатъчно широка основа. Така младият човек ще може да надгражда и/или се профилира. Науката и техниката се развиват с бясно темпо и само добрата основа позволява ефективно учене през целия живот.
    От инженерната практика. Последните 20 години срещам умни младежи с висше образование, на които им липсват базови знания от гимназията. Липсва умение за логическо мислене и анализ.

    Нередност?
Нов коментар